Denon 2307 - ikke bra HDMI funksjon?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Klienten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 2307 - ikke bra HDMI funksjon?

Skulle egentlig ut å kjøpe meg denne nå, men leste i natt såvidt om den i en test på CNET - Technology product reviews, price comparisons, tech video, and more

Under "the bad" så fant jeg dette:
    "The potential convenience of the HDMI features is tempered by the dearth of de-interlacing"

dearth of de-interlacing? har dette noe å si for mitt bruk?
    jeg skal koble til 2 kilder, HTPC og PS3 (jepp.. fremtidsrettet )
    og bruker prosjektor (Benq PE5120) som ikke er av den beste sorten i dag, vel å merke.. men det skal nok komme en oppgradering der en gang også..

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke testet denne forsterkeren, men iflg hifiklubbens priser så skiller det 2000,- for å gå opp til 2807.
    Denne har jeg og bruker HDMI. Kjører DVD spiller, xbox360 og pc inn på forsterker og ut på i HDMI til tv (Hitachi 37" LCD tv). Jeg må si at bildet er meget bra.
    Vet ikke om HDMI biten er forskjellig på disse to enhetene. Men du får vel hva du betaler for...

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klienten
    Skulle egentlig ut å kjøpe meg denne nå, men leste i natt såvidt om den i en test på CNET - Technology product reviews, price comparisons, tech video, and more

Under "the bad" så fant jeg dette:
    "The potential convenience of the HDMI features is tempered by the dearth of de-interlacing"

dearth of de-interlacing? har dette noe å si for mitt bruk?
    jeg skal koble til 2 kilder, HTPC og PS3 (jepp.. fremtidsrettet )
    og bruker prosjektor (Benq PE5120) som ikke er av den beste sorten i dag, vel å merke.. men det skal nok komme en oppgradering der en gang også..

Det høres mer ut til at den ikke er helt bra på å skalere bilder fra andre kilder til HDMI. F.eks. en S-video inngang inn, og sende til PJ med HDMI.

Newcomer Klienten sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    92
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ok..

Det er nok forskjellig her.. for jeg leste testen fra de samme folk om storebroren 2807, og der var det ikke nevnt.. men samme negative tingen om OSD bare ved 470..

Men uansett så når jeg var i butikken falt valget på 2807.. Er så utrolig kjipt å sitte igjen senere og tenke at det ikke var så mye mer for en litt dyrere og enda kraftigere og penere reciever :P

Men måtte bestilles inn, de hadde bare svart

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Klienten
    ok..

Det er nok forskjellig her.. for jeg leste testen fra de samme folk om storebroren 2807, og der var det ikke nevnt.. men samme negative tingen om OSD bare ved 470..

Men uansett så når jeg var i butikken falt valget på 2807.. Er så utrolig kjipt å sitte igjen senere og tenke at det ikke var så mye mer for en litt dyrere og enda kraftigere og penere reciever :P

Men måtte bestilles inn, de hadde bare svart
    Et godt valg og er verd ventingen. jeg kjøpte i svart da alt jeg har er i svart. Er glad for det nå ellers hadde valget falt på en Pioneer.

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan 2307 ta lyd inn med HDMI? Tenker da på PCM fra PS3 for å få HD-lyd når den kommer.. Og den har vel HDMI 1.1?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det eneste som kan kan være et minus ang. videokonvertering fra analogt til digitalt på 2307, er at den ikke kan gjøre om til progressivt. Kan være kjekt fra f.eks. div dekodere, tv og spill etc. Ikke mange projectorer og skjermer som godtar interlaced signal på HDMI inngang.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •