Forsterker til Electra Be, Bryston i hus! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 127
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Den har 2 spdif og 2 toslink ja, kan velges med fjernkontrollen også.
    Men hva bruker du da? spdif og toslink sier meg svært lite må jeg være så ydmyk og innrømme, vet at det er digital lyd, men som sagt jeg har vært på en analog løype.

Gjerne litt teskje-faktor her, er takknemlig for at ringrever som deg har gått "foran" Niels!

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Analoge lydsignaler er fysiske impulsvariasjoner og magnetiske variasjoner som utgjør et signal. Digitalt er "1 og 0". Coax (SPDIF) er digitalt, og Toslink er digitalt. Ved coax brukes en enkel RCA ledning, og ved Toslink brukes en optisk kabel. Derfor er det forsåvidt ingenting som heter en "digital coaxkabel", ettersom de kan brukes både analogt og digitalt. Dette signalet er perfekt i seg selv både ved toslink eller coax. Jeg bruker optisk fra xbox 360, og coax fra PC til forsterker hvor all DA-konvertering skjer i receiveren. Den eneste grunnen til at jeg bruker (brukte - solgte CD spilleren) coax fra CDspilleren var at optiske kabler er stygge og sitter noen ganger dårlig.

EDIT:

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, så jeg kan bare bruke den vanlige signalkabelen jeg allerede har og plugge i forsterkeren og da er 1 kabel nok? Føler meg helt våt bak ørene plutselig

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan du! Derfor er det lett og da sjekke hva du liker best av DA-konvertering i CD spilleren og forsterkeren uten for mye omkobling!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha.. sa jeg ikke Bryston ;-). En ordentlig lekkerbisk! Gratulerer!

Jeg har siklet på denne Bryston selv men Tor har ikke hatt den inne. Jeg kan tenke meg den spille kjempebra med dine HT ifølge Fidelity testen. Godt kjøp da du var så heldig å snappe opp en fra en viss stor og mørk herremann i Bærum?
    Det blir spennende å høre dine inntrykk, og hvordan DAC´en er i forhold til Månekaia´s.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv om jeg har lagt igjen noen lapper i løpet av de 3 siste årene der, så har jeg aldri sett ham selv, men han virker som en utrolig real kar på tlf. Ikke alltid god å få tak i, og en må av og til minne de på ting og tang, men prisene er det lite å si på, samt service.

Han mente Månekaia ville gjøre en fin jobb i oppsettet, men vi får se. Det kan jo være at lyden blir bedre når Bryston gjør "hele" jobben selv. Time will tell.

Lekker ja, men jeg synes nesten ditt nyinnkjøp var enda lekrere, måtte nesten tørke sugglet da jeg så på bildene dine på 2 kanals-forumet...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var godbiten i hus! For en kvalitet på alt mulig, helt rått...

Endelig pleier McLachlans utsøkte stemmebånd trommehinnene igjen

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må du, igjen, spille alle dine plater, gøy ikke ? Den spiller så transparant, ren og naturlig, man nyter bare musikken og tenker ikke på elektronikken.
    Har du Eva Cassidy da prøv denne, det er så man begynder å gråte med en gang.....

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg merker at den har en helt annen balanse enn Atollen, mye fyldigere i bunn, går uendelig dypere, men det virker liksom som at alt er strammet opp, den har stålkontroll hele veien.

Ellers så er den mer oppløst hele veien, mer rasp på gitarer, stemmer, mer av alt, men den er snillere på sibilanter. I og med at rommet jeg har idag er nesten en bunkers på mange måter så må jeg jo regne med litt sibilanter på vanskelige innspillinger, men jeg tror dette vil bli utrolig bra når jeg kommer i et bedre lytterom.

Helt enorm fjernkontroll, men hvordan fungerer lyset i den, det kom på en gang jeg tok den opp men gikk av igjen. Er det lyssensor i den oppe ved powerknappen.

Finishen jeg fikk var i sort, og jeg likte den på mange måter bedre enn sølv. Ser mer stilren ut da resten av ampen også er sort.

Må ha litt mer tid til å bli vant med og kjent med lyden, men det lover meget godt.

Niels:
    Har hatt Songbird i spileren og Time is a healer kom opp på nye nivåer, utrolig klar og deilig lyd.

Josh Turner var også utrolig flott, spesielt Softly and Tenderly og noen sanger fra Long Black Train skiva.

"Stemningsbilde..."

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var lekkert, jeg blir misundelig selvom jeg har en selv ! Jeg kunne ikke bestemme mig dengang, ville egentlig gjerne ha en sort også, som du, men Lyric måtte da bestille den og der var jo ventetid på gud ved hvor lang tid, og han havde jo én sølv inne, så den tok jeg. Måtte dog vente likevel for Fidelity skulle låne den til testen de havde.....
    Men, ja, fjernkontrollen har innebygget en bevegelsesføler, utrolig kul, og så tung ! Jeg er livredd får at jeg skal tape den i parketten...
    Det er jo det der er litt vanskeligt å forklare når folk spør etter råd om ny forsterker, man prøver å fortelle dem at spytter de i en del mer blir det så mye bedre. En del skjønner ikke der er noen vits i å kaste 30K ut til en forsterker når en til 13K gjør akkurat det samme, men det er lyden mand !
    Der ER altså forskjell, stor forskjell, og som du siger, stålkontroll er det det handler om, samt en lyd der bare svever i rommet og ikke maser om opmerksomhet.
    Tror det er første gang jeg overhodet ikke har noe å kritisere på en forsterker jeg har, deilig fornemmelse...gir ro i sjelen.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har den LFE-out?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Har den LFE-out?
    Nei, dette er en integrert stereo forsterker jo...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skal jeg med LFE ut? Men det er mye annet der bak jeg ikke helt har satt meg inn i enda.

Hadde besøk av en kamerat som styrer lyd på konserter o.l. og han mente dette her var saker...

Sitter nå og hører på lavt nivå og jeg kjenner meg igjen det du sa Niels om at den spiller fyldig på da også.

Akkurat pengene bryr jeg meg ikke så mye om, hadde bare brukt dem på andre ting istedet, og oppsettet slik det er nå kan jeg leve med LENGE, eneste jeg trenger er et litt bedre lytterom for som sagt er ikke akustikken her den meste gunstige når volumet skal høyt opp, men da snakker vi høyt...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må bare gratulerer cybervision, kjempe forsterker, har hatt en magisk dag med denne forsterkeren, hørte hvor flyelsrikt detaljert, og engasjerende den spilte.. Masse krutt i tønna, uten å brife med det, kontrollert og flott er ordene.. Gratulerer cybervision!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker!

En ting som jeg tar meg selv i er å trampe takten og "groove" med musikken til stadighet. Det tror jeg må være et godt tegn.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mattman
    Har den LFE-out?

Høh, detta er skikkelig stereo, ikke surrerundt-søppel.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan blir beryllium-diskanten med ny forsterker da? Denne har vel god kontroll over focalene, kan jeg tenke meg Kanskje den er fra den franske delen av Canada?..
    Begynner å bli rimelig high-end dette, Cybervision, det som gjenstår er vel behandlig av rom, som du sier. Det trenger ikke koste så mye, heller.. Burde sette meg inn i det selv, men det som er igjen av penger frister mye mer å legge i forsterkersett. Går jeg over til hifi blir det en helt ny vurderingsrunde av forsterkere, eventuelt pre+effekt.. Kan vise seg moro det

Gratulerer!

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han trenger en kilde som er like god som de andre komponentene.

Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer for en liten subb jeg da i førsteomgang. LFE-out eller ikke.

Kilde ville jeg ikke tenkt på å bytte ut med det første.. Får intrykk av at den som er i oppsettet nå er mer enn habil, og jeg tror man vil få mer for pengene i demping av rom eller en liten musikalsk subwoofer!

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, mange meninger. Det der er interessant for mig er imidlertid når man får en skikkelig forsterker i hus, ja da endrer man innstilling. Umiddelbart tror man ikke en forsterker kan innebære så stor endring, man tenker mest på ny cd spiller og høyttalere, men alt dette endrer sig når man hører hvad kvalitet egentlig er for noe, og man skjønner nå de der skriver om dyre forsterkere, før mente man de folk var gale....
    Med lyd i god kvalitet flytter man fokus fra "imponator områderne", man tenker ikke på sub, som cybervision_ skriver da nyter man bare musikken, og i bunn og grunn er dette hvad det handler om, dette er meningen med hifi !
    Med en kvalitetsforsterker vil også bassen blive helt annerledes enn man var vant med, man oppdager hvor dybt de høyttalere man har egentlig kan gå, og som regel er dette dybt nok. Resten av frekvensområdet er som sagt av en sånn kvalitet, og alt er så super oppløst, at man ikke tenker på bassen under f.eks. 40 hz, man nyter bare de 99 % av frekvensområdet man har så intenst.
    Det skal siges at jeg ofte har tenkt på cybervision_ med hans Atoll, jeg mente det ikke var optimalt med så fine høyttalere, derfor er det så fint at han er kjempe fornøyd nå....
    Og apropos kilder, jeg bruker nå Squeezeboks SB3 med Apple Lossless fra harddisken, bruker aldrig min dvd/cd spiller mer.....

Side 5 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •