Surroundreceiver til Dali Concept 6?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Surroundreceiver til Dali Concept 6?

Har tenkt å bytte ut min NAD C320BEE med en hjemmekinoreceiver. Ønsker da tips på receivere som

1) samarbeider godt med Concept 6 og
    2) er gode musikkformidlere.

Prisklassen er 3000+, gjerne med pre-out.

NAD har altså fungert greit, og jeg ser H/K har fått mye skryt her på forumet.
    Hvordan er kombinasjonen Dali og f.eks Onkyo, Marantz eller Rotel?

Forslag mottas med takk.

E

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erik1
    Har tenkt å bytte ut min NAD C320BEE med en hjemmekinoreceiver. Ønsker da tips på receivere som

Forslag mottas med takk.

E
    Harmand kardon og Dali Concept serie er ein gull kombo, for concept'ene spiller ganske lyst, men h/k har ein litt mørk klang, så dei "møtes " på midten, for å si det sånn.
    Men viss eg var deg hadde eg kanskje kjøpt yamaha RX-V 559/669, dei har en bedre gjenomgående kvalitet og lyden er også ein klasse bedre, kort sagt det meste er bedre. Men det merkes spesielt på musikk, da h/k ikkje er så oppløst i lyden, men h/k er også etter hvert blitt en fantastisk god reciver.
    men på film er h/k stort sett ganske overlegen, når det kommer til å skape kino stemning.
    lurer selv på å kjøpe endten Yamaha rx-v 1700 eller h/k AVR 645
    eg har selv ein pioneer vsx-915 og dali concept men deter litt lyst, så derfor vurdere eg og gå over til yamaha eller h/k.

det kommer ann på kva du synest er mest viktig, musikk eller film.

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    Harmand kardon og Dali Concept serie er ein gull kombo, for concept'ene spiller ganske lyst, men h/k har ein litt mørk klang, så dei "møtes " på midten, for å si det sånn.
    Men viss eg var deg hadde eg kanskje kjøpt yamaha RX-V 559/669, dei har en bedre gjenomgående kvalitet og lyden er også ein klasse bedre, kort sagt det meste er bedre. Men det merkes spesielt på musikk, da h/k ikkje er så oppløst i lyden, men h/k er også etter hvert blitt en fantastisk god reciver.
    men på film er h/k stort sett ganske overlegen, når det kommer til å skape kino stemning.
    lurer selv på å kjøpe endten Yamaha rx-v 1700 eller h/k AVR 645
    eg har selv ein pioneer vsx-915 og dali concept men deter litt lyst, så derfor vurdere eg og gå over til yamaha eller h/k.

det kommer ann på kva du synest er mest viktig, musikk eller film.
    eg gløymte og si, at h/k har hatt problemer med kvaliteten, det er derfor mange har sluttet og selge dei. men om det er så gale no det vet eg ikkje.
    ( fyndbørsen sluttet å selge dei for kankje for 3-4 md siden )

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er mest opptatt av musikk, og har forstått det slik at man må ha et solid budsjett for å få tak i en surroundreceiver som matcher en god stereoforsterker på musikkgjengivelse. (Håper noen kan tilbakevise denne påstanden).

Newcomer vinyl sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den påstanden er nok veldig vanskelig å tilbakevise. Har hørt det motsatte av det Langbue sier ang matchingen mellom H.K og Dali. Conseptserien fra Dali er ikke lys i klangen. Det er seriene som har bånd diskant som kan bli litt lyse i toppen. Dali og Marantz derimot har jeg sett mange som har. Bruker Consept serien fra Dali til "hjemmekinoen" til sønnen min på 2 år. Han er fornøyd og det er egentlig jeg også. Liker best lyd fra 2 kanaler....

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vinyl
    Den påstanden er nok veldig vanskelig å tilbakevise. Har hørt det motsatte av det Langbue sier ang matchingen mellom H.K og Dali. Conseptserien fra Dali er ikke lys i klangen. Det er seriene som har bånd diskant som kan bli litt lyse i toppen. Dali og Marantz derimot har jeg sett mange som har. Bruker Consept serien fra Dali til "hjemmekinoen" til sønnen min på 2 år. Han er fornøyd og det er egentlig jeg også. Liker best lyd fra 2 kanaler....
    concept 6 er litt lys i klangen uanset hva du sier.
    dali generelt og h/k går veldig godt i sammen. den ene er lys i toppen, og den andre er relativt mørk i klangen, så de passer bra i lag.

Og pass kjeften din, eg heter ikkje langebue, men LONGBOW!!!!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er mest opptatt av musikk, og har forstått det slik at man må ha et solid budsjett for å få tak i en surroundreceiver som matcher en god stereoforsterker på musikkgjengivelse. (Håper noen kan tilbakevise denne påstanden).
    det kommer ann på hvilken musikk du hører på, men da er nok yamaha'en beste på musikk av de eg nevnte, eg hadde gått for den.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle innspill! Heller kraftig mot Marantz SR-4600. Ser ut til å ha alt jeg trenger, bortsett fra 12v trigger til effektforsterkeren. (min gamle NAD...)

E

Newcomer vinyl sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    concept 6 er litt lys i klangen uanset hva du sier.
    dali generelt og h/k går veldig godt i sammen. den ene er lys i toppen, og den andre er relativt mørk i klangen, så de passer bra i lag.

Og pass kjeften din, eg heter ikkje langebue, men LONGBOW!!!!
    Skrev ikke langebue, jeg skrev langbue......trodde ikke 4-åringer var så tøffe, men de kan jo ikke skrive heller!

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vinyl
    Skrev ikke langebue, jeg skrev langbue......trodde ikke 4-åringer var så tøffe, men de kan jo ikke skrive heller!
    4-åringer er jævlig tøffe de.....har ikkje du fått med deg det enno????

ps. eg kunne skrive når eg var 4 år....

men til tråd starter, Marantz har ikkje eg noe peiling på, men eg trur det er et godt valg, så lenge de er kraftig nok. For de trenger faktisk litt kraft for å få alt ut av de. Eg brukte ein Pioneer vsx 915, og det spillte veldig bra, ( men litt lyst ), men så koplet eg på en Nad c272, og det var dag og nat. Det var så mye bedre trøkk, dynamikk, ja alt blei bedre. det var veldig stor forskjell.

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikon 6 og H/K og det er glimrende

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forslag mottas med takk.

E
    har du kjøpt noe nå da????

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

I den prisklassen er Marantz en sikker suksess til C6. Har selv denne høytaleren og prøvd mange forsterkere. Mener det er ingen som slår Marantz i denne prisklassen. Du kan sikkert få en SR4600 for den prisen, ellers er sikkert SR3001 er godt valg. Den gir C6'en en vakker klang som jeg ikke har hørt i disse høytalerne før (med forsterker innen den prisklassen du nevner).

Ellers er sikkert onkyo grei, men hvis du skal ha forsterker med pre-out i den prisklassen tviler jeg på at du får en Onkyo, med mindre den er brukt (noe som var en av årsakene til at jeg valgte Marantz). H/K syntes jeg blir altfor hardt og skarpt på musikk med C6.

Jeg vil og anbefale deg å legge noen betongheller (eller steinheller) under høytalerne sammen med noen dempeputer. Dette vil gi en stor forbedring i bassgjengivelsen. Bassen er i utganspunktet ikke så fremtredende i C6'en, men med heller og puter blir bassen strammere og mer direkte og vil gi følelse av mer dybde.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en svart sr 4600 til slutt. Jeg liker den godt både lydmessig og utseendemessig. (God kvalitetsfølelse).

Jeg sleit litt med å få til lyden som jeg ville i starten. Så oppdaget jeg at avstanden til høyttalerne var helt feil innstilt....ops:
    Etter en runde med innstillinger ble lyden helt super!

Skal prøve å bruke min gamle NAD som effektforsterker på frontene. Dette for å avlaste den stakkars Marantz'en som skal dra 7 høyttalere samtidig.
    Akkurat på dette punktet har vel H/K separate forsterkerdeler å slå i bordet med?

Ellers har den alle tilkoblinger jeg kan ønske meg og litt til. Fjernkontrollen er også helt grei til å erstatte de andre 23 jeg har.

Alt i alt en super forsterker!

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et godt valg. Du kommer til å få mange gode stunder med den. Ellers bør du vurdere tipsene jeg kom med lengre opp i denne tråden.
    Tror heller ikke Marantzen din mangler krefter til å drive de 7 høytalerne du har.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    82
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg. Takker for alle innspill og råd.

Mvh
    E

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ble en svart sr 4600 til slutt. Jeg liker den godt både lydmessig og utseendemessig. (God kvalitetsfølelse).

Jeg sleit litt med å få til lyden som jeg ville i starten. Så oppdaget jeg at avstanden til høyttalerne var helt feil innstilt....ops:
    Etter en runde med innstillinger ble lyden helt super!

Skal prøve å bruke min gamle NAD som effektforsterker på frontene. Dette for å avlaste den stakkars Marantz'en som skal dra 7 høyttalere samtidig.
    Akkurat på dette punktet har vel H/K separate forsterkerdeler å slå i bordet med?

Ellers har den alle tilkoblinger jeg kan ønske meg og litt til. Fjernkontrollen er også helt grei til å erstatte de andre 23 jeg har.

Alt i alt en super forsterker!
    gratulerer med ny forsterker..... håper du er/blir fornøyd....

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •