Forsterker til Electra Be, Bryston i hus! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 127
    Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Vel, har da hatt meg en liten lytterunde og hørt på blant annet et oppsett meg Hegel H200 som drev i vei et par SA Ranger; Forferdelig kjedelig. Var ikke mye som fikk hårene til å reise seg der. Hørtes helt destillert og kjedelig ut, og Ranger høyttalerne må jo være et elendig kjøp i mine ører. Lite i bunn, lite i toppen, mellomtonen var grei, men er utrolig mye bedre saker i prisklassen enn det der. Å, godt å komme heim igjen

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    la meg gjette, elektronikk rom og ei plate du ikke kjenner noe til?
    syns å huske du pratet noe tull om 1750 også.
    ranger ble vel utmerket av audiophile som den største overraskelsen på en messe i stavanger...

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    ranger ble vel utmerket av audiophile som den største overraskelsen på en messe i stavanger...

Med ukjent rom, ukjent (?) musikk og ukjent elektronikk.

De spiller sikkert bra, har ikke hørt dem.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Vel, har da hatt meg en liten lytterunde og hørt på blant annet et oppsett meg Hegel H200 som drev i vei et par SA Ranger; Forferdelig kjedelig. Var ikke mye som fikk hårene til å reise seg der. Hørtes helt destillert og kjedelig ut, og Ranger høyttalerne må jo være et elendig kjøp i mine ører. Lite i bunn, lite i toppen, mellomtonen var grei, men er utrolig mye bedre saker i prisklassen enn det der. Å, godt å komme heim igjen
    Ta en tur til Arendal på lørdag kl. 13:00, så kan du få en liten SUB-demonstrasjon i tillegg til dette:

Electrocompaniet DAC, ECD 1
    Rotel RDV 1050
    Advance Acoustic MCD 203 med oppgraderte rør (Sovtek 12AX7LPS
    Cambridge 640C v.2
    Hegel CDP2A mk2
    Hegel H200
    RME-ADI2 dac

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kanskje den er borte, jeg vet ikke, men det undrer mig enormt at ikke noen reagerte på den Plinius !!
    Dette er high end på ordentligt til en latterlig pris ! Fantastisk til elektrostater også.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Muligens tvillinger vi to.. Synes også den komboen gav meg meget lite. Prøv det på noe rør i forforsterker, så kan du ha noe trafo i effekt.. Pleier ofte å gi en god varm lyd..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    la meg gjette, elektronikk rom og ei plate du ikke kjenner noe til?
    syns å huske du pratet noe tull om 1750 også.
    Ok, beklager siden audiophile likte den så hørte jeg nok bare feil. Elektronikken har jeg hørt på andre høyttalere i samme rom, musikken var forsåvidt kjent, men ikke akkurat den innspillingen.

Men en må jo ha lov til å si hva en mener om et oppsett.

1750 har jeg ikke kritisert, de synes jeg er nokså greie, 1550 derimot syntes jeg var nokså kjedelige. Men beklager hvis jeg ikke har rett oppfatning.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Flageborg
    Ta en tur til Arendal på lørdag kl. 13:00, så kan du få en liten SUB-demonstrasjon i tillegg til dette...

Fristende Flageborg, men jeg skal en tur og sjekke skiforholdene i helga...

HoJ: Godt noen har litt av samme oppfatningen, jeg må bare få lagt til at jeg ikke synes de spilte forferdelig, men var bare liksom pent og pyntelig, manglet liksom en X-faktor. Men kan være de er helt ville i en annen setting, men jeg kan ikke annet enn å fortelle hva jeg har sett og hørt...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig, spiller ikke stygt, men lyden rører ikke no spesielt ved meg.. Synes også at diskanten blir litt for kvass, men så liker jeg den litt mer "dempende" lyden da..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Cybervision!

Jeg vet ikke om du har fått med deg trådene mine, men jeg har byttet spiller og prøvd AVI´en du har nevnt. Fant ut at Jungson har sin svakhet i bassen, litt lite nivå og dynamikk. Creek 5350SE var ganske klart bedre enn AVI i mitt oppsett (med Jungson), men den er visstnok kresen på medspillere(?).

At du syntes Explorer var kjedelig sammen med Primare I31 skjønner jeg ikke. Jeg beskrev de som veldig engasjerende.

Ikke lett å si hvilket bytte som gir deg mest forbedring. Det må nesten testes. Hvis du klart savner dypbass er det antagelig en sub et godt valg ja (hvis du får den godt integrert med Focalene dine). Siden Focalene dine er så godt oppløst vil nok en ny CD-spiller gi deg et godt løft med da tror jeg du må godt opp i pris i forhold til Moon Harbour. Jeg har dessverre ingen veldig gode idéer :|. Thule har jeg ikke noe stor tro på, fremmer ikke Focalenes gode sider tror jeg. Primare I31 får bare skryt, Lyngdorf kan bli for tamt?.
    densen B110 har jeg bare hørt med litt ukjente høyttalere men fikk et inntrykk av at de spiller luftig med god holografi, litt lyst og med god bass så fremt høyttalerne er lettdrevne.
    Lykke til!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker Antonx!

Vi kan ikke være enige om alt, men som jeg har skrevet om Explorerne som jeg hørte på Primare, rommet kan ha vært det som ødela.

Subben er i hus, og jeg driver med å integrere, så dypbassen er ikke no problem lengre. Men har lyst på enda mer driv og oppløsning, og forsterkermarkedet er jo ikke akkurat oversiktlig.

EDIT: Hvilken tråd sikter du til Antonx?

Intermediate DrErling sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    4,087
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EAR 859 ? til 15k

DrE

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt EAR, kjempelyd.. Denne ville du blitt fornøyd med..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, har en tråd på HFS, men kan jo høre her også:

Kikker på Creek Destiny for tiden, noen formeninger om den er som hånd i hanske til Electraene?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper det skulle låte bra, Creek synes jeg har en behaglig lyd, ikke for kvass, ikke tamm, noe som vil gjøre lyden til dine høyttalere meget god. Er sikker på att dette er en god kombo..

Lån Creek'en med hjem.. De spiller bra, og ser meget bra ut..

Link til din tråd på HFS??

Newcomer faith sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    136
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags forsterkere har du prøvd på Focalene dine før, og hva likte du? Litt greit å vite hva slags preferanser du har. Jeg hadde egentlig trodd Primare ville kunne bli fin match. Har lyst til å prøve det på Usherne mine, men det blir vel midgard eller EC.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken sub fik du ?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Jeg tipper det skulle låte bra, Creek synes jeg har en behaglig lyd, ikke for kvass, ikke tamm, noe som vil gjøre lyden til dine høyttalere meget god. Er sikker på att dette er en god kombo..

Lån Creek'en med hjem.. De spiller bra, og ser meget bra ut..

Link til din tråd på HFS??
    Kan ikke huske linken i hodet

Ja, mange sier det samme som deg, får vel nesten få finansene i orden og få en sendt ned hit... Ser at Hifi-Choice også er veldig positive til ampen, og sier:
    "Adding an impressive array of high-end virtues to the performance we’ve come to expect from Creek, this amp is a truly great all-rounder."

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, da var sannsynligvis forsterker kjøpet en realitet. Atollen er solgt og sendt i snøværet, suben står pakket og klar og forsterker er valgt.

Skal si hva det ble når alt er naglet og ferdig, et stikkord er Canada...

Takker masse til alle som har brukt tid og innsats i tråden og hjulpet meg. Selv om det ikke ble en av dem har det vært til stor hjelp!

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, da var sannsynligvis forsterker kjøpet en realitet. Atollen er solgt og sendt i snøværet, suben står pakket og klar og forsterker er valgt.

Skal si hva det ble når alt er naglet og ferdig, et stikkord er Canada...

Takker masse til alle som har brukt tid og innsats i tråden og hjulpet meg. Selv om det ikke ble en av dem har det vært til stor hjelp!
    Jeg vet hva det blir Men jeg holder kjeft:-D

Side 2 av 7 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •