Kjøp av Surround forsterker....

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer Redneck sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kjøp av Surround forsterker....

Hei sann..

Trenger litt hjelp her...
    Skal endelig få kjøpt nytt anlegg da det gamle nærmer seg 20 år.. Jeg vet litt minimalt og litt mindre enn det også om anlegg:-D .. Så jeg er glad for all hjelp som gis.
    Tenkte jeg skulle ha et anlegg som holder i mange år fremover. Det jeg kommer til å bruke det til er Xbox360'en, film(fra pc og dvd) og musikk(hører mest country og rock+ litt rap)
    Har kjøpt noen høytaler av typen Proson 2010Sh tror jeg de heter og 2 12" proson aktiv subber.. Tenkte å bruke de gamle høytalerne bak og som senter midlertidlig.
    Har kikka på to HK forsterker
    - AVR 635 - Pris: 8000,- ny
    - AVR 645 - Pris: 13000,- ny

Er det noen som har andre forslag eller andre gode råd/tips til meg som kan hjelpe meg til å få et bra anlegg som jeg kan ha

På forhånd takk

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    645 er sikkert mer moderne med HDMI osv. men 635 til 8000 (5000 billigere enn 645) tror jeg er det beste kjøpet i forhold til pris/ytelse.

Har selv en 635 som jeg er meget godt fornøyd med.

Logic 7 dekodingen av musikk fra stereo til 5 kanaler fungerer utrolig godt for meg når jeg er alene i stuen er det en nytelse å høre stereo i fem kanaler. Synes det fungerer mye bedre en Dolby ProLogic II, med en mye større åpenhet og bredde i lyden.

Jeg kjenner ikke høyttalerne dine, så jeg vet ikke om det er en god match eller ikke, men det er ihvertfall ingen fare for at du går tom for krefter fra 635. I mine ører så synes jeg Klipsch passer godt på denne.

Jeg synes også brukervennligheten på 635 er god. Fjernkontrollen er også god (kan programeres til å støtte mange andre komponenter).

Romkorrigeringen gjorde underverker i min stue.

Siden lyd er veldig subjektivt så vil jeg anbefale deg å høre selv, men den passer godt for meg.

Eneste negative jeg kan dra frem er at den er stor (dyp) og tung, i mine øyne er det tøft men ikke alle er som meg. Dybden gjør at man må velge møbel med omhu.

Newcomer Redneck sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter her å lurer mye nå... Har ikke så mye peiling på anlegg som sagt, men nå har jeg kikka litt på HK AVR 635 og Denon AVR 3806. Er det noen har med litt hjelpende råd til en stakkar som stadig mister litt hår fordi han ikke vet hva han skal velge

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt du skal nevne forsterkere i den prisklassen. Jeg skal ha ny forsterker selv (har i dag en gammel H/K avr-85), og skal førstkommende lørdag høre på følgene forsterkere: HK AVR 635 og AVR 645, Onkyo TX-SR703 og TX-SR803 samt Denon AVD-2807 og AVD 3806. Dette er alle forsterkere som ligger rundt 10.000,- plus minus, og noe av det samme som du vurderer.

Jeg skal prøve å skrive noen ord i denne tråden om hva jeg syntes og hva jeg valgte, selv om det er vanskelig å få et ordentlig inntrykk i butikkene...

Hjemmekinoen ellers er:
    Pioneer PDP-507XA plasma
    Sony RDR-HX820 dvd/HD-opptaker
    Klipsch KG5.5 front
    Klipsch RC-62 center
    Klipsch RS-3mk.2 bak
    Sub SVS SB12-Plus (skal bestilles en av de nærmeste dagene)

Intermediate crusade sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    568
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...edit: utdatert info