Midgard Audio og Martin Logan?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Midgard Audio og Martin Logan?

Jeg vil anskaffe meg Martin Logan hoeytalere i stuen naar den er ferdig. Annlegget skal staa montert i bakkant av rommet og signalkablene blir lnage. derfor har jeg trukket Balanserte kabler i veggene. Jeg vil ha mono effekt forsterker ved hver hoeytaler og vurderer Midgard Audio sin stoerste modell.

Er det noen som har proevd kombinasjonen av Martin logan og Midgard?

Er det andre mono trinn som kan anbefalles aa proeve?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken modell fra Martin Logan ser du for deg?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    martin logan elektrostater er vel ofte litt unge laster for forsterkere. Tåler midgard blokkene disse lastene bra, ifohold til vanlige transistor forsterkere??

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter hva jeg skjønner er ikke ML-elektrostatene noe problem for ICEpower. De drives helt fint. Husk at ML ofte har en dynamisk driver i bassen i tillegg til elektrostatpanelet, slik at ICEpower får en helt normal last i bassområdet.

Lydmessig er det igjen et spørsmål om matching. Jeg har hørt ICEpower (Midgard Oberon) på ML et par ganger, og det fungerte meget bra. Samtidig vil jeg si at jeg har hørt konvensjonelle forsterkere (kl AB) som i de oppsettene jeg hørte matchet en tanke bedre (samt at jeg i et tilfelle hørte en kl AB-forsterker som var en mye dårligere match). Her snakker vi nyanser i mellomtone og diskant, og produkter som nye koster minst like mye som Oberon. Man må også se dette i sammenheng med hele oppsettet, som sagt, for de lydmessige forskjellene mellom Oberon og de beste kl AB-forsterkerne er ikke større enn forskjellen mellom ulike DACer eller forforsterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Martin Logan Vista eller Clarity

Har ikke bestemt meg, litt med budsjett aa gjoere ogsaa, men vurderer Martin Logan Vista eller Clarity. Det er jo en prisfoskjell paa 16 000 kr og de kan jo brukes evt paa en eller to passende subwoofer(s)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ML og Midgard

Hei!

Eg har hatt gleden av å prøve Midgard Oberon 6.1 på mine ML ReQuest. Det funka meget bra, og hadde eg hatt penger til overs, så hadde eg kjøpt meg midgard. Dessverre så er økonomien litt skrapt for tiden... Eg klarte å få midgardene til å slå seg av, men då spela eg meget høyt over litt tid. Det er forøverig ingen problem å få min Yamaha RX-V2700 til å koble ut. Veit egentlig ikkje om det skyldes varmgang, eller lavimpedanse. Vil tru det er varmgang siden begge forsterkarene brukte litt tid før dei slo seg av...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    58
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ML Vista og Midgard Oberon 6.1

Hei
    jeg kurte på om det er noen som har erfaring med Martin Logan Vista og Midgard Oberon 6.1?

hvilken pre amp fungerer? Kabler signal og høytaler kabel?

Andre alternativ? jeg vil foretrekke enten monoblikker eller to stereo amper, da jeg ikke ønsker å ha en amp stående mellom høytalerene

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse elektrostatene har en DC-komponent på ca 1 ohm så de er ikke noe farlige.

TonArt hadde fått til dette veldig bra snakke de om sist jeg var der. Tror det kan være verdt å spørre dem.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av leif_erikg
    Hei!

Eg har hatt gleden av å prøve Midgard Oberon 6.1 på mine ML ReQuest. Det funka meget bra, og hadde eg hatt penger til overs, så hadde eg kjøpt meg midgard. Dessverre så er økonomien litt skrapt for tiden... Eg klarte å få midgardene til å slå seg av, men då spela eg meget høyt over litt tid. Det er forøverig ingen problem å få min Yamaha RX-V2700 til å koble ut. Veit egentlig ikkje om det skyldes varmgang, eller lavimpedanse. Vil tru det er varmgang siden begge forsterkarene brukte litt tid før dei slo seg av...
    Om jeg har tolket skjematikken på disse rett har de jordpotensiale før det galvaniske skillet i høyttaleren. Dermed kan det faktisk være en DC strømflyt til jord som forårsaker det. Er høyttalerne jordet?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vel seint svar kanskje... Nei, dei er ikkje jordet...

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De nye Martin Logan Purity har Class D ICE innebygget, driver også panelet.
    Ellers, ikke noe rart at Yamaha´en lukker ned på elektrostater.....

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må få lagt til at det ikkje er noken problemer med Yamaha'en til normal bruk. For å få den til å koble ut må ein høre veldig høgt på bassintensiv musikk. På normale lyttenivå er det overhodet ikkje noko problem. Yamaha'en imponerer egentlig stort alt i alt...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •