Forsterker til Electra Be, Bryston i hus! - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 127
    Newcomer gnokleby sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det hadde vært intressant å teste din Bryston opp mot min Sim Audio Moon I-7. Har aldri hørt Focal med produkter fra Sim Audio, men lydsignaturen er kanskje noe lik iom at de begge er fra Canada....(?)

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser lekker ut den Moon....

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sub, hva skal man med det? Satte på en av mine favorittjulecder, Wintersong av McLachlan, den har noen gode drag i bassen på The First Noel på ca 2 minutter, Lyden var skikkelig highend, tung, stram dyp bass som man bare får helt abstinenser etter.

Mattman:
    Har du hørt 1007? De spiller utrolig fyldig og potent til å være stativ og jeg føler ikke noe behov for sub på musikk å med ny forsterker. Diskanten har i tillegg til å bli mye mer oppløst blitt mye friere for sibilanter, og selv om de finnes enda så er jeg overbevist om at det er ene og alene rommet. Jeg har mur på 2 vegger, stort vindu på den ene, og gulvet er hard linoleum. Langt fra optimalt. Men jeg studerer som sagt enda, og bor på studentkollektiv (tro det eller ei), så jeg tror jeg skal vente til jeg får nytt sted å bo til høsten da jeg skal ut og praktisere min utdannelse.

Kilde:
    Jeg kan nok være enig i at Månekaia ( ) er god, men kanskje ikke helt på høyde med Bryston og Focal, men Bryston skal ha en meget god DAC innebygget og Jungson har optisk og SPDIF ut, så jeg må bare finne ut hvordan jeg får det til å fungere. Optisk skal vel være nokså bra hvis jeg da kun bruker Jungsonen som drivverk.

Nå skal ikke jeg sitte å si at lyden er perfekt og fri for alle forbedringer, men dette begynne å likne noe jeg kan leve med, og jeg har etterhvert andre prioriteringer som tar penger og tid så jeg tror ikke det blir de store oppgraderingene enda.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gnokleby
    Det hadde vært intressant å teste din Bryston opp mot min Sim Audio Moon I-7. Har aldri hørt Focal med produkter fra Sim Audio, men lydsignaturen er kanskje noe lik iom at de begge er fra Canada....(?)
    Har hørt mye godt om Sim´en jeg også, flott anlegg du har! 25ene skal jo være knall...

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1007'ene har jeg bare hørt i en kortere seanse på en billigere yamaha. Lyden var mildt sagt imponerende, men uten å ha hatt disse hjemme så er det vanskelig å trekke konklusjoner annet enn at det var utrolig deilig, med et inntrykk jeg ikke har vært i nærheten å ha sittet igjen med fra andre stativhøyttalere. Jeg gleder meg til 1000be serien kommer min vei, for å si det mildt. :-D

Det blir jo en vurderingssak om man vil ha sub eller ikke. Det er derfor fordelaktig å ha en såpass sint forsterker, kan jeg tro

Skulle gjerne ha tatt en lytt. Jeg er jo bare 5 timer unna med sørlandsbussen..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    1007'ene har jeg bare hørt i en kortere seanse på en billigere yamaha. Lyden var mildt sagt imponerende, men uten å ha hatt disse hjemme så er det vanskelig å trekke konklusjoner annet enn at det var utrolig deilig, med et inntrykk jeg ikke har vært i nærheten å ha sittet igjen med fra andre stativhøyttalere. Jeg gleder meg til 1000be serien kommer min vei, for å si det mildt.
    Åhh, har selv prøvd billig Yamaha på dem, og det var ikke veldig bra, de krever en del krutt for å levere varene skikkelig merker jeg.

Du har mye å glede deg til bare du fórer dem skikkelig

Demoer er ikke så greit akkurat nå, kan heller ta det til høsten når jeg forhåpentligvis får et enda bedre lytterom, da er du hjertelig velkommen. Litt andre faktorer som og spiller inn, jobb, reising osv...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du fått lyttet mere? Hva synes du? Og har du testet DA konvertererne mot hverandre?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cybervision har ikke fått lyttet noe, da han har siklet istykker forsterkern sin.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cyber har fått lyttet en hel del og suglet er tørket bort. Og tingene begynner å falle på plass. Sammenlignet med Atollen er den med glatt og smooth uten at detaljene forsvinner. Der Atollen mer skrek ut detaljene kommer de mye finere ut nå. Som sagt så merker jeg at rommet er det svakeste leddet, og enkelte innspillinger viser at litt demping nok hadde vært bra, men nå spiller det utrolig flott i mine ører. Og det kan være jeg som er utrolig kresen, har hatt kamerater på lyttesession og de syntes det spilte sykt flott og var ikke enige med meg i at rommet burde dempes. Vi har alle våre preferanser.

Som sagt så liker jeg at lyden er fyldig selv på lavt volum, og nå kan den spiller høyt uten at det blir påtrengende.

Neste skritt nå blir å prøve ut litt kabler, ser at Bryston Originale RCA koster rett over 1000, lappen, så de får man vel inn i landet for 1500, men må først la økonomien få trukket pusten litt.

Selv om det spiller nå så vil jeg til neste år hvis jeg fortsatt skal leie finne en leilighet med litt større rom, litt mykere vegger osv og mulighet til å spille i rommets lengderetning.

Hvordan går det hos deg da Anton?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hvordan går det hos deg da Anton?
    Joa..bare bra. Har heldigvis ikke problemer med akustikken tross få kvm. Har fortsatt demomodellen da Maxwell var tom for A21SE men min nye kommer om få dager. Jeg har et hakk eller to bedre lyd med nye rør i Cary spilleren. Det eneste å sette fingeren på er litt mye s-lyder på enkelte plater, men det går greit. Lydnivået er bare såvidt høyt nok men ikke det går greit det også.

Bruker du DAC´en i Bryston? Har du testet DAC´ene mot hverandre?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke helt hatt tid til å sette meg inn i DACen osv... Prøvde litt men fikk det ikke til å lage lyd, har hendene litt fulle om dagen med skole, jobb og mye annet...

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ingen erfaring med Bryston sine kabler, men kommer du over noen Black Magic til salg kan du slå til, du går ikke feil av de. De "gamle" A1, samme modellen der nu heter Intro er også meget bra, synes der egentlig er minimal forskjell opp til Revelation.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer en test av de også. BM skal jo være konge

En bemerkning jeg har gjort meg er at anlegget spiller mer "realitstisk", nærmere til hvordan jeg tror plata hørtes ut da den ble tatt opp. Før følte jeg gjerne anlegget spilte mer bass på noen låter jeg kjenner godt, og jeg tenkte: "hmm, har det blitt litt bassfattig egentlig?", men så spiller den mye og god bass på andre låter igjen og låtene fremstår litt mer "troverdige" i mine ører.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg sagde, man hører kilden, ikke forsterkeren, uvant fornemmelse...., eller kanskje du må justere dine høyttaleres plasering litegran i forhold til den gamle forsterker.
    Men nå er bass også en kombinasjon av hvor bra høyttalere og forsterker jobber sammen, har man "mye" bass kan det være komboen ikke passer sammen, eller de simpelthen står feil plassert.
    Det der er rart er at man med en god forsterker godt kan ha den fornemmelse der er "lite" bass, men lytter man igjen hører man toner/variasjoner man kanskje ikke har lagt merke til før.

Active CW Lover sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville kanskje tenkt å kjøpt Cerwin Vega DC1515 i steden jeg..

KONGE bass på de.. Du får noen der til 7 - 9 k.
    Det er høytallere som er vært å samle på.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Som jeg sagde, man hører kilden, ikke forsterkeren, uvant fornemmelse...., eller kanskje du må justere dine høyttaleres plasering litegran i forhold til den gamle forsterker.
    Men nå er bass også en kombinasjon av hvor bra høyttalere og forsterker jobber sammen, har man "mye" bass kan det være komboen ikke passer sammen, eller de simpelthen står feil plassert.
    Det der er rart er at man med en god forsterker godt kan ha den fornemmelse der er "lite" bass, men lytter man igjen hører man toner/variasjoner man kanskje ikke har lagt merke til før.
    Nettopp Niels! Som sagt gjentatte ganger, rommet er langt fra optimalt, men har fått en ganske bra plassering nå.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til CW elskeren : De er bra til headbanging ja, men det er ikke det vi skal bruke vore høyttalere til desverre.
    Men , en tanke, skulle ønske jeg havde et sett Cerwin Vega 320 MTD fra 1977, de havde vært verdt en liten formue idag nemlig ! Jordskjelvshorn og 2 satellitter med mellomtone og diskant. Eller S1 med gassfylt kabinett...klassikere fra min fjerne ungdom.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CW Lover

Hehe

Tror nok vi har litt forskjellige mål i vår søken etter "lyden".

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CW Lover

Bra til Trance Mp3 i 96kbs for morrofaktoren sin skyld. Selfølgelig her presentert uten noen form for detaljer i ett mørkt, trasi og fullstenidg tilsløret lydbilde.

Ellers kan du jo sette fyr på dc1515 og ha en pølsefest. Det vil nok være den største gleden disse kan gi for musikkelskere. Nemlig den varmen de gir ute i vinterkulden som holder liv i ett lite bål til noen pølser har fått mettet magen.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hifikongen
    Bra til Trance Mp3 i 96kbs for morrofaktoren sin skyld. Selfølgelig her presentert uten noen form for detaljer i ett mørkt, trasi og fullstenidg tilsløret lydbilde.

Ellers kan du jo sette fyr på dc1515 og ha en pølsefest. Det vil nok være den største gleden disse kan gi for musikkelskere. Nemlig den varmen de gir ute i vinterkulden som holder liv i ett lite bål til noen pølser har fått mettet magen.

Ikke tråkk gutten enda lenger ned i søla da.

Hver sin smak.

Side 6 av 7 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •