Denons nye monster ! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 251
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile

Jepp det har den Vertigo, en god del hdmi inn og ut, full støtte for HD lydformater og bilde, og Audysseys beste romkorreksjon, MultiEQ XT (Pro). Man kan vel si den har alt (dog til det kommer enda noe mer fancy)

About the MultEQ Products

En temmlig heftig enhet med god prosesseringskraft mao :-D

Sabla dyr dog....

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pris spiller ingen rolle, jeg er villig til å betale for kvalitet.

Denon er jo kjent for å levere kvalitetsvarer.

Denne vil passe perfekt i min hjemmekino som jeg skal bygge.

Når kan vi forvente denne på markedet?

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    njaaa......skeptisk.

1. Denons dyrere effektforsterkere har aldri imponert meg, og i den prisklassen denne kommer til å bli solgt for, finnes det MYE bra der ute.

2. Masse flotte funksjoner og inn/utganger er vel og bra, men hva hjelper det når en annen pre til samme pris griser den på alle punkter når det kommer til ren lydkvalitet? Rene spekulasjoner selvfølgelig, men historien viser at slike produkter får det råtøft mot andre dedikerte løsninger der andre ting er prioritert.

3. Jeg vet smaken er som baken, og mange ikke bryr seg om utseendet i det hele tatt. Men om man skal svi av 100k (?) på et produkt, bør det vel se litt bedre ut enn det der?

4. Realta HQV Processing? Trenger en som svir av så mye penger på en forsterker virkelig dette? Har man ikke da allerede en high-end prosjektor eller en bildeprosessor?

5. Som Snickers-is er inne på, er vel ikke stabil ned til 4ohm mye å skryte av på en så dyr forsterker, tvert imot. Brokobling vil uansett aldri bli så bra som en vanlig forsterker med like mye effekt uten brokobling, og hvem har egentlig brukt for 10 kanaler?

6. Balanserte innganger er vel og bra, men er det balanserte signalveier inne i forsterkeren også, eller er det bare en halveis-løsning?

7. Wireless audio streaming with WMA support? Hvem bruker dette når man får skikkelige løsninger kastet etter seg?

Jeg tror dette blir nok et svindyrt produkt fra reciever-produsenter, som selges i få antall i begynnelsen, får lite med oppdateringer og blir uhyre vanskelig å få solgt til noe annet enn småpenger straks det blir "litt" utdatert.

Beklager min skepsis.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Pris spiller ingen rolle, jeg er villig til å betale for kvalitet.

Denon er jo kjent for å levere kvalitetsvarer.
    Jeg har snakket med produktsjef for Lidl, og de lanserer snart en lignende løsning som kommer til å være helt på høyde med denne dersom man ikke har gullører eller supersyn. Kommer til å koste 798,- inklusive RCA-kabler.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misstenker som du HåkonN at dette Denon forsterker settet, mer er et tungt "prestisje" prosjekt fra Denon, men som kanskje ikke treffer like godt for de som naturlig vil kjøpe produkter i prisklassen og kanskje ofte har mye av de samme fungsjonene i meget kompetent enkeltstående utstyr, noe som i mange tilfeller ofte vil kunne fungere bedre.

Det gjør det ikke bedre at oppbyggningen av slike produkter (spesiellt effekt forsterkeren) strider litt mot en litt smart leveregel med "det at det ikke er lurt å legge alle eggene i samme kurv" pga en økt følsomhet for tekniske problemer osv. Minner litt om forskjellige IT medarbeidere jeg har jobbet en del sammen med, der de med lengst erfaring oftere går for flere enkelt servere for å utføre alle de forskjellige oppgavene som trengs, mens noen andre kjøper en kraftigst mulig server som alt skal legges inn på.

Når det gjelder det siste du skrev HåkonN, så er kanskje litt farlig å frivillig stikke hodet frem for hugg her i forumet, og f.eks lovprise en billig Lidl DVD spiller og samtidig angi at dette forsterkersettet fra Denon hadde vært fint å investere i. Trenger man egentlig Realta HQV Processing når Lidl DVD spilleren gjør denne jobben så mye bedre???
    (Ja så var det dette med bruk av ironi da....)ops: :roll:
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Når det gjelder det siste du skrev HåkonN, så er kanskje litt farlig å frivillig stikke hodet frem for hugg her i forumet, og lovprise en billig Lidl DVD spiller og samtidig angi at dette forsterkersettet fra Denon hadde vært fint å investere i. Trenger man egentlig Realta HQV Processing når Lidl DVD spilleren gjør denne jobben så mye bedre???
    (Ja så var det dette med bruk av ironi da....)ops: :roll:
    Du mente kanskje Vertigo, og ikke meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må da være lov å oppgradere hjemmekinoen sin? Selv om jeg synes Lidl DVD spiller er bra til sitt bruk, så har den vel ingenting med denne recieveren å gjøre?

Jeg tror på en fremtid med HD formater og trenger derfor en avansert alt i ett boks. Jeg vil nødig ha en boks for HDMI switsjing og en for å dekode lydformater etc. Jeg tenkte derfor at denne kunne være grei å ha i en hjemmekino sammen med en del andre ting.

Jeg tipper denne vil gjøre en utmerket jobb i en hjemmekino. På spørsmål om den blir utdatert, så sier jeg: selvsagt, det blir jo det meste av teknologien, men den gjør sikkert en grei jobb i mange år.

Forsterker delen har jeg ikke planer om å kjøpe, og utseende på resten synes jeg ser helt greit ut.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror på en fremtid med HD formater og trenger derfor en avansert alt i ett boks. Jeg vil nødig ha en boks for HDMI switsjing og en for å dekode lydformater etc. Jeg tenkte derfor at denne kunne være grei å ha i en hjemmekino sammen med en del andre ting.
    Om det er HDMI-switch og dekoding av nye HD-lydformater du er på jakt etter, klarer du deg med en receiver til under 10k. Den tunge bildebehandlingen tar jo allerede din Lidl-spiller seg av....

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Du mente kanskje Vertigo, og ikke meg?
    Ja mente selfølgelig Vertigo, ville bare spinne litt videre på din "kontakt" med produktsjefen for Lidl . :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har snakket med produktsjef for Lidl, og de lanserer snart en lignende løsning som kommer til å være helt på høyde med denne dersom man ikke har gullører eller supersyn. Kommer til å koste 798,- inklusive RCA-kabler.
    Jeg kan si deg så mye, at om det kommer et likeverdig produkt til en tiendedel av prisen, så kommer jeg til å kjøpe det billigste. Jeg kommer ikke til å la meg affisere at et produkt er kjøpt på Lidl eller Claes. Så lenge det leverer er det greit for meg.

Om jeg ikke kan høre eller se forskjell på kvaliteter ved et produkt, så er det ingen forskjell for meg, selv om spesifikasjoner sier noe annet. Jeg synes det er ganske merkelig at du antyder at jeg skal skal se og høre ting som ikke er der. Jeg kan opplyse deg om at syn og hørsel fungerer utmerket hos meg.

Dersom jeg skjønner riktig, så ville du heller hatt et produkt som har fått bra tester, og har dyr innmat, enn et produkt som faktsik leverer bedre i virkeligheten?

Jeg legger ved favorittsitatet mitt når det gjelder digitale signaler:

Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Det er en kjent sak at nullene blir rundere og at enerne blir rettere på coax. Enerne blir litt bøyd av lyset i optisk kabel, og nullene blir litt strukket pga at konverteringen fra elektriske signaler til lys tar litt tid, og lys er som kjent et analogt medium. Dermed får man jitter slik at noe musikk kan høres litt falskt ut.
    Jeg kommer i framtiden til å fortsette med å kjøpe HDMI kabler på Claes, uansett hvor bøyd enerne måtte bli.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,803
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det med de nye HD kildene gjør som du sier DVD spilleren snart litt avleggs (håper det går den veien ganske snart), men så var det det med å få et brukbart resultat med den DVD sammlingen man allerdes har skaffet seg da. Sånn sett er det jo greit med gode bildeprosessorer og alt i et løsninger en god stund til, selv om det fort blir en skuffelse bildemessig når man går fra ekte HD materiale og over til oppskalert DVD.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan si deg så mye, at om det kommer et likeverdig produkt til en tiendedel av prisen, så kommer jeg til å kjøpe det billigste. Jeg kommer ikke til å la meg affisere at et produkt er kjøpt på Lidl eller Claes. Så lenge det leverer er det greit for meg.
    Jeg snakket om Denon reciever til under 10k. Sannsynligvis kommer det til å dukke opp dusinvis av modeller fra et uttall av produsenter i nær fremtid som dekker behov som HD-dekoding og HDMI-switch til en meget lav pris. Tviler ikke på at det dukker opp på Lidl med tid og stunder heller....

Om jeg ikke kan høre eller se forskjell på kvaliteter ved et produkt, så er det ingen forskjell for meg, selv om spesifikasjoner sier noe annet.
    Skjønner ikke hvorfor du tror du er den eneste som innehar den "utrolige" egenskapen? Enda mer artig er at du samtidig med disse uttalelsene sterkt vurderer et så svindyrt produkt du overhode ikke har noe som helst forutsetninger for å vite om er bra....

Jeg synes det er ganske merkelig at du antyder at jeg skal skal se og høre ting som ikke er der. Jeg kan opplyse deg om at syn og hørsel fungerer utmerket hos meg.
    Hvor har jeg antydet det? Du har selv tidligere brukt ord som "for de uten gullører"....

Dersom jeg skjønner riktig, så ville du heller hatt et produkt som har fått bra tester, og har dyr innmat, enn et produkt som faktsik leverer bedre i virkeligheten?
    Lider du av noen slags motforestillinger eller tvangstanker? Hvor i all verden har jeg skrevet eller antydet noe slikt?

Jeg legger ved favorittsitatet mitt når det gjelder digitale signaler:
    Det er enda godt å vite at en med så sterke meninger om AV-produkter som deg, ikke har noe som helst utdannelse innen digitalteknikk.

Jeg kommer i framtiden til å fortsette med å kjøpe HDMI kabler på Claes, uansett hvor bøyd enerne måtte bli.
    Gi gjerne tilbakemelding når du har overført et 1080P signal til en prosjektor på en 10-15m HDMI-kabel fra Clas Ohlson. Enkelte har problemer med dette på andre billige kabler, men er vel kanskje fordi enere blir bøyd litt for mye.... :?: :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er enda godt å vite at en med så sterke meninger om AV-produkter som deg, ikke har noe som helst utdannelse innen digitalteknikk.

Gi gjerne tilbakemelding når du har overført et 1080P signal til en prosjektor på en 10-15m HDMI-kabel fra Clas Ohlson. Enkelte har problemer med dette på andre billige kabler, men er vel kanskje fordi enere blir bøyd litt for mye.... :?: :roll:
    Det sitatet jeg la ved er selvsagt en spøk. Når du ikke skjønner det, er det nok fordi du ikke har lest kabelguiden som jeg har laget. Har du ikke lest den fordi du er ferdig utlært? Denne har jeg flere ganger har linket for deg: http://avforum.no/forum/kabler/48251...ugger-etc.html

De selger ikke HDMI på over 10 meter på Claes. Jeg har en 10 meter kabel fra dem, og den fungerer helt fint. Men det burde den kanskje ikke gjøre? HDMI standarden tilsier at alle kabler skal kunne overføre 1080p. Dersom en av dem ikke gjør det, så kan det være at signalet fra kilden er for lav eller det er noe i veien med kabelen. Men det er ikke nødvendigvis noe i veien med prisen på kabelen.

Det ser ut for at du er noe lett på avtrekkeren og lar deg provosere noe voldsomt av alle som ikke er enige med din måte å se ting på. Det hjelper ikke for noe å bli provosert.

Det sies at om du skal omvende noen så må du ta tiden til hjelp og være saklig i din argumentasjon. Jeg synes at endel av det du skriver bærer preg av at du er en smule provosert.

Det bør være rom for et mangfold av meninger her, der man bør få si hva man vil, uten at noe skal plukke fra hverandre hver setning.

Jeg har lyst på dennne boksen, og det må jeg ha lov å si. Selv om jeg har Lidl DVD spiller. Så får dere andre kritikere konsentrere dere om hva dere har lyst på.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det sitatet jeg la ved er selvsagt en spøk. Når du ikke skjønner det, er det nok fordi du ikke har lest kabelguiden som jeg har laget. Har du ikke lest den fordi du er ferdig utlært?
    At du i det hele tatt bruker det som et favorittsitat for digitale signaler sier mer enn noe annet. Flott at du tar deg tid til å lage en slik guide, som fungerer vel og bra for en nybegynner. Dog fra en med et snev av sans for elektronikk er det et par utsagn der som er direkte feil, eller i det minste bør utdypes grundig om det skal kunne brukes som et seriøst argument.

De selger ikke HDMI på over 10 meter på Claes. Jeg har en 10 meter kabel fra dem, og den fungerer helt fint. Men det burde den kanskje ikke gjøre? HDMI standarden tilsier at alle kabler skal kunne overføre 1080p. Dersom en av dem ikke gjør det, så kan det være at signalet fra kilden er for lav eller det er noe i veien med kabelen. Men det er ikke nødvendigvis noe i veien med prisen på kabelen.
    HDMI standaren sier ingenting om maksimum lengde på kabelen, men det er en maksimumslengde på alle kabler på hvor godt de klarer å overføre så store båndbredder på, og den varierer med kvaliteten på kabelen. Om man finner en råbillig 10m HDMI kabel som gjør jobben, så er det ingenting som er bedre enn det, men det er et faktum at enkelte kabler sliter med 1080P og da hjelper det å bytte til noe av bedre kvalitet.

Hvilken HD-avspiller og hvilken prosjektor var det du brukte for å teste 1080P på 10m Clas kabel? Hvilken versjon er Clas-kabelen?

Det ser ut for at du er noe lett på avtrekkeren og lar deg provosere noe voldsomt av alle som ikke er enige med din måte å se ting på. Det hjelper ikke for noe å bli provosert.
    Selvfølgelig blir jeg noe provosert når du stadig tilegger meg meninger og putter ord i munnen på meg. Dine bastante uttalelser om ting du åpenbart ikke kjenner så mye til, blir jeg derimot ikke spesielt provosert av, men syntes det er artig å diskutere med de... :-D

Det bør være rom for et mangfold av meninger her, der man bør få si hva man vil, uten at noe skal plukke fra hverandre hver setning.
    Når du på et diskusjonsforum til stadighet turer inn i hver eneste DVD-tråd (i tillegg til din egen "Lidl" tråd) og nærmest skriker etter oppmerksomhet om ditt produkt som etter ditt sigende er best uansett pris, må du nesten tåle litt motgang.

Jeg har lyst på dennne boksen, og det må jeg ha lov å si. Selv om jeg har Lidl DVD spiller. Så får dere andre kritikere konsentrere dere om hva dere har lyst på.
    Kjøp den, så skal jeg vedde et flax-lodd på at vi raskt får en "Vertigo`s forsterker, best på markedet" tråd.....

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den prosessor delen kunne jeg tenkt meg. Blir spennende og se hva prisen blir!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HDMI standaren sier ingenting om maksimum lengde på kabelen, men det er en maksimumslengde på alle kabler på hvor godt de klarer å overføre så store båndbredder på, og den varierer med kvaliteten på kabelen. Om man finner en råbillig 10m HDMI kabel som gjør jobben, så er det ingenting som er bedre enn det, men det er et faktum at enkelte kabler sliter med 1080P og da hjelper det å bytte til noe av bedre kvalitet.

Hvilken HD-avspiller og hvilken prosjektor var det du brukte for å teste 1080P på 10m Clas kabel? Hvilken versjon er Clas-kabelen?
    Dersom du leser min kabelguide, så er det egentlig nok informasjon der til at du ikke trenger å spørre mer om HDMI. Men siden du ikke er helt klar på dette så får jeg gjenta meg selv. Men lurer du på mer utover dette, så ta det i kabel tråden min, det blir helt feil å ta det her. Den kabelguden har jeg linket flere ganger til deg, når du har hatt lignende spørsmål til meg i andre tråder.

En HDMI kabel skal kunne føre et signal på 1080P. Dersom den ikke klarer dette, så er det en feilprodusert kabel, eller så følger de ikke standarden for HDMI, og kan ikke kalle seg HDMI. Håper det er klart nok.

På spørsmål om hva jeg testet dette med, så er det PS3 og Epson TW700. Kabel er nylig kjøpt, men har ikke versjonnr med meg på jobb i dag :-)

Husk: videre spørsmål om kabler i denne tråden, så skal jeg gjerne hjelpe deg: http://avforum.no/forum/kabler/48251...ugger-etc.html

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du leser min kabelguide, så er det egentlig nok informasjon der til at du ikke trenger å spørre mer om HDMI. Men siden du ikke er helt klar på dette så får jeg gjenta meg selv.
    Dette er kanskje noe av de mest arrogante jeg har sett her inne.

Jeg kan virkelig ikke se hva folk skal få ut av å hevde seg så utrolig her inne.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate spoonfeedme sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,254
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig med deg AndreWerdenskrieg. Det er sikkert vanskelig å gjøre med folkeskikk som ikke er kommet inn med barneoppdragelsen. Jeg håper ikke dette blir diskutert videre, selvom Vertigo antagelig lader kanonene igjen. Vær vennlige; begrens off-topic krangling til et minimum. Det er egentlig ganske kjedelig for alle andre å lese slikt som er interessert i trådemnet.

Beklager at jeg også bidrar med enda et off-topic innlegg, men hvis det stopper 10 andre så er det kanskje verdt det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    2,793
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: Sletter innlegget, så nå innlegget over. Beklager!

Intermediate Msport sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    2,812
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Off-topic:
    Sitat Opprinnelig postet av AndreWerdenskrieg
    Jeg kan virkelig ikke se hva folk skal få ut av å hevde seg så utrolig her inne.
    Adrenalin-kick? Følelse av å være den beste? Robin Hood følelse? Endelig er jeg litt sjef jeg også - følelsen? Jeg cool? Egentlig gangske uvesentlig, men et godt spørsmål. Jeg vet ikke svaret da jeg ikke har et slikt behov.

Beklager Spoonfeedme, lysten tok overhånd.

On-topic:
    Dette må være noe av det mest spennde Denon har kommet med på mange år. Skulle vært gøy med en slik, men det gamle holder vel en stund til :-D Føler det blir litt over-kill for stua også, må nok ha et gutterom først.

Side 4 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •