Pioneer VSX-1016 eller H/K AVR245 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 26 av 26
    Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Anesthesis
    Akkurat det jeg oppdaget også. Hadde bestilling inne på Pioneer men gjorde den om til Sony STR-DA3200 som tar 8-kanals lineær PCM-dekoding via HDMI. Denne funksjonen koder opptil 8 kanaler med ukomprimerte digitale data gir lyd av høy kvalitet og det er ganske viktig synes jeg på grunn av neste generasjon HD-plater som HD-DVD og Blureray. Dette får du ikke utnyttet på VSX-1016.

Tenkte å investere i en PS3 når den kommer og HD-DVD når de blir litt billigere og det er fint å utnytte muligheten for PCM dekoding via HDMI.

STR-DA3200 ble i desember 06 kåret til "hottest receiver of the Year" i What-HiFI så det var den testen som trigget meg.

Grom den der ja!

Men den koster jo nesten dobbelt så mye vel? hehe..
    Jeg har ikke noen HDMI kilder eller "mottakere" enda. Regner ikke med jeg får det i år heller og neste år er nok dagens "highend" plutselig midclass.

1016 er i praksis samme som 2016 og vi har jo sett test av 2016 mot andre dyre modeller fra andre merker.

Forskjellen på 2016 og 1016 er jo hdmi (upscaling) og da stående bølge.
    For meg var valget enkelt

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    57
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DaButcher
    Men den koster jo nesten dobbelt så mye vel? hehe..
    Neida! Den koster 5685,- så den er den sammenliknbar med VSX-1016 som koster billigst 5295,-

Active Sildo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger en AX2AV til salgs på avtorget hehe

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv AVR 245 og er meget godt fornøyd. Forsterkeren gir etter min mening veldig fint lydbilde både med tanke på detaljrikdom og dybde. Jeg kjenner meg ikke helt igjen i at H/K ligger etter andre når det gjelder teknologi, primært har de et annet fokus. Kvalitet og enkelhet fremfor gadgets. Dessuten har H/K betraktlig kraftigere strømforsyning og et mer reelt effektnivå enn de fleste konkurrenter. Kan på det varmeste anbefale AVR 245.
    Personlig mener jeg designet til H/K er enestående, tidløst og eksklusivt.
    Eneste minuset må være fjernkontrollene til H/K, de ser i bestefall litt "billige" ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også kjøpt meg AVR 245, men er langt fra førnøyd med HDMI delen, hva skal man med en HDMI når man må ha kabler i tillegg for lyd. Det var en skuffende oppdagelse. Fjernkontrollen er tungvint i bruk. Alt skulle bli så mye lettere for fruen trodde jeg men der tok jeg feil.:evil: :evil:
    Lyden er det ikke noe å si på.

Newcomer linsti sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjører med HK 245 sammen med "gamle" dali blue høyttalere, må si meg kjempe fornøyd med lyden. Men så liker jeg da det trøkket som disse gir, både på musikk og film.

Nå har jeg så langt ikke flatskjerm, så hdmi er fortsatt ikke noe tema hos meg. Men en ekstra kabel mellom dvd og reciver ser jeg ikke som det store problemet.

Er enig når det gjelder fjernkontrollen, den er bare for dårlig.

Har både før og etter at jeg kjøpte denne reciveren lett på nett etter kritikker, kan ikke si at jeg har funnet så mange dårlige som det snakkes om i denne tråden. Har så langt funnet bare en som direkte har klagd på HK når det gjelder feil, da etter at jeg hadde gått til innkjøp. Mulig jeg har lett for dårlig...

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •