Integrert forsterker til max 18k?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Integrert forsterker til max 18k?

Hei

Jeg har sett på en del forsterkere nå og lyttingen har gjort meg forvirret. Hvilken combo er best til B&W 604. Jeg synes B&W,ene er god og stram i bassen og enkelte tilfeller litt for hard i toppen. Låter litt for skarpt.
    Denon PMA 2000 som jeg har nå, synes jeg er en grei forsterker. Den har godt med kreftern og spiller generelt høytalerene greit. Det jeg ikke liker ved den er at vokalene blir gjengitt litt slappt og det instrumentale litt for skarpt i forhold til mange andre forsterkere jeg har sett på.
    Thule synes jeg nesten gjør jobben bedre, men det jeg stusser over er at man må relativt høyt opp i pris for at den skal dra fra Denon'en kraft messig. Rett meg på dette hvis jeg tar feil.

Andre alternativer er også Rotel 1070 og Primare i30. Hvordan er disse i forhold til HIFi klubbens Denon og thule? Jeg ser ikke bort i fra at Rotelen kanskje er i det svakeste lage?

Rett og slett er jeg ute etter den mest opptimale løsningen for B&W 604 under 18k. Hvis det er noen der ute som har noen innspill til en forvirret ungdom setter jeg stor pris på det.

Takk på forhånd.

Linker:

THULE Spirit IA252B Integrert forsterker

DENON PMA-2000AE Integrert forsterker

Rotel manufactures home theater, hi fi and multi-room audio systems for audiophiles and videophiles including stereo receivers, surround sound processors, DVD players, multi-channel amplifiers and custom installations.

Primare I30 - Hi-fi Center Kjeden

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Hjertelig velkomen til AVforum Nomex

Hvis du søker med søkerfunksjonen så ser du tråden om forsterker til 20k.. Der vil de fleste også være aktuell for deg..

Se disse trådene..

http://avforum.no/forum/receivere-fo...?highlight=703

http://avforum.no/forum/receivere-fo...?highlight=703
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk takk:P jau lest innleggene. Har hørt på B&W 700 serien og den er etter mine ører ganske forskjellig fra 600 serien. Vil si at 700 serien er mer detaljer og 600 er en litt mer moro høytaler med party faktor. Men begge seriene har probleme med at dem kan bli litt slitome og høre på i toppen.
    Er derimot usikker på hvilken av disse høytalerene som krever mest krefter for og kunne spille opptimalt, men skulle vel tro at dem er ganske like der.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så kommer det ann på hvordan du vil ha lydbilde, eller om du vil kjøpe brukt??
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du vil sparke alvorlig liv i 604'ene dine anbefaler JEG i hvert fall en Rotel RB1080. Da skal jeg love deg at du får trykket du er ute etter!! Så kan du evt prøve deg fram med litt forskjellige forforsterkere til du finner den lydsignaturen du trives best med!

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med signalkilde?

syns selv det er litt drøyt å bruke 18k på forsterker til gulvstående verdt 10

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joert
    Hvis du vil sparke alvorlig liv i 604'ene dine anbefaler JEG i hvert fall en Rotel RB1080. Da skal jeg love deg at du får trykket du er ute etter!! Så kan du evt prøve deg fram med litt forskjellige forforsterkere til du finner den lydsignaturen du trives best med!

Han har vell krefter nokk i sin denon, problemet var lydklangen som den gav.. Er ikke helt sikker på at RB1080 er den rett veien å gå..

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nomex
    Hei

Thule synes jeg nesten gjør jobben bedre, men det jeg stusser over er at man må relativt høyt opp i pris for at den skal dra fra Denon'en kraft messig. Rett meg på dette hvis jeg tar feil.
    Feil, tror jeg. Testet Thule IA100 og Denon 2000AE på samme høyttalere. Omtrent like mye krefter. Testet Thule 150B og Denon 2000AE på B&W 703 og opplevde at IA150B hadde mye bedre kontroll på høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svarene. Får ta meg en titt innom hificenteret og høre på rotelen. Hvis denne ikke låter riktig etter mine ører, står det mellom primare og Thule. Var veldig fornøyd med thule,en så hvis ikke Primare overbeviser meg blir vel valge enkelt.
    Er ikke så interessert i og kjøpe meg effektforsterker, synes det er deilig og ha alt i en kasse:P Men om det er det som skal til har jeg vel ikke no valg:P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •