Denons nye monster ! - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 251
    Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hmm - jeg ville da helst hatt denne dekodingen i receiveren

Hvorfor er det mest hensiktsmessig å ha dekodingen i avspilleren?
    HD-standardene ble designet for at dekoding skal skje i spilleren. Om den ikke gjør det så har man ingen mulighet til å mixe inn annen lyd som kommer fra for eksempel ekstramatriale (for eksempel nedlastet).

Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Det er vel slik at for high end produsenter må jo forsvare prisene på sine avspillere som jo kan komme opp i 100.000... om dekodingen skjer i receiver/processor enheten faller jo dette produkt segmentet bort ...
    Overhodet ikke. Da kan en jo si det motsatte også, at det ikke er noe poeng med en dyr prosessor om dekodingen skjer i avspiller. Se forøvrig over.

En annen grunn til at high-end produsenter vil la avspiller gjøre dekodingen, er at da kan en utnytte all tilgjengelig prosessorkraft til noe annet fornuftig. Japsene bryr seg lite om det, og kjøper en ferdig programmert chip til 4-5$ fra cirrus eller motorola som gjør "alt". Des flere logoer og des mer tekst de kan putte i salgsbrosjyren, des mer selger de. Det er av samme grunn disse produsentene på tåle mer feil/bugs på deres produkter, da de ikke alltid har 100% kontroll på hva 3.parter gjør.

Mest for pengene får en alltid i klassen 8-15k. Jeg syntes Denon`en begynner komme opp i en prisklasse som gjør at den på en måte faller mellom to stoler.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    HD-standardene ble designet for at dekoding skal skje i spilleren. Om den ikke gjør det så har man ingen mulighet til å mixe inn annen lyd som kommer fra for eksempel ekstramatriale (for eksempel nedlastet).

Overhodet ikke. Da kan en jo si det motsatte også, at det ikke er noe poeng med en dyr prosessor om dekodingen skjer i avspiller. Se forøvrig over.

En annen grunn til at high-end produsenter vil la avspiller gjøre dekodingen, er at da kan en utnytte all tilgjengelig prosessorkraft til noe annet fornuftig. Japsene bryr seg lite om det, og kjøper en ferdig programmert chip til 4-5$ fra cirrus eller motorola som gjør "alt". Des flere logoer og des mer tekst de kan putte i salgsbrosjyren, des mer selger de. Det er av samme grunn disse produsentene på tåle mer feil/bugs på deres produkter, da de ikke alltid har 100% kontroll på hva 3.parter gjør.

Mest for pengene får en alltid i klassen 8-15k. Jeg syntes Denon`en begynner komme opp i en prisklasse som gjør at den på en måte faller mellom to stoler.
    En avspiller kan jo ikke justere lipsync ?

Newcomer jan arild sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    178
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Beklager OT. Kanskje Onkyo pre en fortjener en egen tråd...

Har jo denne tråden her også.

http://avforum.no/forum/receivere-fo...-1600-usa.html

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen faktiske nyheter om Denons nye monster? Har noen hørt noe om lanseringsdato, eksisterer det noen fungerende modeller enda?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den finnes jo allerede her:

http://avforum.no/forum/av-prosessor...5p-preamp.html

Du har jo skrevet i den og
    Sånn er det å bli snart 40...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Noen faktiske nyheter om Denons nye monster? Har noen hørt noe om lanseringsdato, eksisterer det noen fungerende modeller enda?
    Nei den er ikke lansert enda formelt siste fra CES er at den kommer midten slutten av februar i USA (08...)

HFK i Norge sier vel det samme.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    1,474
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor må prosessordelen være så stor? Jeg får en dårlig magefølelse her. Baksiden er helt sikkert smekkfull av gamle analoge innganger både for bilde og lyd som jeg aldri kommer til å få bruk for.

Dill dall funksjonalitet som oppskalering / bilde-prosessering har jeg heller ikke mye til overs for. Jeg kjører DVD fra PC og den oppskalerer perfekt og kobles rett inn med HDMI. Andre analoge SD kilder er dårlig uansett.

Nei, da ser en Cary Cinema 11a eller lignende mye mer strømlinjeformet og elegant ut.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Nei den er ikke lansert enda formelt siste fra CES er at den kommer midten slutten av februar i USA (08...)

HFK i Norge sier vel det samme.
    Hmm, "midten slutten av februar"? Litt skummelt at den faktiske lanseringsdatoen tar så lang tid å få på plass..

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel slik at for high end produsenter må jo forsvare prisene på sine avspillere som jo kan komme opp i 100.000... om dekodingen skjer i receiver/processor enheten faller jo dette produkt segmentet bort ...
    Jeg leste i siste Hjemmekino at de mente dekodingen var bedre når de brukte forsterkeren, fremfor avspilleren.

Hvis da de dyrere spillerene igjen gjør dette bedre, så vil jo ikke det segmentet falle bort, det er jo da opp til forbrukeren hvor han vil la det dekodes.

Det er jo det samme i dag, om man vil la CD spilleren eller forsterkeren lage signalet analogt.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lipsync er jo bare forsinkelse/delay av lyden. Hvor dette gjøres spiller vel ikke så mye rolle.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1,342
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    WOW. For en rå pre. 6 HDMI 1.3 inn og 2 ut. Balanserte tilkoplinger på alle kanaler og Adussy XT pro !!! Men jeg synes den var litt dyr. Hvis lydkvaliteten forsvarer prisen, så er vel dette en av de mest vellutstyrte modellene i hi-end klassen

Har den egen strømforsyning til både lyd og bilde ?

Opprinnelig skrevet av stenvik
    Jo. En avspiller kan også justere lipsync. Men det finnes vel kanskje ikke så mange av de ? De er iallefall i fåtall etter mitt bekjentskap.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndyMcnebb
    WOW. For en rå pre. 6 HDMI 1.3 inn og 2 ut. Balanserte tilkoplinger på alle kanaler og Adussy XT pro !!! Men jeg synes den var litt dyr. Hvis lydkvaliteten forsvarer prisen, så er vel dette en av de mest vellutstyrte modellene i hi-end klassen

Har den egen strømforsyning til både lyd og bilde ?

Jo. En avspiller kan også justere lipsync. Men det finnes vel kanskje ikke så mange av de ? De er iallefall i fåtall etter mitt bekjentskap.
    Slettet.

Trodde han refererte til Onkyoen som det var snakket om sist her. Det blir litt off topic, så jeg slettet den i stedet.

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Syntes det kun stod at det var 4 HDMI inn, og 2 ut, totalt 5 tilsammen.

Skulle gjerne hatt 6 på den, så ville den vært høyaktuell for min fremtid.
    Que??

Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4 + 2 = 5 , sånn er det i den digitale verden (klarte ikke dy meg jeg heller)

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    4 + 2 = 5 , sånn er det i den digitale verden (klarte ikke dy meg jeg heller)

Det rare er at jeg så 5 tallet, rettet det til "6" uten å sjekke, og traff 5 tasten igjen

Men helt i teorien så er det vel egentlig riktig, da de 2 utgangene er like?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Speck sheet

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    105 (52.498 per stk) laken for denne komboen er jo en voksen pris, men det er jo unektelig en flott kombo de har laget der.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av spoonfeedme
    105 (52.498 per stk) laken for denne komboen er jo en voksen pris, men det er jo unektelig en flott kombo de har laget der.
    Antar du kanskje har sett nye brosyren/High Fidelity 'boka' til hifi klubben ?
    Var innom hifiklubben i kongsberg og fikk med boka med high end utstyret...

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det stemmer. Den ti kanaler'n tror jeg muligens kan være noe for meg. Pre-ampen er også flott men føler det liksom blir mye tull og tøys å betale for som jeg aldrig kommer til å bruke...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det visst offisielt at alle tre toppmodellene til denon slippes i tredje uka i februar. Bruker manualene er sluppet på japansk

Side 9 av 13 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •