Nye NAD-receivere erstatter T742 og T752! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 165
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er HTR-2 ja. Nad har forresten gjort noe genialt for de som setter opp en sone2. de har lagt med en fjernkontroll til! den er i kredittkortformat og styrer de viktigste funksjonene som kildevalg og volum 8)
    slipper da å ta med seg hovedkontrollen, evt ha den lille i lomma 8)
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,195
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er HTR-2 ja
    Er det den hvor en kan justere volumet på de forskjellige kanalene direkte på fjernkontrollen? Dette synes jeg er genialt. Det er jo noe man bruker ofte i motsetning til mange andre ting. Burde vært standard

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dolbytor
    Det er HTR-2 ja
    Er det den hvor en kan justere volumet på de forskjellige kanalene direkte på fjernkontrollen?
    Ja, den har dedikerte knapper til det! Men bruker du den til annet utstyr enn NAD-receivere er det jo ikke sikkert at knappene samsvarer.
    Det jeg savner på denne fjernkontrollen (siden den er programmerbar) er de fire fargeknappene som nå er nærmest standard på TV-apparater og satelittunere (rød, grønn, gul og blå).
    Men det er utrolig hva man kan løse med små klistremerker...

Intermediate Magnera sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    927
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å høre at det hele bare var et engangstilfelle! La oss bare håpe at det ikke er flere som kommer ut for et slikt "engangstilfelle" :P
    Uansett så dette beroligende nyheter!

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå ble jeg ganske lettet

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kompisen min får i morgen en 762 i hus. Den skal være nesten identisk med 763, bortsett fra en del mindre justeringer. Jeg kommer tilbake med erfaringer med denne senere.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nad er på bærtur...
    de eldre surround sakene va bra, spesielt i stereo. det gjelder desverre ikke det nye.
    nad sitt rimligste stereo utstyr holder, resten kjøper man ikke...

Intermediate Evolved sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    772
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor liker du ikke NAD ?
    Mista du en reciver på stortåa di før, så du har sverget på og aldri røre de tunge uhyrene ?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    nad er på bærtur...
    de eldre surround sakene va bra, spesielt i stereo. det gjelder desverre ikke det nye.
    nad sitt rimligste stereo utstyr holder, resten kjøper man ikke...
    Man må matche det med riktig utstyr da vet du.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at NAD har et generelt problem, og det er støyskjerming. DAC-er og Volumkontroll støyer forferdelig og det kommer inn via signalkabler virker det som.

T 762-en er nå sendt til service og de er bedt om å sjekke spesiellt det med RF-støy.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    disse problemene dere beskriver med tanke på støy, støyskjerming og generell lydkvalitet, er dette generelt for alle NADs surroundrecievere eller gjelder det kun disse nye? Tenker nemlig å kapre meg T742 til nedsatt pris..

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det gjelder absolutt for T742. Lydkvalitet som er ytterst vanskelig å matche til prisen (eneste som er i nærheten, etter min mening, er H/K AVR3550), men litt for mye støy. Nå har jeg riktignok et småtragisk elektrisk anlegg her; har merket mye støy andre steder, så jeg skal eksperimentere litt med skjerming og se hva jeg kan få til.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke på at nad er noe vanskeligere å matche enn andre meker, klarer du ikke matche er det nok rett og slett fordi den har dårlig lydkvalitet!

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analoglyden i NAD har såvidt meg bekjent fått svært gode anmeldelser over hele linja. Spesielt er de gode på lange, kraftige transienter i musikken og ikke minst i filmlyd som gjør at andre forsterkere må gispe etter luft.

Meningene blir litt mer delte når NAD putter en digitaldel inn i samme boksen. Det kan virke som om de da har litt dårligere grep om støyproblematikken enn de beste i klassen. Jeg tror ikke det skal så mye til for å bedre dette, og venter i spenning på de første sammenligningstestene der T7x3 serien til NAD er med.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "andre" forsterkere må gispe etter luft, hvilke da?

siden det klages her på støy, da er NAD de dårligeste i klassen. ikke "litt mindre grep enn de beste i klassen"

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    "andre" forsterkere må gispe etter luft, hvilke da?
    Alle andre som har en dårlig dimensjonert strømforsyning med dårlig evne til å holde på en strømreserve. Typisk indikert ved at den kontinuerlige effekten er betydelig mye lavere enn transienteffekten (den dynamiske effekten). NAD har evnen til å holde nivået i peakene i opptil et sekund, der andre gir tapt etter bare noen hundredeler. Dette vil høres ved at de kraftigste "smellene" mangler dybde og styrke i etterklangen (der det skal være etterklang, selvfølgelig), eller at de får en uryddig uttoning. Dette er avhengig av konstruksjonen, og jeg skal ikke hevde et det gjelder alle. Men så lenge vi ser bort fra pulsbreddemodulerte forsterkere (klasse D), så gir faktisk forsterkerens tyngde en indikasjon på hvordan den yter i forhold til å levere nok kraft under vanskelige forhold.

Det finnes selvfølgelig andre forsterkere som er gode på dette, der både Harman Kardon, Rotel, Marantz og en del andre har like gode kraftreserver. Jeg har ikke sagt at NAD er "best". Kun at de får gode testresultater på dette i forhold til pris.

siden det klages her på støy, da er NAD de dårligeste i klassen. ikke "litt mindre grep enn de beste i klassen"
    Dette er en svært kategorisk uttalelse. Jeg går ut fra at du har sammenlignet dette med alle modeller i samme prisklasse fra JVC, Phillips, Panasonic, Samsung, Sony, Pioneer, Onkyo, Harman Kardon, Rotel, Marantz, Yamaha, Radionette, Grundig etc. etc. når du så kategorisk kan hevde at NAD er dårligst på støy?

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei jeg har ikke sammenlignet men når dere nevner her at det er et problem. det burde egentlig ikke være en faktor hos noen merker.

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nei jeg har ikke sammenlignet men når der nevner her at det er et problem. det burde egentlig ikke være en faktor hos noen merker.
    Det er en faktor i større eller mindre grad i alle merker og uansett pris! Så lenge man pakker digitale kretser, analoge kretser og radiokretser så tett som det man må gjøre i en surroundreceiver, så vil det alltid være støyfelter til stede fra andre komponenter. Det er vel derfor Yamaha sverger til å holde signalet digitalt så langt som mulig. Digitale signaler er mye mindre følsomme for innstrålt støy enn de analoge signalene. Og det er i grunn en grei filosofi, så lenge de analoge kretsene matcher de digitale på kvalitet.

Det jeg tror er NADs svakhet i forhold til de beste er at de alltid har lagt pengene i gode analoge kretser. Det er mulig at de derfor har måttet spare inn på kvaliteten på de digitale kretsløpene og dermed er dårligere der. Legg merke til at tester foretatt på NAD-receivere med lydsignalet ferdig dekodet inn på analog 5.1-inngang gir gjennomgående svært gode resultater, og helt på linje med de gode stereoforsterkerne NAD alltid har hatt.

Personlig er jeg fristet til å gå for en delt løsning med NAD effektforsterkere og separat surround-forforsterker av annet merke (også kalt surroundprosessor). Men det spørs om pengene strekker til...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    2,480
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan en løsning på dette problemet altså være å sende ferdig dekodet signal fra 5.1 utgangen på dvd-spilleren? Er det mulig å skru av hele digital-delen i reciveren?

Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brannslange
    Kan en løsning på dette problemet altså være å sende ferdig dekodet signal fra 5.1 utgangen på dvd-spilleren? Er det mulig å skru av hele digital-delen i reciveren?
    Ja, hvis DVD-spilleren har gode dekodere og DA-konvertere, så er dette absolutt en opsjon. Å skru av digitaldelen permanent tror jeg er vanskelig, men de fleste surroundreceivere stenger av de uaktuelle digitale kretsløpene når de ikke mottar signal på digitalinngangen.

Vær klar over at man da mister digitalprosesseringen av lydsignalene. Hvorvidt dette f.eks. påvirker delay og nivåinnstillinger for de ulike kanalene vet jeg ikke så mye om... :?

Side 4 av 9 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •