Nye NAD-receivere erstatter T742 og T752!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 165
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye NAD-receivere erstatter T742 og T752!

Fant dette på NADs sider:
    NAD T753
    NAD T743
    Dette ser jo bra ut! Hvis de har gjort noe med de digitale kretsløpene (som har fått litt kritikk for å ha litt tilbaketrukket diskant), så burde spesielt T753 være en glimrende start-forsterker med muligheter til videre utbygging.

Eller hva tror dere?

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, de ser en del bedre ut enn de forrige og de har litt økt effekt...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De har også kommet med en T763, den er hor HiFiklubben ikke priset over sin forgjenger slik som T753 er. Den har i tillegg den samme effekten som forgjengeren, men den har samme antall kanaler siden 762 hadde 6 kanaler den også.

HiFiklubben prøver å forsvare prisøkningen med å si at T752 er satt ned, men utifra deres egne lister fra helt tilbake til i sommer har den stått til den samme prisen.

Det er forresten synd at NAD ikke har kjørt den ganske kule titanfinishen på alle produktene.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (Tipper HiFi-klubben vil tømme lagerne for T7x2-produkter før de senker prisene på T7x3-produktene... Det er vel en av fordelene de har som eneforhandler av produktene.)

Er det noen som vet noe om det er gjort noen tekniske forbedringer som gir økt lydkvalitet i forhold til forgjengerne?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    T 743 har lavere dynamisk effekt enn T 742.

T 753 har samme dynamisk effekt som T 752 men lavere nominell effekt. T 753 har i motsetning til T 743 fått 6-kanals effektforsterker.

T 763 har samme nominelle effekt som T 762, men den har fått vesentlig høyere dynamisk effekt. Den har fortsatt 6 kanalers effekttrinn.

I følge en selger på HiFiKlubben vil alle produktene komme i titanfinish om ikke så lenge. Ordet lenge er for meg relativt...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var hos gorm i kveld og prøvekjørte nad 763 recieveren som dere nevner her. fikk også prøvd iprontoen 8) leketøy
    kryss testet nad'en med denon avc-a1d og den nye lille denonrecieveren 1404. signalkilden var philips963sa. prøvde 3 sett med høytalere, AR312, noen små¨gulvstående proson, og BW dm603. nå kan dere jo gruble resten av natta hvordan dette gikk 8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer linebacker sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    166
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hevn på deg. Kom med svaret hehe

God natt.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Nå kan dere jo gruble resten av natta hvordan dette gikk 8)
    Din bæsj! Jeg hadde planer om å sove jeg :twisted:

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå kan dere jo gruble resten av natta hvordan dette gikk
    Natten er omme, det er sikkert mange som er spent

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan trygt si vi ble lange i maska begge to. Enten så er dette produktet så dårlig gjennomtenkt og oppbygd med tanke på støy og konfigurasjonsmuligheter, at det mangler sidestykke. Eller så er det seriøse software/hardware problemer på akkurat denne vi testet. Tror derfor vi skal vente med å kommentere Receiveren til jeg har fått en avklaring fra HiFi Klubben om det er noen teknisk feil på den.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Kan trygt si vi ble lange i maska begge to. Enten så er dette produktet så dårlig gjennomtenkt og oppbygd med tanke på støy og konfigurasjonsmuligheter, at det mangler sidestykke. Eller så er det seriøse software/hardware problemer på akkurat denne vi testet. Tror derfor vi skal vente med å kommentere Receiveren til jeg har fått en avklaring fra HiFi Klubben om det er noen teknisk feil på den.
    Huffda! Det lover ikke godt...

Angående konfigurasjon:
    Ser i en test av "forgjengeren" T762 følgende:
    Similar to most home theater receivers and processors, many functions can only be accessed via the OSD on a separate video display.
    Er dette virkelig en vanlig begrensning? Det gjør jo at man må kjøre bildet gjennom receiveren, noe jeg ikke har inntrykk av at de fleste gjør... :? Kan det ha vært dette som gjorde at den ble opplevd som vanskelig å konfigurere? Finner også dette i manualen til T763:
    The T 763's component-video inputs and outputs are fully wide-band, compatible with all HDTV formats. The T 763 does not display its on-screen menus on its component-video output. To use on-screen menus, you will need to make an S-Video or composite connection between the T 763 and the monitor/TV, and select it for menu display.
    Det virker som om den ikke oversetter komponent til/fra de andre signalene (i.e. kompositt/s-video).

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått 763 demonstrert hos klubben, og det var støy ja! (Selgeren holdt naturligvis kjeft). Tror ikke det er snakk om et særtilfelle, men en seriefeil.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støy fra receiveren eller høyttalerne?

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Støy fra receiveren eller høyttalerne?
    Kan si det sånn at det var støy på høyttalere og subwoofere, men dette var totalt sett en av de mindre problemene. Jeg avventer å kommentere problemene inntil jeg vet om det er teknisk feil eller konstruksjonsmessig idioti. Venter spent på telefon fra "klubben". Og ventetiden kortes ned med å småkose med iPronto.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg blir helt skjelven her, jeg. Før Hi-Fils ovenstående postinger var jeg innstilt på en T753 etterhvert...

Akkurat nå (etter at T763 karakteriseres som støyende og potensielt idiotisk oppbygd) vurderer jeg å kjøpe en NAD C320BEE til frontene (den fungerer ihvertfall godt) og bare gå for en billigløsning med pre-out fra Sony eller Yamaha noe slikt til de resterende kanalene...

Håper dere har fått et mandagseksemplar, og gleder/gruer meg til å høre hva slags problemer dere opplevde og hva som er forklaringen...

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir en stund til jeg får en avklaring på dette, har ikke tid til å hente nytt produkt før i neste uke.
    Så med forbehold om teknisk feil kan jeg si følgende:

Det er ikke mulig å bruke subwoofer i "stereo mode", da signalet i stereo behandles 100% analogt og subwooferen da får tilført fullfrekvens lyd. Det vil si at det ikke er mulig å sette noen form for delefrekvens, siden dette skjer i digitalt. Får å kunne bruke suwoofer (justering av crossover) til musikk må en da velge noe NAD kaller Enhanced-Stereo, og man kan da velge om en vil ha lyd i alle kanaler eller kun i bakhøyttalerne. Altså ikke mulig med kun frontsettet og subwooferen sammen.
    Det er riktig som du skriver Roffe at du menyen kun er tilgjengelig på OSD. Man blir fort lei av å fyre projen for å gjøre instillinger for CD avspilling.
    Det er ikke noe valg for "analog/digital kilde". Det vil si at dersom CD spilleren er tilkoblet med digital coax (for bruk av NAD D/A konverteren) og analogt (for oppsamplet CD avspilling, eller annen bruk av CD spillerens D/A konverter), vil receiveren automatisk velge digital kilde. For å kunne bruke analog inngangen må man via menyen (riktig, på med projen igjen) og deaktivere den digitale inngangen. Det beste er vel egentlig å ikke koble digitalt, siden den innebygde D/A konverteren ikke er noe å skryte av. Den kunne i hvert fall ikke matche D/A konverteren i Philips 963SA spilleren vi brukte i testen.
    Det var "lydlekasje" mellom analog inngangene. Ved tilkobling av kun CD spiller på "analog CD INN", kunne jeg bytte til både DVD og VCR med fjernkontrollen, og fortsatt høre avspillingen fra CD spilleren svakt i bakgrunnen.
    Er man så uheldig å ikke har deaktivert digital inngang før avspilling av oppsamplet CD, oppstaår det en høyfrekvent støy som fort tar knekken på diskantelementene. Dette er noe jeg aldri har opplevd med andre AV forsterkere/receivere, da digital inngangen vanligvis er stum ved avspilling av oppsamplet musikk.
    Alt dette, og i tillegg støy (sus/brum) fra høyttalere og sub.

Tar som tidligere nevnt et stort forbehold og at produktet jeg/vi testet har en teknisk feil.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mon tro om Hi-Fi Klubben følger i ELTEK's fotspor, og legger linker til denne omtalen :wink:

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    Mon tro om Hi-Fi Klubben følger i ELTEK's fotspor, og legger linker til denne omtalen :wink:
    Vil IKKE kalle det en omtale, men snarere beskrivelse av et produkt med en teknisk feil (håper jeg).
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det du sier om stereo-modus (at du ikke kan kjøre L+R+sub) stemmer hvis du har satt fronthøyttalerne til "Large"... Setter du dem derimot til "Small" vil du få bass i subben.
    Er enig i at det virker snodig med stereo-moduset der bare surroundhøyttalerne + subwooferen spiller (uten fronthøyttalerne), men når jeg leser bruksanvisningen ser det ut til at det finnes et slikt modus...

Har bare lest bruksanvisningen, så jeg kan jo ikke si noe om det konkrete eksemplaret dere har. Men jeg tror "stereo modus" er ment å virke som angitt over.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm virker rimelig bakstrebersk spør du meg.. Må sette på bildekilde for å få justert det lille man får justert... Men men... Er vel en vanesak dette også... Men støy; hmmm blir spennende å høre hva som kommer ut av denne saken!

Mvh

Side 1 av 9 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •