hjemmekino. problem med kobling av parabol.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjemmekino. problem med kobling av parabol.

har kjøpt dette hjemmekinoanlegget og alt funker fint..

men eg vil koble til sånn at eg også kan få lyd i høytalerne på parabolen også..

på dvdspilleren/forsterkeren er det kun 1 scart + komponent ut og line inn (rød/kvit plugg). + hdmi.

på canal digital tuneren er det 2 tunere og ikke noe annet som eg kan koble lyd med.. (såvidt eg kan se..).

sånn som eg har kobla no er dvd spiller/forsterker kobla til tuner og tuner er kobla til tv..

på tv er det 3 scart kontakter + komponent inn.. + Audio in.. er også audio inntak ved siden av, men der står det ikke noe.. mulig det er audio ut..

noen tips??

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan koble fra TV'en til forsterkeren med de røde/hvite pluggene til forsterker line in (rød/hvit) hvis TV'en har det, eller hvis det ikke er mulig så kan du kjøpe en scart -> audio (rød/hvit) ut og koble den i TV'en til forsterker. Du kan også bruke samme scart til lyd ut direkte i parabolmottakeren til forsterkeren.

Det kan være litt enklere å hjelpe deg hvis du sier hva slags (modell) utstyr du har. Er hjemmekinoanlegget en sånn pakke hvor dvd spilleren er i samme boks som forsterker/radio?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm. trodde eg hadde limt inn linken til anlegget..

dette er mitt anlegg..

Sony : DAV-DZ810W (DAVDZ810W) : Tekniske spesifikasjoner : Norge

har uansett fått det til.. på denne måten:

Scart fra tuner inn på tv.. Scart fra Dvd/forsterker til tv. Scartovergangdings med in/out bryter fra tuner og plugga inn lyd rød og kvit på forsterker/dvd..

Då funka det :-)))

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei, Hvis du har kjøpt en "cash n carry" (10 kroners kampanje) pakke fra canal digital nylig er det cdc5050 dekoder som følger med. På denne dekoderen er det både analog og digital lydutgang (digital utgang: spdif digital coax, analog utgang rød og hvit RCA) koble med digital coax kabel til inngangen på forsterker eller analogt med phono kabel. Denne løsningen er bestlydmessig og spesielt med digital coax, da kan du få 5.1 lyd på enkelte filmer. Hvis du har en annen dekoder/tuner som ikke har noen lydutgang må du ta lyden fra tv og da kun analogt. Dette kan du gjøre hvis du har variable audio out på tv evt bruke en scartovergang (fra scart til gul compositt og rød hvit RCA) ut fra av2. håper dette hjelper deg noe si fra hvis noe er dårlig forklart.

mvh. ASP

edit: wow brukte visst litt lang tid på dette innlegget. sjekk om du kan få det digitalt selv om det bare er optisk inngang på forsterkeren, viasat har optisk spdif utgang vet jeg kanskje har tuneren din det og.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bra du fikk det til. Dette har ikke noe med noe som helst å gjøre, men jeg synes det bare er helt hinsides at utgangs effekten er oppgitt til 1080 watt, mens strømforbruket er 160w... Hmmm......

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei og takk for svar.

Det er en cdc5050 tuner med spdif "greie"

fant ikke noe sted man kunne koble på rød og kvit lyd ledning på denne tuneren. eneste måte såvidt eg kan se er å bruke en scart overgang og plugge de på der..

Sånn som eg har kobla det no får eg lyd i alle høytalere. Men spørs jo ka som går på tv..

Synst det funker bra no eg..

men kanskje det fungerer bedre med noen andre ledninger? :-)

Kordan kan eg koble den spdif greien til dvd/forsterkeren? ka trenger man og ka koster det? Som sagt synst eg det er grei lyd sånn som det er no og ønsker ikke å bruke masse penger på dette :-)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp sån eg gjorde det også, kobla til sån scart sak på som har rød hvit gul eller noe utgang bakpå og kobla rød og hvit til forsterker. og gul til bilde på projektor.

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

går ikke

Sitat Opprinnelig postet av HPSE
    hei og takk for svar.

Det er en cdc5050 tuner med spdif "greie"

fant ikke noe sted man kunne koble på rød og kvit lyd ledning på denne tuneren. eneste måte såvidt eg kan se er å bruke en scart overgang og plugge de på der..

Sånn som eg har kobla det no får eg lyd i alle høytalere. Men spørs jo ka som går på tv..

Synst det funker bra no eg..

men kanskje det fungerer bedre med noen andre ledninger? :-)

Kordan kan eg koble den spdif greien til dvd/forsterkeren? ka trenger man og ka koster det? Som sagt synst eg det er grei lyd sånn som det er no og ønsker ikke å bruke masse penger på dette :-)
    Det går ikke å koble cdc5050 tuneren til anlegget ditt digitalt fordi det kun er optisk inngang på anlegget ditt. fortsett sånn du har det nå.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •