Mentor 6 + Denon 2807

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mentor 6 + Denon 2807

Har tenkt å kjøpe mentor 6 som grunnstammen i en hjemmekino i kombinasjon med 2807 og event supplere med effektforsterker senere. På hfk mente de at 2807 var for svak til å yte mentor rettferdighet. Effekten kunne avhjelpes med forsterker ( f.eks rotel) men de mente at også pre-ampen ikke hadde god nok elektronikk i en 2807. De anbefalte i stedet helst den største Denon.
    Jeg har trodd at kvalitete på pre-amp stort sett var den samme (om ikke bedre) på 2807 og de over. (ser bort i fra enklet finesser + kontakter) 3806 begynner også å bli "gammel" og i såfall bør en vente på ny modell?
    Jeg kunne selvfølgelig gått for en thule combo men vil gjerne ha romkorreksjon og andre fasiliteter som f.eks Denon har.

Sørsmål: Hva sier dere? Billig receiver + effektforsterker eller en kraftiger og dyrere receiver? denon - pioneer ????
    NB: Er noe bortskjemt med god stereolyd fra Audiolab + Patos

Intermediate pettermv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville helt klart gått for en rimeligere receiver + effekttrinn. Selv om jeg er fornøyd med 3805en min ble det meste så mye bedre da jeg koblet til effekttrinnet fra NAD m3 i stedet for effekttrinnet fra Denonen.

Newcomer loande sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    34
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville uten tvil gått for en thule kombo!!!

mentor serien fortener det.. og du vil få mye mer raffenement!!

Newcomer vinyl sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 2807 har jeg hatt for en stund tilbake. Brukte min på gulvstående Usher høytalere. Har desverre ikke prøvd den i hjemmekino oppsett. 2807 kan bi-ampes hvis du skal kjøre 5.1 oppsett. Da blir det nok krefter sett i hjemmekino sammenheng.
    Eier nå både Mentor og Denon, men de står i hvert sitt rom. Jeg har nå en Denon 1507 og synes den er "grei" med mindre stativhøytalere. Denon 2807 duger ikke i et stereo oppsett, men i hjemmekino er den bedre enn mange i den prisklassen.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    165
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vinyl
    Denon 2807 har jeg hatt for en stund tilbake. Brukte min på gulvstående Usher høytalere. Har desverre ikke prøvd den i hjemmekino oppsett. 2807 kan bi-ampes hvis du skal kjøre 5.1 oppsett. Da blir det nok krefter sett i hjemmekino sammenheng.
    Eier nå både Mentor og Denon, men de står i hvert sitt rom. Jeg har nå en Denon 1507 og synes den er "grei" med mindre stativhøytalere. Denon 2807 duger ikke i et stereo oppsett, men i hjemmekino er den bedre enn mange i den prisklassen.
    Bi-amp Denon 2807 og kjør "pure direct" funksjonen som kobler ut all elektronikk som ikke trengs, at det ikke skal holde synes jeg er rart. Man får sikkert ikke stålkontroll, men det må da duge . Kan du komme med noen erfaring fra Mentor ht-ene, lyden, rommet ditt, komponenter, positive/negative ting med disse etc.. På forhånd takk.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •