Hvordan er egentlig NAD C162/C272/C542?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvordan er egentlig NAD C162/C272/C542?

The Absolute Sound gir disse komponentene Editors Choice Awards for 2006 og skriver følgende om dem:

NAD C162 Preamplifier
    "Following other NAD products, the C162 delivers plenty of resolution and three-dimensionality while-more importantly-emphasizing the kind of overall musicality that draws out the natural warmth and expressiveness of instruments and voices. To get the most from it, try matching it with the C272 amplifier."

NAD C272 Power Amplifier
    "Every few years, we encounter certain NAD Products that seem to have that extra ounce of sonic magic, and the C272 is one of them. At 150Wpc, it offers the current needed to handle difficult speaker loads, and sounds more powerful than its specifications would suggest. The C272 is well-balanced, with good resolution, three-dimensionality, and an overall warmth and robustness on most types of music."

NAD C542 CD Player
    "NAD's C542 delivers a warm, easy, and open sound, though it is slightly rough around the edges and a bit forward in perspective. Given the NAD's overall musicality and value, these flaws are hardly a distraction."

Når man ser på disse omtalene skulle man tro det var noe av det beste man kunne få til prisen (total pris for disse tre er drøyt 13.000 på HFK). Allikevel er det mye rart som blir skrevet om disse komponentene her på avforum. Smaken er jo som baken, men kan man virkelig være så uenige?

Jeg er på jakt etter anlegg i denne prisklassen, og hadde blitt glad om noen som har hørt disse komponentene kunne kommet med noen erfaringer her.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som har prøvd denne komboen? synes selv den ser interessant ut..

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Waldorf
    The Absolute Sound gir disse komponentene Editors Choice Awards for 2006 og skriver følgende om dem:

NAD C162 Preamplifier
    "Following other NAD products, the C162 delivers plenty of resolution and three-dimensionality while-more importantly-emphasizing the kind of overall musicality that draws out the natural warmth and expressiveness of instruments and voices. To get the most from it, try matching it with the C272 amplifier."

NAD C272 Power Amplifier
    "Every few years, we encounter certain NAD Products that seem to have that extra ounce of sonic magic, and the C272 is one of them. At 150Wpc, it offers the current needed to handle difficult speaker loads, and sounds more powerful than its specifications would suggest. The C272 is well-balanced, with good resolution, three-dimensionality, and an overall warmth and robustness on most types of music."

NAD C542 CD Player
    "NAD's C542 delivers a warm, easy, and open sound, though it is slightly rough around the edges and a bit forward in perspective. Given the NAD's overall musicality and value, these flaws are hardly a distraction."

Når man ser på disse omtalene skulle man tro det var noe av det beste man kunne få til prisen (total pris for disse tre er drøyt 13.000 på HFK). Allikevel er det mye rart som blir skrevet om disse komponentene her på avforum. Smaken er jo som baken, men kan man virkelig være så uenige?

Jeg er på jakt etter anlegg i denne prisklassen, og hadde blitt glad om noen som har hørt disse komponentene kunne kommet med noen erfaringer her.
    Har selv Nad C372 og er kjempe fornøyd med den. Effekt delen i den er lik den i C272, men i følge Hifiklubben ville du få bedre lyd med komboen c162+c272, pga at pre delen er bedre i c162. Cd spilleren har fått veldig god kritikk, blant annet 5av5 i what hifi. Har selv en Marantz CD5001 og lurer litt på å kjøpe slik spiller, hvis den er veldig god da. Ellers så blir det vel Marantz SA7001

Den komboen i lag med noen gode høytalere vil være konge.

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ingen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    ingen?
    Har fått litt erfaring med C272 som jeg bruker i anlegg nr. 2. Jeg bruker den sammen en rørpre og B&W CM7 og kan sammenligne C272 med en Densen effektforsterker til 3x prisen av NAD. Og synes C272 gjør en like god jobb. Nå er vel effektforsterkere ikke det letteste å sammenligne i forhold til forforsterkere. Men at NADen gjør en så god jobb at jeg trives med den er jo et godt tegn for deg :-)

Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BillyP
    Har fått litt erfaring med C272 som jeg bruker i anlegg nr. 2. Jeg bruker den sammen en rørpre og B&W CM7 og kan sammenligne C272 med en Densen effektforsterker til 3x prisen av NAD. Og synes C272 gjør en like god jobb. Nå er vel effektforsterkere ikke det letteste å sammenligne i forhold til forforsterkere. Men at NADen gjør en så god jobb at jeg trives med den er jo et godt tegn for deg :-)
    C272 vet jeg funker utmerket. Men hva med cd spilleren?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nad c162

fikk en sånn hjem i dag og blei skikklig skuffa ,skulle bytte ut nad 1000 min men den blir jeg beholden . har et cerwin vwga annleg med AT 100 og den ble mindre trøkk i dem med c162 en det er med nad 1000 ,ikke spillte det noe bedre ellers heller . ikke no vits å ha c162 når en har cerwin

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den eneste av disse tre jeg har skikkelig erfaring med er nettop C542, og jeg synes det er en veldig god CD-spiller. Oppløst, engasjerende lyd

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette låter veldig bra. det at det får litt pepper her på forumet skal du ikke bry deg spessielt om, siden de som generelt klager på det har kjøpt eller hørt på mye dyrere kombinasjoner.

NAD PRE'ampen er en STOR oppgradering ifra NAD S100 (silverline) preampen som i sin tid kostet 8000kr!! NAD 272 er den beste effektforstekrern NAD har laget i dette prissjiktet, er vel bare den nye Master serien og NAD S200 som er bedre, men nå koster /kostet disse mye mer.

NAD 372 ble vel "overall winner" i Fidelity nå også, NAD 162 + 272 er enda bedre!

NAD cdspiller, ikke hørt den der, men har hørt 540 (eide denne rundt 2000), 521 og 541. Veldig gode spillere, men ALLE har hatt dårlig pickup, dvs de oppfører seg veldig sært på riper og smuss (følsome etc). Til prisen er de nok OK, men ville sjekka ut andre cdspillere (selv om det er knall med alt likt).

Høyttalere du burde sjekke ut med dette settet er:
    BW 683, 684. Dali Icon (hele serien egentlig ). Cerwin Vega som mange velger på NAD kan låte litt tamt.

Finnes jo andre forretninger enn HIFIklubben også. Og ting må jo matches med høyttalerene.

En kompis har NAD 372 + Dali Concept 8 og NAD 521, spiller kjempe tøfft!! ikke det beste til blues og jazz. Men til rock, pop og eldre rock er det helt i 100!

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,730
    Takk & like
    Nevnt
    7 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt er det veldig avhengig av hva slags musikk du hører på..

Nad har noen kvaliteter som går på bekostning av andre.. hva gjelder musikklytting...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •