pioneer vsx 1015 elendig til musikk?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 38
    Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

pioneer vsx 1015 elendig til musikk?

fikk nettopp byttet ut min gamle sterio forsterker en technics forsterker som kostet 2000 ny for noen år siden,til fordel for en pioneer 1015. som driver noen proson hfc 10mk2. skal si jeg ble skuffet da jeg byttet forsterker.bassen å dynamikken i lyden forsvant.. prøvd meg gjennom alt av instillinger og..

va innom på hifi centeret og diskuterte med en av selgerene. han mente og at pioneerene var elendige forforterkere i. anbefalte meg å kjøpe en harman/ kardon 970 eller en av h/k sine surrond forsterke.

kan legge til at hifi centeret haugesund har både pioneer og h/k

noen andre som har noen tips og komme med? eller er det bare å få pioneeren ut av hus å inn me h/k?:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Elendige forforsterkere? Det vil jeg ikke si. Vil heller si at de har elendig lite power. En H/K surround reciver har vell dårligere forforsterker enn pioneer vsx 1015? Men mulig jeg tar feil, men jeg er kjempe fornøyd med min pioneer vsx 1014i innen både musikk og film, riktignok med en kraftig effekt forsterker

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok si meg enig i den. Byttet selv ut en gammel 5 kanalers technics forsterker for et halvt års tid siden og opplevde akkurat det samme problemet. Altså lyden ble jo mye bedre, renere ikke minst, men bassen forsvant. Satt i flere timer å kalibrerte og justerte, men til ingen nytte. Fant også lignende erfaringen når jeg surfet rundt på nettet. Løsningen ble å suplementere med en svs pb10-nsd :-P
    Ser mest film og hører ikke så mye på musikk, så det ble kanon

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt pioneer ax2 og opplevde det samme etter at forsterkeren foretok kalibreringen, så forsvant alt av bass, så løsningen var og gjøre det på den gamle måten og ta det selv, og da ble det liv i stua,

Så mitt lille tips er å ta innstillingene manuelt..

Lykke til.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde samme høyttalere i garasjen en stund. hk og evt. rotel burde fungere bra ikke glem at en likt priset stereo vil nesten uten unntak knuse en surroundreceiver på musikk.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redroc
    fikk nettopp byttet ut min gamle sterio forsterker en technics forsterker som kostet 2000 ny for noen år siden,til fordel for en pioneer 1015. som driver noen proson hfc 10mk2. skal si jeg ble skuffet da jeg byttet forsterker.bassen å dynamikken i lyden forsvant.. prøvd meg gjennom alt av instillinger og..

va innom på hifi centeret og diskuterte med en av selgerene. han mente og at pioneerene var elendige forforterkere i. anbefalte meg å kjøpe en harman/ kardon 970 eller en av h/k sine surrond forsterke.

kan legge til at hifi centeret haugesund har både pioneer og h/k

noen andre som har noen tips og komme med? eller er det bare å få pioneeren ut av hus å inn me h/k?:-D
    Er du SIKKER på at høyttalerne er innstillt som "large"?
    Ta også en sjekk på hva auto-oppsettet har gjort med de laveste frekvensene dine. Forsterkeren stiller alt så nøytralt som mulig, og derfor demper den ofte bassen. Prøv å juster opp noen decibel på de laveste frekvensene, så blir det noe annet..

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    spurte om det hadde hjelpt og hive på en effektforsterker til fronene. men selgeren mente at forforsterkeren i pioneeren min va for dårligt til at det hjalp. har prøvd og stille inn manuelt. men får ikke noe liv i høytalerene på musikk siden. film fungerer veldig fint. har også prøvd broderen sin technics 5 kanals forsterker som kostet 3000.å pioneeren det doble. prosonene er ikke så tunge å drive at jeg ikke skulle få det samme trykke jeg hadde før

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes dette høres merkelig ut, i alle fall i forhold til hva jeg opplever med en langt billigere receiver!
    Min 4år gamle Panasonic SA HE-100 til skarve 3k har i alle fall ingen problemer med å levere god og fyldig lyd til et par Dynavoice F6, som vel må sies å ligge i samme skikt som dine Proson.
    Når lyden i film (surround-)sammenheng fungerer bra, så bør den i alle fall bli enda bedre i steromodus!
    Forsterkeren vil jo jobbe vesentlig lettere når den slipper å ta seg av senter- og bakkhøyttalere, og dermed stemmer vel dette relativt dårlig med hva du opplever?
    Tror du har et problem med oppsettet på receiveren, som du antakelig ikke har funnet ut av ennå.
    En annen sak: Hvordan er det med faseriktighet på frontene? Om denne er gal forsvinner jo det meste av bass, og selve stereobildet blir jo også deretter.
    Btw; Hvilken selger påstod at forforsterkerne i Pioneeren var dårlige? Selvsagt er disse dårligere enn dedikerte forforsterkere til 10k og mere, det skulle vel bare mangle.
    Men er de virkelig så dårlige at de ikke fortjener et godt effekttrinn?
    Jeg skulle gjerne ha hørt en forklaring om hvorfor.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel normalt med Pioneer forsterkere at bassen forsvinner ved kalibrering.

Det samme skjer med min AX4ASi. Nå kjører jeg standard innstilling, og styntes det er bra nok. Skal prøve å få til litt manuelt, men har ikke giddet enda. Men savner egentlig litt krefter fra den, selv ved bi-amping av fronter.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja der er vell slik.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    90
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    oups....det er vell slik at pioneeren har ganske lite effekt av seg. Bi kvitt den!

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er vel normalt med Pioneer forsterkere at bassen forsvinner ved kalibrering.

Det samme skjer med min AX4ASi. Nå kjører jeg standard innstilling, og styntes det er bra nok. Skal prøve å få til litt manuelt, men har ikke giddet enda. Men savner egentlig litt krefter fra den, selv ved bi-amping av fronter.
    Joda, det er vel sant nok at bassen "forsvinner" om man bruker resultatet av kalibreringen for Pioneers vedkommende. Men det kan da vitterlig korrigeres?
    Det samme vil antakelig gjelde for preamp-utgangene også, for jeg kan ikke tenke meg annet enn at også disse kan justeres?
    Line-out kjøres jo normalt "flatt" uten mulighet for korreksjon, men er dette tilfeller for preamp også?
    Jeg spør / foreslår, rett og slett fordi jeg har fått et meget gunstig tilbud om kjøp av en AX2-AS....

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette skjønner jeg ikke helt. Jeg har en VSX915, altså hakket under 1015, og synes ikke det mangler bass. På musikk spiller jeg alltid på Pure Direct, siden autokalibreringen gjør lydbildet flatere og mindre dynamisk etter min mening.

Edit: med ditt siste byggverk bør vel ikke du mangle bass, Scrooge

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har prøvd bi-amping, justere alt manuelt. men får ikke det trykket jeg hadde før. dynamikken i lyden er liksom borte. prøvde å koble til den gamle forsterkeren via pre out.. lyden blir lik. vekslet mellom large og smal og slått av sub osv. ikke blitt fornøyd med lyden til musikk ennå. i 5.1 modus bruker jeg en cerwin vega 15 tommer aktiv sub så da tar denne trykket. men når d kommer til musikk er 15 tommeren håpløs igjen.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Joda, det er vel sant nok at bassen "forsvinner" om man bruker resultatet av kalibreringen for Pioneers vedkommende. Men det kan da vitterlig korrigeres?
    Det samme vil antakelig gjelde for preamp-utgangene også, for jeg kan ikke tenke meg annet enn at også disse kan justeres?
    Line-out kjøres jo normalt "flatt" uten mulighet for korreksjon, men er dette tilfeller for preamp også?
    Jeg spør / foreslår, rett og slett fordi jeg har fått et meget gunstig tilbud om kjøp av en AX2-AS....

Jo da, bassen kan sikkert fikses etter kalibrering. Men det hjelper ikke bare så sette subben høyere. Man må også inn og stille på de forskjellige frekvensene til hver enkelt høytaller slik at bassen får mer kraft. Dette blir for meg altfor komplisert.

Pre-out utgangene sender vel bare signalet som du velger å bruke til en annen forsterker, slik at man bruker receiverens lyd, inkludert all kalibrering osv man ønsker å bruke.

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm.
    Bør jeg da avslå kjøpet av en AX2-AS? Får den for rundt 6K, ny.
    Alternativer, please....

Intermediate Tor Ole sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm.
    Alternativer, please....
    Nei får du den for 6 k ny er det ingen ting og vente på,

6K brukt er og et godt kjøp etter min mening.

Så det er bare og ta sats og dra kortet....

Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okey, da blir det antakelig til det.
    Btw; Denne testen slakter jo ikke akkurat receiveren? http://pioneer.no/files/no/AX2Hjemmekino.pdf

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm.
    Alternativer, please....
    OffT: Er det mulig å dele med meg hvor du får denne prisen, gjerne PM

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av redroc
    må bare bemerke at dette virker noe søkt av selger (som sikkert vil SELGE noe):evil:

kommer med et sitat fra topp 3 på hi-fi på dette forumet Dag Johnsen

Preamp / romkorreksjon:
    Pioneer VSX AX-2AV med MCACC Advanced romkorreksjon, som korrigerer for både stående bølger, refleksjoner og skjevheter i frekvensgangen i rommet.
    pris 11.000
    Meget viktig del av anlegget da jeg alltid velger å bruke romkorreksjonen på både musikk og film fordi det virkelig forbedrer lydbildet kraftig.
    Nettovekt 16 kilo. Har testet separate preamper men AX-2 fungerer pga romkorreksjonen langt bedre.
    Dette er en kar som har testet det meste av high end utstyr.......

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •