2807 bi-ampe m/surround back frarådet av HFK

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Active spastik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

2807 bi-ampe m/surround back frarådet av HFK

Hei. Var innom HFK - grensen her om dagen og forhørte meg om hvorvidt det var noe poeng i å bi-ampe min 2807 med s.back, da jeg bare kjører 5.1 oppsett.
    De mente at dette ikke hadde noe for seg. "Mer sannsynelig at det blir mer støy enn bedre lyd", var svaret jeg fikk.
    Da jeg også skulle innom HFK i m. thranes gt spurte jeg om det samme der uten å nevne svaret jeg fikk fra grensen.. De også mente at dette ikke hadde noe for seg, så jeg kjøpte ikke nye kabler, og har ikke prøvd selv.

Tenkte jeg skulle høre her om det er noen som har andre meninger og gjerne erfaringer med å bi-ampe 2807 m/surround back?

på forhånd takk

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nok gi en negativ virkning vil jeg tro. Forsterkern greier å gi ut med total effekt pr kanal på 5 kanaler enn 7, og strømforsyninga i Denon reciverene er ikke noe å rope hipp hurra for.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har lest om flere tilfeller hvor det visstnok skal ha hatt positiv effekt for lyden. Om dette er placebo eller ikke vet jeg ikke. Har ikke prøvet selv ( Har ikke muligheten på nåværende høytalere). Men hvorfor prøver du bare ikke ut selv? Det koster ikke rare summen.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hi-Fi klubben aner åpenbart ikke hva de snakker om. Jeg har hatt både Denon AVR-2106 og AVR-2807 og har kjørt begge i Bi-Amping modus og forskjellen er utelukkende positive. Og vi snakker faktisk vesentlige forskjeller også. (Har Ikon 6 forresten). Når man spiller uten å bi-ampe disse pusleforsterkerne merker man at detaljer i diskanten forsvinner når det kommer sanger med bass i. Først trodde jeg at dette skyldtes at bassen overdøvde detaljene i mangel av noe bedre ord. Det viste seg at med bi-amping så forble detaljene der til tross for bassen. At detaljer forsvinner uten bi-amping skyldes rett og slett at forsterkertrinnet går tom for strøm. I tillegg fikk bassen vesentlig bedre trykk. Det var faktisk så mye forskjell at jeg tror selv bestemor vil kunne høre forskjell med bi-amping dersom hun blir forklart hva hun skal lytte etter.

Konklusjon: Bi-amping av Denon forsterkerne gjør forsterkeren langt mindre kortpustet, bevarer detaljer bedre samt gir vesentlig bedre skyv i bassen.
    Ulemper: Ingen.

Det med at alle kanalene deler på en felles strømforsyning er forsåvidt greit, men det som utgjør forskjellen her er nok kondensatorer o.l på hvert enkelt utgangstrinn. Det vil si at det til enhver tid er mer "hurtig" strøm tilgjengelig for høytaleren. Og det merkes godt!!

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    Har lest om flere tilfeller hvor det visstnok skal ha hatt positiv effekt for lyden. Om dette er placebo eller ikke vet jeg ikke. Har ikke prøvet selv ( Har ikke muligheten på nåværende høytalere). Men hvorfor prøver du bare ikke ut selv? Det koster ikke rare summen.
    Jeg skal prøve å få lånt meg noen ok ht kabler og teste. Ville bare høre om andre hadde erfaringer. Lurer på hvorfor Denon (og andre) legger inn en slik mulighet dersom det ikke har noe for seg?

sitat fra manualen:
    Dynamic sound with a range wider that that of full range systems can be played by connecting bi-amp compatible speakers to the AVR-2807

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    354
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marsboer
    Konklusjon: Bi-amping av Denon forsterkerne gjør forsterkeren langt mindre kortpustet, bevarer detaljer bedre samt gir vesentlig bedre skyv i bassen.
    Ulemper: Ingen.
    Takk for svar marsboer. Jeg skjønner jeg må teste selv

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •