Mediacenter PC + Pioneer VSX-AX2AS ingen lyd

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mediacenter PC + Pioneer VSX-AX2AS ingen lyd

Hei,
    Vet ikke om dette er rette stedet, men prøver likevel. Jeg har koblet en mediacenter PC til Pioneer VSX-AX2AS via DVI til HDMI og optisk for lyd. Dette gir topp bilde på flatskjermen, men ingen lyd.
    Hva er galt, en eller annen innstilling på forsterkeren som jeg har oversett, eller hva?
    Jeg har brukt samme kobling mot en annen Pioneer forsterker, men da kun lyd-tilkobling (DVI rett til en PC flatskjerm), og det funket bra med både lyd og bilde. Har en mistanke om at det er en eller annen innstilling på Pioneer'n som jeg ikke har fått satt riktig.

Noen som kan hjelpe ?

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det problemet har vært oppe før. Skal prøve å finne link.

Når du kopler til HDMI, så tar den helst lyd i fra HDMI inngangen, så når du har bilde som du skal fra forsterkeren, så må du bruke signal select for å finne riktig inngang.

Jeg tror du først må inn i menyen, og sette ett valg fra fjernkontrollen, f.eks. SAT, hvor du velger HDMI inngangen fra PC, og den optiske inngangen fra PC og lagre dem for den inngangen.

Når du da trykker SAT, og bildet kommer, så trykk signal select for å få lyd via den optiske inngangen.

EDIT: Les mer her: http://avforum.no/forum/receivere-fo...tml#post536085

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det problemet har vært oppe før. Skal prøve å finne link.

Når du kopler til HDMI, så tar den helst lyd i fra HDMI inngangen, så når du har bilde som du skal fra forsterkeren, så må du bruke signal select for å finne riktig inngang.

Jeg tror du først må inn i menyen, og sette ett valg fra fjernkontrollen, f.eks. SAT, hvor du velger HDMI inngangen fra PC, og den optiske inngangen fra PC og lagre dem for den inngangen.

Når du da trykker SAT, og bildet kommer, så trykk signal select for å få lyd via den optiske inngangen.

EDIT: Les mer her: http://avforum.no/forum/receivere-fo...tml#post536085

Takk for hjelpen, jeg skal prøve det imorgen.

legjno

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eller at du ikke har fortalt PC`n at du vil ha lyd ut på digitalutgangen...

Eliminasjonsmetode: Putt en optisk kabel (antar at det er det du bruker) fra CD / DVD spilleren din og sjekk om du får lyd herfra. Gjør du det, så ligger problemet på PC niva (ganske vanlig at den bare sender lyd til eget lydkort med analoge utganger...)

/L

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av killroy
    Eller at du ikke har fortalt PC`n at du vil ha lyd ut på digitalutgangen...

Eliminasjonsmetode: Putt en optisk kabel (antar at det er det du bruker) fra CD / DVD spilleren din og sjekk om du får lyd herfra. Gjør du det, så ligger problemet på PC niva (ganske vanlig at den bare sender lyd til eget lydkort med analoge utganger...)

/L

Hvis du leser posten hans nøye så ser du at han har brukt den direkte mot TV, og lyd i forsterker, og da fungerte det.

Problemet ER at Pioneer forsterkeren helst henter lyden fra HDMI inngangen, noe den ikke får i dette tilfellet. Dermed må han gjøre som jeg skriver.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •