Denons nye monster ! - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 251
    Newcomer Lefse sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dæven!

Kan jo bo inni den der!

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men stod nå det effekttrinnet helt i stil?

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Men stod nå det effekttrinnet helt i stil?
    Hehe, du vet vel at det kun var 2 tomme kasser uten innmat som ble stilt ut? Litt vanskelig å vite om dette faktisk blir utseende på den.. Det var utvilsom et annerledes utseende på den effektforsterkeren enn det som er vanlig for Denon, men det er jo ikke akkurat bare negativt heller.. (Les: Vanlig Denon design er relativt "safe"). Jeg har allerede effektforsterkere, så for min del er ikke det noe problem..

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte mer teknisk jeg. Prosessoren har vel friske data (uten at jeg har fordypet meg i hva den inneholder), men et effekttrinn som er stabilt ned til 4 ohm er vel ikke det mest anvendelige på markedet. Derfor følte jeg kanskje at de skyter en del høyere med prosessoren enn med effekttrinnet.

Moderator ask4me2 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,802
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg tenkte mer teknisk jeg. Prosessoren har vel friske data (uten at jeg har fordypet meg i hva den inneholder), men et effekttrinn som er stabilt ned til 4 ohm er vel ikke det mest anvendelige på markedet. Derfor følte jeg kanskje at de skyter en del høyere med prosessoren enn med effekttrinnet.
    Det med 4 ohm gjaldt vel ved brokobbling for å oppnå 5x300w.

Synes ellers det virker litt upraktisk å ha en massiv 10x150w forsterker som dette på ett sted, med tanke på kabel strekking osv i en hjemmekino.
    Hadde vært interessant å sett bakplatene på dette utstyret, for å se terminalene, både med og uten de nødvendige kablene.

Når det gjelder prosessor delen så det jo ut til at den var en kjekk "liten" sak, stusser litt på størrelsen på kabinettet ettersom det vel ikke trengs så veldig store komponenter når man holder allt av effekt forsterker deler i et annet kabinett. Er denne Denon prosessoren modul oppbygget så den bygges ut hvis det mot alle odds kan bli nødvendie en gang langt inn i fremtiden ?
    Uten kontrast, får man ikke med seg alle detaljene.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ask4me2
    Når det gjelder prosessor delen så det jo ut til at den var en kjekk "liten" sak, stusser litt på størrelsen på kabinettet ettersom det vel ikke trengs så veldig store komponenter når man holder allt av effekt forsterker deler i et annet kabinett. Er denne Denon prosessoren modul oppbygget så den bygges ut hvis det mot alle odds kan bli nødvendie en gang langt inn i fremtiden ?
    Størrelsen kommer vel av alle inngangene på baksiden, og ikke komponentene inni. RCA kontakter, HDMI osv tar jo sin plass når det blir mang nok av disse.

Det er vel 5-7 HDMI, 10+ stereo RCA, samt komponent, s-video osv. det blir mye areale å dekke det.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Størrelsen kommer vel av alle inngangene på baksiden, og ikke komponentene inni. RCA kontakter, HDMI osv tar jo sin plass når det blir mang nok av disse.

Det er vel 5-7 HDMI, 10+ stereo RCA, samt komponent, s-video osv. det blir mye areale å dekke det.
    :-o Du glemte det aller beste på denne preampen da!!! :lol:

Nemlig balanserte utganger... 10 kanaler hvem bryr seg om rca på en slik godbit da

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkeren her er vel egentlig uinteressant, der finns det mye annet kjekt, hva med 7 migarder. Men prosessor delen, XLR, romkorrigering, HDMI 1.3, HQV bildebehandling kan bli bra hvis man ikke priser seg ut i stratosfæren. Regner med at hvis de ligger fornuftig i pris kan selge ganske så mange av disse, og HiFi klubben er jo ikke verstingene mhp påslag på det de selger.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    Forsterkeren her er vel egentlig uinteressant, der finns det mye annet kjekt, hva med 7 migarder. Men prosessor delen, XLR, romkorrigering, HDMI 1.3, HQV bildebehandling kan bli bra hvis man ikke priser seg ut i stratosfæren. Regner med at hvis de ligger fornuftig i pris kan selge ganske så mange av disse, og HiFi klubben er jo ikke verstingene mhp påslag på det de selger.
    Joda prisen er det mest spennende for tiden... lite annet vi vet om denne, men regner med at en god del allerede har bestemt seg for denne om ikke den priser seg ut av markedet...
    På en annen side kan en vel diskutere hvorfor ikke HIFI klubben har toppmodellene til denon på sine hjemmesider/prisliste... er det for å selge merke av CLASSE sine produkter... kan det da tenkes at hifiklubben ikke tar inn pre ampen til denon ?...?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Joda prisen er det mest spennende for tiden... lite annet vi vet om denne, men regner med at en god del allerede har bestemt seg for denne om ikke den priser seg ut av markedet...
    På en annen side kan en vel diskutere hvorfor ikke HIFI klubben har toppmodellene til denon på sine hjemmesider/prisliste... er det for å selge merke av CLASSE sine produkter... kan det da tenkes at hifiklubben ikke tar inn pre ampen til denon ?...?
    Ikke godt å si, i så fall er det synn. Jeg er i utgangspunktet ganske så skeptisk til mer eksotiske produkter produsert i små serier, les CLASSE (og andre mindre og dyre merker). Jeg har tro på god gammeldags masseproduksjon for å få value for money. Så spørs det da hva DENON legger seg på i pris. Hvis en ser på prisene på de nye hjemmekino reciverne så er ikke de regnet med å bli så ille, og mye av funksjonaliteten de har jo mye av funkjonaliteten til den nye pre en. Kanskje Denon burde begynne å lage en 4308 uten forsterkere (som mange entusiaster ikke trenger).

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I verste fall så får man vel høre med Hifi Klubben om de kan spesialbestill ett eksemplar hvis man ønsker det.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ryktet sier 15 k dollar for prosessoren og power ampen (7500 dollar per unit)

Denon Pre/Pro Shown at CES 2007- - AVS Forum

Litt stivt for å si det mildt....

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var saker, på tide Denon kommer med noe annet en bare integrerte recievere. Happy Happy:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Dette var saker, på tide Denon kommer med noe annet en bare integrerte recievere. Happy Happy:-D
    Er du happy for ryktene om at prisen blir $15.000 for begge boksene eller $7500 for en boks?

Koster balansert signal så mye mere enn vanlige forforsterkere/effekt blokker da? (Antar Denon kommer med ekte fullbalansert i hele signal veien fra inngang til utgang da)..... hvis og om denne surround preampen inkludere balanserte innganger da ... + balanserte utganger... Er jo klart at utviklings kostnadene blir vesentlig høyere, men om prisen er høy = mindre salg = høyere utviklings kostnad per solgt enhet.

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Med dagens dollarkurs er vel ikke det så gale 5,9829 (midtkurs) x 7500= 44872 Nkr.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    42
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Henning
    ....HiFi klubben er jo ikke verstingene mhp påslag på det de selger.
    Hahaha, den var go!

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Arnold
    Hahaha, den var go!
    Glem ikke at HIFI klubben tar inn utstyret vesentlig lavere pris fra fabrikken enn veiledende pris da

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du happy for ryktene om at prisen blir $15.000 for begge boksene eller $7500 for en boks?

Koster balansert signal så mye mere enn vanlige forforsterkere/effekt blokker da? (Antar Denon kommer med ekte fullbalansert i hele signal veien fra inngang til utgang da)..... hvis og om denne surround preampen inkludere balanserte innganger da ... + balanserte utganger... Er jo klart at utviklings kostnadene blir vesentlig høyere, men om prisen er høy = mindre salg = høyere utviklings kostnad per solgt enhet.

Tenker ikke så mye på priser i første omgang, viss de selges lite av de så lærer de ganske enkelt, gleder meg veldig til lytterunden:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser helt sykt ut..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne fikk jeg veldig lyst på. Er det noen som har funnet link til diskusjon (spekulasjon) om denne andre steder?

Håper den har mange HDMI inn og ut.

Side 3 av 13 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •