ALTO MAC-2.4 til CV 215

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Active Sizedoesmatter sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

ALTO MAC-2.4 til CV 215

Har bestilt meg en PA forsterker til frontene (cls 215)

Audio Media AS

Mine 2 nad 208 får da jobb til senter (cls10x2)og rumperistere(5 x mgr 15"),mens recicvern får fortsatt jobben med bakhøytalerne (2x cls 10)inntil videre.

Ka du trur?

Planer videre er 215 til senter og........og kanskje som bakhøytalere og bruke de 4 cls 10 som senter bak.

Vi får ta det litt om litt
    Vil denne gi no kick i 215? Kontra en 208 på hver?

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sizedoesmatter
    Har bestilt meg en PA forsterker til frontene (cls 215)

Audio Media AS

Mine 2 nad 208 får da jobb til senter (cls10x2)og rumperistere(5 x mgr 15"),mens recicvern får fortsatt jobben med bakhøytalerne (2x cls 10)inntil videre.

Ka du trur?

Planer videre er 215 til senter og........og kanskje som bakhøytalere og bruke de 4 cls 10 som senter bak.

Vi får ta det litt om litt
    Vil denne gi no kick i 215? Kontra en 208 på hver?
    For å være helt ærlig har jeg utrolig dårlig "erfaring" med disse, den forsterkeren holder absolutt ikke til de høyttalerne, er mange her som har testet de, her på forumet altså mot spesielt clsc 215. Og resultatet har ikke vært så bra. I hvertfal etter hva jeg har fått med meg da. Men jeg kan jo ta feil. Anyway.. ville hatt den effektforsterkeren i et annet rom en kino rommet for den viften kommer til å ta livet av deg etterhvert.. man BLIR lei av sånne etterhvert.. hehe.

Håper du ikke synes dette var et dårlig svar, men det er mine meninger, og oppfattninger.

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    For å være helt ærlig har jeg utrolig dårlig "erfaring" med disse, den forsterkeren holder absolutt ikke til de høyttalerne, er mange her som har testet de, her på forumet altså mot spesielt clsc 215. Og resultatet har ikke vært så bra. I hvertfal etter hva jeg har fått med meg da. Men jeg kan jo ta feil. Anyway.. ville hatt den effektforsterkeren i et annet rom en kino rommet for den viften kommer til å ta livet av deg etterhvert.. man BLIR lei av sånne etterhvert.. hehe.

Håper du ikke synes dette var et dårlig svar, men det er mine meninger, og oppfattninger.
    Jepp viftestøy liker vi ikke å JA du BLIR lei av det!
    Er en grunn til at jeg solgte dyret mitt:P ( Carver PT-2400 )

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fryktet slike svar ja,men hvordan i h..... kan man høre viftestøy med 4 15" i sving?
    Får nå bare prøve meg frem. Prisen på 4990 var jo ik så ille,så den kan jo gjerne bli rumperisterforstrkerker?

Bare å svare ærlig gutter.Er derfor jeg spør:-)

Guru RuneW sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Sarpsborg
    Poster
    11,035
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fryktet slike svar ja,men hvordan i h..... kan man høre viftestøy med 4 15" i sving?
    Får nå bare prøve meg frem. Prisen på 4990 var jo ik så ille,så den kan jo gjerne bli rumperisterforstrkerker?

Den er sikkert mulig å viftemodifisere, som andre PA-forsterkere?

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Du har et poeng, til party musikk osv har det ingenting å si, men siden dette skal bli en kino er det litt annerledes. Tenk deg at du ser en sykt bra film, du er helt betatt, det er noen heftige action scener og forsterkerne jobber på spreng, og 15" dundrer til. Rett etter denne scenen som var kanskje høytepungtet i filmen så kommer det en rolig scene hvor folk bare snakker, man er egentlig helt betatt av filmen, men i bakgrunnen hører man en kraftig susing fra den J***** viten.. hehe. Det er sykt irriterende. En annen ting, er hvis man ser en film med mye vokal, hvor volumet ikke er alt for høyt, og meste parten av filmen går igjennom centeren. Da hører man godt forsterkeren på tomgang også! Om jeg ikke husker feil så jobber vel de forsterkerene på fult hele tiden også! Det er ikke morro å høre på!

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

som effekt

Som effekt til så store høytalere i kino så ville jeg godt for Midgard eller noe annet ICE utstyr. de er hvertfall helt stille og de er langt mer hifi samt at de også har store mengder krefter.

hadde et par på mine 215 for noen måneder siden, det var veldig morsomt men bor i leilighet så "sukk" jeg viste det ikke kunne vare

Skal du bruke en noe slikt så kan det jo hende CV sine egne versoner av forsterkere har mindre vifte støy, eller om det skal brukes som party utstyr så er det jo billigst å gå for Alto versonen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veil 6895,-

hvordan fikk du den til 4990 ?

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annbefaler deg Midgard jeg også

Viftene blir man J**** lei av etterhvert uansett om man spiller høyt ell hva man gjør. Hører de i f.eks stille scener som fabian skriver her.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redroc
    Veil 6895,-

hvordan fikk du den til 4990 ?
    Tilbud:-)
    Henter den på posten i mrg så får vi se og høre.Blir det for j....,viftestøy så setter jeg den i naborommet!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt Altoen en stund og effekten er det vertfall ingenting å si på. Kontra 2x208 er det sykt mye mer krutt i den. 215 vagger på gulvet:-)
    Men det største løftet på film ,var uten tvil å kjøre en 208 på senter (2 x cls 10) og en på bakhøytalerne(2xcls 10) Her prater vi senter med punch!

Det store minusene er jo viftestøy("hva var det jeg sa,kommer det vel nå:-D )
    Og den j..... blå lysdioden i front! Jeg bestilte en forsterker,ikke ett uttrykningskjøretøy!!!!!

Ser noen bruker 2 x alto 2.4 på cls 215. Ser /hører ikke behovet for det. Tror jeg har nådd nærheten av hva de tåler. Syns altoen holder en stødig kurs mot galskapepens høyder

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg hatt Altoen en stund og effekten er det vertfall ingenting å si på. Kontra 2x208 er det sykt mye mer krutt i den. 215 vagger på gulvet:-)
    Men det største løftet på film ,var uten tvil å kjøre en 208 på senter (2 x cls 10) og en på bakhøytalerne(2xcls 10) Her prater vi senter med punch!

Det store minusene er jo viftestøy("hva var det jeg sa,kommer det vel nå:-D )
    Og den j..... blå lysdioden i front! Jeg bestilte en forsterker,ikke ett uttrykningskjøretøy!!!!!

Ser noen bruker 2 x alto 2.4 på cls 215. Ser /hører ikke behovet for det. Tror jeg har nådd nærheten av hva de tåler. Syns altoen holder en stødig kurs mot galskapepens høyder
    ¨

Bra du er fornøyd, det er alltid moro å få noe ut av en oppgradering.

Men hvor mye yter den i 8 ohm?

Jeg trodde en gang at jeg hadde nådd max ut av høyttalerne, men da MA'ene kom på opplevde jeg syk kontroll og mye tightere bass enn tidligere. + at det gikk an å spille litt høyere! Og jeg vet at hvertfall bassene kunne fint hatt mer effekt da og!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En forsterker kan vel aldri bli for stor??? he,he
    MAC-2.4:
    2 kanals effektforsterker

2 x 1270W/4 Ohm
    2 x 1800W/2 Ohm
    1 x 2600W/8 Ohm bridge
    1 x 2750W/4 Ohm bridge
    Er den opgitt til,men om de er "ekte".........??tja,det virker faktisk ikke urealistisk. Uansett mye og ikke minst bra lyd for rett under 5 lapper.
    Ser ikke no poeng i å handle CV sin 2,6kw vertfall.....

Står en alto på av-torget nå... hm..........en til??
    Men han som har montert lysdioden må ha sniffa mye lodde-røyk. Kunne sikkert vist lysbilder med den!Har montert custom sort tape over den gitt!

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En forsterker kan vel aldri bli for stor??? he,he
    MAC-2.4:
    2 kanals effektforsterker

2 x 1270W/4 Ohm
    2 x 1800W/2 Ohm
    1 x 2600W/8 Ohm bridge
    1 x 2750W/4 Ohm bridge
    Er den opgitt til,men om de er "ekte".........??tja,det virker faktisk ikke urealistisk. Uansett mye og ikke minst bra lyd for rett under 5 lapper.
    Ser ikke no poeng i å handle CV sin 2,6kw vertfall.....

Står en alto på av-torget nå... hm..........en til??
    Men han som har montert lysdioden må ha sniffa mye lodde-røyk. Kunne sikkert vist lysbilder med den!Har montert custom sort tape over den gitt!
    De tallene der kan man ta med en ganske stor klype salt.. se bare hvor liten forskjellen på 8 og 4 ohms bridge er.. Den burde vært mye mer.. ca 1000 hehe

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Reagerte på d jeg og ,men pytt-pytt

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Den jævla blå lysdioden er irriterende ja

Jeg bruker 1* alto på 1* cv, synes det fungerer veldig bra!
    Men vurderer å koble den ene til bakhøyttalerene, er ikke store forskjellen på stereo og brokoblet

Her kan andre se Diodene:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •