Sitat Opprinnelig postet av joert
Dette er et helt vanlig problem på endel HK-forsterkere. Problemet oppstår når man skrur opp/ned volumet med knotten på forsterkeren. HK bruker lysdioder for å angi volumet, skrur man med hånda slik at volumknotten blir stående midt mellom to slike dioder, hender det at forsterkeren skrur seg helt opp. Tror heller ikke dette er noe de får til å reparere.

Skal man derimot unngå problemet må man være konsekvent på at man alltid bruker fjernkontrollen når man justerer volumet.
Jeg har hatt 2 HK forsterkere tidligere, men bare dette problemet på en av de ;-)

Har hørt at Dalens skal ha en løsning på problemet, men fikk aldri rotet meg til å levere forsterkeren der selv. Nå har ex'n den, så hu får slite med problemet haha... Men helt seriøst, prøv feilsøking ved å prøve deg frem på hvor du lar volumkontrollen på selve forsterkeren stå. Slik jeg husker det var 2 "knepp" 1db eller hva det var. Hvis den er variabel der, ta den et knepp videre.

Dette er ingen fullgod løsning, men kan kanskje redde noen høytalere og hjerter?

P.S Når min forsterker sto i feil stilling kunne jeg faktisk bare legge fingeren bort på hjulet så vidt, så begynte den å justere seg både opp og ned etter eget ønske....