Denons nye monster ! - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 251
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Enig i at det er mye penger i ett felt der utviklingen går fort. Det gir seg helt sikkert ikke før en har HDMI 7.9. Til denprisen burde Denonen vært modulær der en kan oppgradere etterhvert som standardene utvikler seg.

Når det er sagt så hvis en spør meg om jeg i dag vil høre på av DD på en såkalt "high end" prosessor eller DTS MA eller Dolby True HD på ett billigere produkt så er jeg ikke i tvil. Men der er vi heldigvis forskjellige...

Integraen/Onkyoen fikk forøvrig glowing review i siste utgave av Stereophile....
    Hmm har ikke denon vært oppgraderbar tidligere.. tenkte på disse surround forsterkerne av high end typen.. en kunne oppgradere til hdmi ...

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Hmm har ikke denon vært oppgraderbar tidligere.. tenkte på disse surround forsterkerne av high end typen.. en kunne oppgradere til hdmi ...
    De kunne jo det, men det her ikke vært beskrevet i det jeg ser som en feature i "monsteret" desverre. På bildene av innmat og "utmat" så ser den ikke modulær ut. Men det kan jo hende den er oppgraderbar og da blir den jo ett mer fremtidsskikkert kjøp.

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det er sagt så hvis en spør meg om jeg i dag vil høre på av DD på en såkalt "high end" prosessor eller DTS MA eller Dolby True HD på ett billigere produkt så er jeg ikke i tvil. Men der er vi heldigvis forskjellige...
    Vi er ikke forskjellige. Men Denon`en er ikke akkurat så billig, og det finnes betraktelig billigere løsninger mens en venter.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Vi er ikke forskjellige. Men Denon`en er ikke akkurat så billig, og det finnes betraktelig billigere løsninger mens en venter.
    Enig en ikke modulær Denon til 55k er definitivt i overkant...

En Onkyo til under 15 bør være et greit vente produkt for de som vil ha noe med HD lyd til over 100k...

Kal Rubinson i Stereophile synes vel den faktisk kan leves med en god stund ;-)

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Hvor har du det fra at det er mye problemer med hdmi standarden ?
    Det er vel først og fremst problemer med styringen av produkter via HDMI. Problemet er vel størst for de som driver med custom-installasjoner, men det er dukket opp hos forbrukere også (prosjektorer som starter i utide etc.). Står litt om dette på ulike forum rundt om kring, men det er ikke så veldig mye fordi majoriteten fortsatt ikke har produkter med støtte for dette. Forhandlere som driver med custom-installasjon ser ut til å være klar over problemet, likeså produsentene av dyrere high-end prosessorer som ofte blir brukt i slike installasjoner. Asiatiske reciever-produsenter tenker kun på å få produktene ut på samlebåndet før konkurrenten, og bryr seg ikke alltid om standarder er ferdig utviklet. Det er jo bare å se på den innebygde HDMI switchen på mange receivere, som i beste fall kan kalles halvferdig.

En rekke produsenter klager også over at lyden over HDMI er ganske dårlig. Jitter-nivået skal være relativt høyt. Lyngdorf sine produkter skal være forsinket, da de prøver å finne en løsning på dette. Likeså Meridian, og sikkert en rekke andre. Problemet er naturligvis at det er ingen lett vei rundt dette. Står litt om dette på ulike forum, så en finner sikkert litt om en søker. Jeg har ikke satt meg veldig nøye inn i det, men det høres ut som det er noe i det når en rekke produsenter kommer med samme uttalelser og ikke minst bruker tid og ressurser for å finne en løsning.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig en ikke modulær Denon til 55k er definitivt i overkant...

En Onkyo til under 15 bør være et greit vente produkt for de som vil ha noe med HD lyd til over 100k...

Kal Rubinson i Stereophile synes vel den faktisk kan leves med en god stund ;-)
    Det finnes en rekke produkter til 8-15k som gjør jobben mer enn godt. HD er enn så stor forbedring at ingen DD/DTS produkter kan konkurrere. Når tidligere referanser for det meste er basert på DD/DTS, sier det seg selv at oppgraderingen blir formidabel.....selv for en journalist.

Selv vurderer jeg en slik Onkyo el. lign. frem til min prosessor får et godt oppgraderingsalternativ. Det er liten tvil om at man får ekstremt mye for pengene i den prisklassen.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har idag Parasound Halo C2, og den ble annonsert med ekspansjonsmuligheter. Har en port på baksiden som er merket "for future upgrades", men denne ble aldri brukt. Hadde håpet på hdmi og spurte Parasound om dette, men de sa at Hdmi først kom på neste modeller. Kjipt!
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate Cervin sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    673
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er et tema hvor jeg også brandt meg litt.
    Da jeg kjøpte Denon A11xv var denne oppgradert til A11xva.
    Dette tilsier oppscalering til 1080p, istede for 720p, og mulighet for nettverksavspilling. Når de nye HD lydformatene kom følter jeg meg litt lurt siden det nok ikke vil komme noen oppgradering til denne, og jeg da ikke kan få prøvd de nye formatene uten å bytte. Noe som selvfølgelig ikke er så lett.

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5/7.1 external in funker jo fint da... Men hadde vært kult å fått intern dekoding.
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cervin
    Dette er et tema hvor jeg også brandt meg litt.
    Da jeg kjøpte Denon A11xv var denne oppgradert til A11xva.
    Dette tilsier oppscalering til 1080p, istede for 720p, og mulighet for nettverksavspilling. Når de nye HD lydformatene kom følter jeg meg litt lurt siden det nok ikke vil komme noen oppgradering til denne, og jeg da ikke kan få prøvd de nye formatene uten å bytte. Noe som selvfølgelig ikke er så lett.
    Jeg har akkurat samme problem som deg; sitter med en litt eldre forsterker som ikke støtter de nye hd-formatene. HDMI-switching og oppskalering driter jeg i, men det er nyskjerigheten på de nye hd lydformatene som gjør meg tvilende til hva jeg skal gjøre videre.

For min del er det foreløpig uaktuelt å bytte ut AVC-A1D, så jeg tror kanskje min løsning blir en eller annen high-end BD-spiller, og kjøre analogt fra DVD-til forsterker.

Jeg skulle dog ønske at det dukket opp noen dekodere, slik som det gjorde på slutten av 90-tallet, da Dolby Digital var utbredt, men DTS fortsatt var for "eliten".

hmmmm....

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vedrørende oppgraderingsmuligheter på denon avp-a1hd
    så kan en jo se på bildet av enheten bakfra at video delen med hdmi etc ser det ut som det er plate som kan skrues av for å bytte hele plata for evt innsetting av nye kort i video delen. Ville jo vært rart om det ikke var mulig...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Noen som vet?

Hvilken av Integra 9.8 eller Onkyo 885 vil komme hit til landet? Er jo ikke store forskjellene untatt en "direct mode" funksjon på 885 + rackbraketter. Begge rapporteres å slite med lip-sync trøbbel hos noen, men dette virker å være over kabel (HD kanaler) i USA. Kal Rubinson lovpriser jo denne Pre/proen (Henning har vel også nevnt det). Ville kanskje som flere sier gått for noe slikt før alle bugsene er fikset...

Newcomer svendbjarne sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel først og fremst problemer med styringen av produkter via HDMI. Problemet er vel størst for de som driver med custom-installasjoner, men det er dukket opp hos forbrukere også (prosjektorer som starter i utide etc.). Står litt om dette på ulike forum rundt om kring, men det er ikke så veldig mye fordi majoriteten fortsatt ikke har produkter med støtte for dette. Forhandlere som driver med custom-installasjon ser ut til å være klar over problemet, likeså produsentene av dyrere high-end prosessorer som ofte blir brukt i slike installasjoner. Asiatiske reciever-produsenter tenker kun på å få produktene ut på samlebåndet før konkurrenten, og bryr seg ikke alltid om standarder er ferdig utviklet. Det er jo bare å se på den innebygde HDMI switchen på mange receivere, som i beste fall kan kalles halvferdig.

En rekke produsenter klager også over at lyden over HDMI er ganske dårlig. Jitter-nivået skal være relativt høyt. Lyngdorf sine produkter skal være forsinket, da de prøver å finne en løsning på dette. Likeså Meridian, og sikkert en rekke andre. Problemet er naturligvis at det er ingen lett vei rundt dette. Står litt om dette på ulike forum, så en finner sikkert litt om en søker. Jeg har ikke satt meg veldig nøye inn i det, men det høres ut som det er noe i det når en rekke produsenter kommer med samme uttalelser og ikke minst bruker tid og ressurser for å finne en løsning.
    Med HDMI 1.3 som støtter nyeste HD lyd-formatene skal ikke jitter via hdmi være et problem, da disse (i hvertfall Dolby TrueHD) sendes som komprimerte datapakker og behandles/bufres internt av receiver. Da må i så fall jitteret være så enormt at hele bitet forskyves over til neste posisjon og en får feil i de komprimerte dataene.

Med PCM via HDMI kan jeg derimot forstå problemene. Man har jo det samme med SP/DIF på CD-spillere som gjør det vanskelig å hente inn klokken nøyaktig i signalet.

High-End-leverandørene kunne jo bare inkludert multikanals LPCM-lyd via AES/EBU på blu-ray/hddvd (hvis det er mulig) for optimal digital overføring, så hadde de audiofile også vært tilfredsstilt.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svendbjarne
    Med HDMI 1.3 som støtter nyeste HD lyd-formatene skal ikke jitter via hdmi være et problem, da disse (i hvertfall Dolby TrueHD) sendes som komprimerte datapakker og behandles/bufres internt av receiver. Da må i så fall jitteret være så enormt at hele bitet forskyves over til neste posisjon og en får feil i de komprimerte dataene.
    Det er et ønske fra flere om at dekodingen skjer i avspiller, noe som er mest hensiktsmessig. Signalet sendes da kun som ukomprimert PCM.

Sitat Opprinnelig postet av svendbjarne
    High-End-leverandørene kunne jo bare inkludert multikanals LPCM-lyd via AES/EBU på blu-ray/hddvd (hvis det er mulig) for optimal digital overføring, så hadde de audiofile også vært tilfredsstilt.
    Det er vel så vidt jeg har skjønt HDCP som setter kjepper i hjulene for high-end leverandørene som vil ha en alternativ løsning. Et alternativ er naturligvis i reklokke signalet. Men det er nettopp på grunn av slike ting de mindre nisjefirmaene bruker lengre tid på å slippe HD-produkter enn sine asiatiske konkurrenter. I et dyrt produkt forventer ikke kjøperen noe kompromisser.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Hvilken av Integra 9.8 eller Onkyo 885 vil komme hit til landet? Er jo ikke store forskjellene untatt en "direct mode" funksjon på 885 + rackbraketter. Begge rapporteres å slite med lip-sync trøbbel hos noen, men dette virker å være over kabel (HD kanaler) i USA. Kal Rubinson lovpriser jo denne Pre/proen (Henning har vel også nevnt det). Ville kanskje som flere sier gått for noe slikt før alle bugsene er fikset...
    Slik jeg forstår det er det en Onkyo modell, om den heter akkurat det samme og om den har rackbrakettene er vel kanskje ikke sikkert, men at det er den samme prosessoren er jeg rimelig sikker på.

Når det gjelder HDMI bugs fra kabel/parabol bokser så er det ett universelt problem det ser ut som alle HDMI 1.3 input utstyr sliter med. Problemet er vel at en del av disse boksene som kom tidlig ikke alltid er like tro mot standarden desverre. Nå har Onkyoene lip synk kustering som kan justeres for hver kilde så det burde jo være mulig å få det i orden.

Det andre som jeg ser at alle Onkyo produkenene fpr litt pepper for er at det tar ett lite sekund før lyden kommer etter en har skiftet kilde/kanal/skippet dvd. Ikke det at det gjør meg noe men den har tydligvis en mute funksjon som er aktiv ett sekund etter tapt data strøm.

Mitt håp er at den blir foruftig priset dvs under 15.000, da er det mange som har efekt blokker som blir glade. Den er i allefall en kandidat til å drive mine (til nå) 5 Midgard ICE blokker :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager OT. Kanskje Onkyo pre en fortjener en egen tråd...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er et ønske fra flere om at dekodingen skjer i avspiller, noe som er mest hensiktsmessig. Signalet sendes da kun som ukomprimert PCM.
    Hmm - jeg ville da helst hatt denne dekodingen i receiveren

Hvorfor er det mest hensiktsmessig å ha dekodingen i avspilleren?
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Hmm - jeg ville da helst hatt denne dekodingen i receiveren

Hvorfor er det mest hensiktsmessig å ha dekodingen i avspilleren?
    Det er vel slik at for high end produsenter må jo forsvare prisene på sine avspillere som jo kan komme opp i 100.000... om dekodingen skjer i receiver/processor enheten faller jo dette produkt segmentet bort ...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den finnes jo allerede her:

http://avforum.no/forum/av-prosessor...5p-preamp.html

Du har jo skrevet i den og

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hehe..

Sånn kan det gå når man er litt rask på labben og ikke sjekker hvilken tråd man er inne på...sorry guys! Spesielt bra når det er meg selv som har startet onkyotråden

Side 8 av 13 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •