Pioneer VSX-1016 eller H/K AVR245

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 26
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hei

har fundert mye og kommet frem til to kandidater

Skal kjøpe et Infinity primus anlegg også.

Så kommer problemene.

VSX-1016:
    Den får endel kritikk på bass rundt omkring på avforum.

AVR245:
    Den har kun HDMI switching (slik jeg har forstått det så må lyden kjøres via egne kabler mens kun bildet går igjennom HDMI-kabelen)

Jeg har en DVD spiller som er HDMI og det hadde selvfølgelig vært greit å bare ha en kabel.

Jeg er i tvil hvilke jeg skal kjøpe, så hvis noen kan hjelpe meg i riktig retning så setter jeg pris på det

Newcomer Helgenen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    188
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 1016 - HK har jeg ingen erfaring med. Jeg var en av de som "slet" med bassproblemer. Hovedårsaken var nok meg selv - etter litt hjelp og korrekt innstilling så synes ihvertfall ikke jeg at trøkket er for lite nå. Jeg er nå fornøyd med mitt kjøp som passer til mitt rom. HK har jo også fått mye skryt, men mener å ha lest at de ihvertfall tidligere har hatt enkelte "driftsproblemer" - det er mulig det er en saga blott nu.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du ute etter bass, trøkk og underholdning er det bare og kjøpe h/k.
    Men de ligger et stykke etter på utvikling og teknologi

Men pioneer har nok en mye mere detaljert lydbilde spessielt i mellomtone/diskant området.
    Og sikkert mange flere duppedingser og innstilinger som er kjekt og ha.

Newcomer KeNjeN sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Vsx-1016 og er veldig fornøyd med den

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til Infinity Primus 250/360 vil jeg anbefale AVR-245

Infiniyt/Hk er en veldig god kombinasjon. Infinityn har detaljene i det övre registret mens HKn hjelper til i dybden!

Newcomer faith sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HK og Infinity vil jeg si og.

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    håper 1016 er bra. Jeg har akkurat bestilt meg den! Får den på mandag! :-)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1016 er en bra receiver! ikke noen tvil om det! Alt handler om matching av utstyr, og jeg vil tro at HK passer bedre til Infinity. Til Dali kan nok Pioneer være vel så bra. Pass på att du demper litt ved første refleksjonspunktet, ellers kan det bli litt spisst i diskanten med Dali Pioneer komboen.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

samme her

jeg lurer på det samme som trådstarter!

jeg har nok spent kjærra forran hesten,og kjøpte et par Proson reality 69 -sa mk 3,de er på 350 watt-de er 4 ohms

jeg opptaget ganske kjapt at med min forsterker kan jeg bare glemme og drive de, det er en sony str-de685,
    jeg har også vurdert Pioner vsx-1016 men vet ikke om den heller klarer jobben !? det er pr dags dato totalt fraver av bass i disse med min forsterker

har dere noen mening om hva jeg burde gå for,dersom Pioneren ikke ville være tilsrtekelig til disse? jeg har også vurdert HK men som det blir nevnt tidligere her så er jeg litt skeptisk til den med hensyn til driftsproblemer.

(Ps mente ikke og kuppe tråden)ops:

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneer er ikke kjempe glad i 4 ohms høytalere. Spørs hvor mye du har tenkt å legge i det, men hvis du er skeptisk til HK (ja det er mere tull med de enn andre merker) så er det enten stor receiver f.eks Yamaha rxv 2700 eller Marantz SR-7001 eller så kan du kjøpe effektforsterker. F.eks en doxa, eller Rotel til rundt 4000 på bruktmarkedet.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takker for det

Skjønner hva du mener.Problemet er bare det at min forsterker ikke har noe Pre out,så effekt forsterker er ikke aktuelt i mitt tilfelle !!!

men kort! i hvilken prisleie er den du nevner? har kun tengt og legge Ca 7000,-+,- i en ny en (har en forkjærlihet til Rotel).

takker for svar.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger nok desverre en del høyere enn 7000. Snarere det dobbelte hvis du må ha nytt.

Rotel sine receivere aner jeg ikke hva koster nytt.

Kanskje du kan få en Pioneer 2016 til rund 7000. Vet ikke om der er den heldigste matchen med Proson... Har ikke hørt det.

Yamaha er vel forholdsvis ærlige når det kommer til oppgitt watt i forhold til mange andre... Kanskje jeg vill anbefalt en Yamaha til rundt 7000. Dra på Elkjøp å kjøp en Yamaha. Prøv den og er den ikke sterk nok leverer du den igjen. Det er det lureste jeg kan anbefale.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

den er god

takker for det.
    det er ikke så usansynlig at jeg gjør det du sier.
    men hvis det er slik at proson krever for mye av forsterker så er det godt mulig at de går ut av huset til fordel for kef eller lignende da jeg har kef Q7 bakhøytalere kan det jo være greit med kef i front også.

Mvh,Pjokken.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gjør det!

Lykke til!

Active
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er HK helt "ute"?, det snakkes ihvertfall ikke mye om merket slik det var før ihvertfall. Jeg har ihvertfall aldri ville kjøpt dette merket etter å ha hørt om alle feilene med disse

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel nettopp akkurat det du sier som er grunnen: Mye feil. Men de henger vel også litt etter i utviklingen. De har alltid fokusert på mye krefter, men det jer jo flere ting som teller enn kraft, selv om det er viktig.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pioneer

Hei jeg valgte til slutt Pioneer VSX-1016 til mine infinity høytalere og angrer ikke på det.

Pioneeren er enkel selv for meg som ikke er ekspert å skjønne og har et hav av muligheter. Litt trangt på baksiden (spesielt å feste høytalerkablene) men det går nå det også. Ellers så liker jeg fjernkontrollen meget bra (den gjør at jeg kan kaste et par av mine andre kontroller). Obs obs VSX-1016 tar ikke lyden via HDMI. Dvs den sender lyd og bilde videre til tv'en men ikke inn i selve forsterkeren slik at en må ha f.eks optisk coax fra dvd spilleren og inn i VSX-1016 i tillegg. Var litt missfornøyd når jeg fant ut det, men klaget og fikk grei kompensasjon så er happy jeg

Ellers til alle som hjalp meg med valget takk skal dere ha.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pioneeren er en bra receiver! Du har gjort et godt valg!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tetriis
    Hei jeg valgte til slutt Pioneer VSX-1016 til mine infinity høytalere og angrer ikke på det.

Pioneeren er enkel selv for meg som ikke er ekspert å skjønne og har et hav av muligheter. Litt trangt på baksiden (spesielt å feste høytalerkablene) men det går nå det også. Ellers så liker jeg fjernkontrollen meget bra (den gjør at jeg kan kaste et par av mine andre kontroller). Obs obs VSX-1016 tar ikke lyden via HDMI. Dvs den sender lyd og bilde videre til tv'en men ikke inn i selve forsterkeren slik at en må ha f.eks optisk coax fra dvd spilleren og inn i VSX-1016 i tillegg. Var litt missfornøyd når jeg fant ut det, men klaget og fikk grei kompensasjon så er happy jeg

Ellers til alle som hjalp meg med valget takk skal dere ha.
    Gratulerer med ny reciever :-)
    Jeg kjører selv Infinity SM255 på Pioneer 1016 og det er greit med krutt!
    Se gjerne denne tråden min: http://avforum.no/forum/hvilket-utst...t=pioneer+1016

Jeg hadde samme tanker som deg, iht. trangt mellom terminaler.. Du kan også lese i den tråden om at å bytte til mcacc front, gjorde at jeg fikk tilbake dynamikken.. (høyttalerene bak begrenset når jeg kjørte mcacc all).

ps. mcacc front = prøver å matche alle høyttalere til de fremme
    mcacc all = prver å lage en "snitthøyttaler".

mcacc all er fint om du har matchede høyttalere, feks. SVS, klipsch, el. lign, der alle høyttalere har samme elementer og frekvensområder og effektivitet.

MCACC front er for meg et must, da jeg har mission bokhyllehøytt bak, som er rimelig begrenset i frekvensområde, en rimelig god mission senterkanal, 70c2 og da infinity sm255. Har ingen sub, så mcacc all på min, fjerner alt av bass.

Man kan jo gå inn å justere parametre, men jeg fant ut at mcacc front er for meg det beste.

DU kan ellers biwire/biamp'e to av kanalene på front, om du bare har 5 eller færre høyttalere, så lenge du har delefiltre som støtter dette da.

Husk å også slå av sub i config, om du ikke har sub.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tetriis
    Obs obs VSX-1016 tar ikke lyden via HDMI. Dvs den sender lyd og bilde videre til tv'en men ikke inn i selve forsterkeren slik at en må ha f.eks optisk coax fra dvd spilleren og inn i VSX-1016 i tillegg. Var litt missfornøyd når jeg fant ut det ...
    Akkurat det jeg oppdaget også. Hadde bestilling inne på Pioneer men gjorde den om til Sony STR-DA3200 som tar 8-kanals lineær PCM-dekoding via HDMI. Denne funksjonen koder opptil 8 kanaler med ukomprimerte digitale data gir lyd av høy kvalitet og det er ganske viktig synes jeg på grunn av neste generasjon HD-plater som HD-DVD og Blureray. Dette får du ikke utnyttet på VSX-1016.

Tenkte å investere i en PS3 når den kommer og HD-DVD når de blir litt billigere og det er fint å utnytte muligheten for PCM dekoding via HDMI.

STR-DA3200 ble i desember 06 kåret til "hottest receiver of the Year" i What-HiFI så det var den testen som trigget meg.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •