Forsterker/cd-spiller til CM7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forsterker/cd-spiller til CM7

Har sett endel på B&W's CM7 i det siste. Leste blant annet testen i Lyd og bilde. Er det noen som kan anbefale en forsterker og cd-spiller til disse høytalerene?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble anbefalt DENON PMA-1500AE på hifiklubben. Ville vel kanskje trodd denne ikke var kraftig nok for høytalerne? Har selv en Cayin 252b, hvordan vil denne fungere sammen med CM7? Hjelp tas i mot med stor takk:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:)

Sitat Opprinnelig postet av neonblonde
    Ble anbefalt DENON PMA-1500AE på hifiklubben. Ville vel kanskje trodd denne ikke var kraftig nok for høytalerne? Har selv en Cayin 252b, hvordan vil denne fungere sammen med CM7? Hjelp tas i mot med stor takk:-D
    Jeg kjøper meg cm7 nå og skal kjøre parasound p3 med embla monoblokker til og har trua på det. Og hvis jeg var deg ville jeg brukt din Cayin 252b. Den høytaleren blir nok bare bedre ved å kjøre med kraftigere skyts.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg går selv og tygger på å kjøpe cm7, og tenker å kombinere den med en Densen DM10 (75W) og marantz CD7300. Tidligere har jeg eid B&W P5, som jeg vil tro ikke er helt ulikt CM7. Har fra den tiden dårlig erfaring med HK-forsterkere og denon PMA2000 til B&W. Det blir rett og slett for lukket og mørkt. Hørte PMA1500 sammen med CM7 på Hifiklubben, og noe sier meg at heller ikke det er rett kombo. Vet ikke hvor kraftig forsterkeren bør være til disse høytalerne, men jeg ville for min del valgt en forsterker med en mer "åpen klang", ala Densen, Arcam, Marantz? Det sies jo også at thule skal være bra. PS: Jeg er interressert i å høre hva du kommer fram til og hvordan det funker!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fortsatt på utkikk etter en forsterker til disse høytalerene. Var å testet dem på hifiklubben i dag, og Denon PMA-1500AE ble anbefalt, sammen med en Nad forsterker til 4000 (husker ikke modell). Jeg har tidligere hørt at Denon ikke nødvendigvis er en så god kombinasjon med CM7. Hva med Arcam, primare, Rotel eller lignende? Setter pris på forslag til merke og modell som passer bra i sammen med høytalerene

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Arcam låter meget bra sammen med CM7.

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fortsatt på utkikk etter en forsterker til disse høytalerene. Var å testet dem på hifiklubben i dag, og Denon PMA-1500AE ble anbefalt, sammen med en Nad forsterker til 4000 (husker ikke modell). Jeg har tidligere hørt at Denon ikke nødvendigvis er en så god kombinasjon med CM7. Hva med Arcam, primare, Rotel eller lignende? Setter pris på forslag til merke og modell som passer bra i sammen med høytalerene
    Alle de du nevner her bør vel være aktuell.

Rotel og B&W tilhører så vidt jeg vet det samme konsernet, og i England selges ofte disse to merkene sammen som pakke.

Ta en lytt til Arcam A90 eller lillebroren A80 hvis A90 er for dyr. En annen forsterker som skulle kunne gjøre jobben godt er Audiolab 8000S, ikke en designmessig perle, men enda litt rimeligere enn Arcam.

Uansett hva du finner ut, så anbefaler jeg å prøve hjem et par modeller. Veldig vanskelig å avgjøre dette ved å gå mellom ulike butikker, og det er dessuten dine ører som må avgjøre. Rommet er også så avgjørende at det beste alltid er å teste hjemme. (Desverre er ikke alle like villige til å gi hjemlån, særlig gjelder dette HiFiKlubben)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A90 blir nok litt dyr, så det er vel A80 som er aktuell fra Arcam. Hvordan spiller Primare I21 i forhold til arcam? Hvile rotel modeller er å anbefale?

Igjen takk for svar!

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her har jeg et godt tips til deg:
    Densen DM 10 mk II

Har en prikk lik selv, og den selger jeg aldri! Denne forsterkeren var det hotteste en fant på markedet for 14000.- for en 6-7 års tid tilbake. Parkerte blant annet Electrocompaniet ECI1 i tester den gangen.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at dette er en 98 modell, er det mulig at denne kan bli dårligere med årene ettersom den er nærmere 10 år allerede? Fant heller ingen bilder, har du noen bra bilder av den Gimsegutten?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at dette er en 98 modell, er det mulig at denne kan bli dårligere med årene ettersom den er nærmere 10 år allerede? Fant heller ingen bilder, har du noen bra bilder av den Gimsegutten?
    Densen Audio Technologies

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje vurdere noe Atoll, evt. EC på disse

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Densen forsterkeren begynner virkelig å bli interessant, men som jeg skrev tidligere er jeg en smule redd på at denne er på vei til å gå ut på dato? På Hifi klubben mente de at forsterkere ble dårlige etter ca. 10 år. Jeg forstår at folk i hifi butikker vil jeg skal kjøpe forsterkere fra dem og sannsynligvis det er noe av grunnen til at de sier dette, men er det noe sannhet i det?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville anbefalt Arcam, Rotel eller Atoll!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Densen forsterkeren begynner virkelig å bli interessant, men som jeg skrev tidligere er jeg en smule redd på at denne er på vei til å gå ut på dato? På Hifi klubben mente de at forsterkere ble dårlige etter ca. 10 år. Jeg forstår at folk i hifi butikker vil jeg skal kjøpe forsterkere fra dem og sannsynligvis det er noe av grunnen til at de sier dette, men er det noe sannhet i det?
    Sa de noe på HiFi-klubben om hva det er i forsterkeren som blir dårligere etter 10 år? Syns det høres litt merkelig ut.

Densen DM10 vil jeg tro er mye bedre enn Denon PMA1500 uansett, men den mangler fjernkontroll, og den har et design som du enten liker eller ikke liker. Lyden kan man ikke la vær å like!

Men du har jo fått anbefalt flere merker her. Sa de ikke noe om Thule på HiFiklubben? Hører det er flere som anbefaler Thule til CM7!

Hadde det vært meg som skulle kjøpt ny forsterker i dag, så hadde jeg ville sammenliknet Thule og Arcam hjemme. Men som sagt: Til 6000 kroner er Densenforsterkeren et røverkjøp. Kanskje kan du prute enda mer.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar alle sammen!

Jeg er litt usikker på Densen, med mindre noen kan bekrefte at denne ikke blir dårligere over år.

Kommer nok til å prøve å låne med noen forsterkere hjem (Arcam, Rotel, Thule og Atoll) så får jeg se hva som faller best i smak!

Er også på utikk etter brukte forsterkere/CDspillere, så setter pris hvis noen har noen tips å komme med her også

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også vært på utkikk etter å oppgradere noe i det siste, og må si at B&W CM7 ser svært fristende ut. Så godt som det er mulig, uten å ha fått muligheten til å teste ut alt, har jeg kommet frem til noen mulige forsterker-kandidater til disse høytalerne. Håper dette kan være til hjelp for deg også.

Densen B-110
    Hegel H1 mk4
    Cayin 153B / 252B
    Electrocompaniet ECI-3

Densen B-110 har jeg hørt veldig mye positivt om og tror det ville vært en veldig bra match med CM7, spesielt da med tanke på åpenhet, detaljer i lydbildet og ikke minst en luftig og gjennomsiktig mellomtone og diskant. Det jeg er skeptisk til med denne er om den har nok krefter til å få det beste ut av høytalerne.

Hegel H1 mk4 har mottat gode kritikker for å være en åpen og sømløs forsterker som ikke legger skjul på så mye, noe jeg tror passer til en høytaler som CM7

Cayin 153B og 252B har jo blitt betegnet som blant de beste i prisklassen, men her er jeg mest spent på å høre hva de har å by på.

Electrocompaniet ECI-3 har jeg tatt med rett og slett fordi jeg har hatt en slik før og trivdes veldig godt med lyden, garantert ikke den mest "korrekte" lyden, men en svært behagelig rørlignende klang som jeg i hvert fall ble glad i. (forøvrige det dummeste Hi-Fi salget jeg noensinne har gjort) )

Venter spent på å høre avgjørelsen din. Håper du finner noe som virkelig faller i smak. Lykke til.

PS: Bare for å gjøre valget enda litt vanskeligere har jeg også hørt disse forsterkerne nevnt i samband med B&W høytalere tidligere.

Rotel RA-1062 evt RA-06
    Primare i21
    Thule IA100
    Cambridge Azur 640A v2

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gimsegutten
    Uansett hva du finner ut, så anbefaler jeg å prøve hjem et par modeller. Veldig vanskelig å avgjøre dette ved å gå mellom ulike butikker, og det er dessuten dine ører som må avgjøre. Rommet er også så avgjørende at det beste alltid er å teste hjemme. (Desverre er ikke alle like villige til å gi hjemlån, særlig gjelder dette HiFiKlubben)
    At Hi-Fi Klubben ikke er villige til hjemlån er ikke noe jeg er kjent med. Jeg har kjenner flere som har fått låne med seg alt de har bedt om. Og uansett kan du deponere på produkter og levere dem inn innen en viss tid, noe jeg tror de fleste seriøse Hi-Fi-butikker opererer med.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •