Deton T4 forsterker - hva kreves for å drive denne?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Deton T4 forsterker - hva kreves for å drive denne?

Hei forum!

Dette er mitt første innlegg i dette forumet. Vanligvis lusker jeg rundt i ulike båtfora. Men nå har det seg slik at jeg gjerne ville oppgradere bakgrunnsstøyen i hobbyrommet mitt. Til formålet har jeg anskaffet en Deton T4 forsterker (130W) som er koblet til et par Technics SB-10 høytalere - også anskaffet for anledningen. Jeg har forstått så mye som at T4'en er en effektforsterker. Jeg har koblet "line in" på T4'en til hodetelefonutgangen på en Phillips bærbar spiller. Grunnen til dette er at Phillipsen spiller MP3 plater. I dag opprant den store dagen hvor jeg skulle teste kombinasjonen og gjett hvem som ble skikkelig skuffet. Det er jo ikke trøkk i det hele tatt. Kravene til kvalitet er små da jeg stort sett hører på pøønk rock, men trøkket burde da forsterkeren kunne produsere. Kombinasjonen låter jo svakere enn tidligere med en Technics 30W forsterker tilkoblet den bærbare. Noe må jo være fundamentalt feil. Jeg aner et visst trøkk hvis jeg skrur opp knappene for input level control på T4'en, men da skriker snart LED'ene for "clip" og indikerer at output har nådd maks level. Det gir da ingen mening når det nesten ikke låter i det hele tatt. Det må være noe helt fundamentalt jeg driter meg ut på. Mistenker signalet inn til T4'en. Må jeg ha en ordentlig forsterker foran T4'en for å få noe fornuftig ut, eller hvor tror dere problemet ligger?

Jeg hadde satt skikkelig pris på om noen kunne synset litt om problemstillingen. En brukermanual for T4 forsterkeren kan lastes ned fra HER.

Min teori er at den bærbare Phillipsen ikke gir den nødvendige signalistyrken inn til T4'en. Det ideelle hadde kanskje vært en ordentlig line out fra den bærbare, men det finnes ikke på denne. Noe forslag til hva jeg bør anskaffe av hardware for at T4'en skal komme til sin rett? Kravet er at løsningen må kunne spille hjemmebrente MP3 plater. Burde jeg putte inn igjen Technics forsterkeren mellom den bærbare og T4'en?

Takker så hjertelig for alle tips og innspill. Jeg er på skikkelig tynn is her, men skulle ønske jeg hadde litt mer fast grunn under beina. Ser fram til synspunkter.

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det du må skaffe deg er en forforsterker. Vet at feks nad har en som pleier å være til salgs billig av og til på feks finn.no

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ante meg. Tusen takk for svaret:-D . Da er det rett avsted og snoke etter brukt forforsterker!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •