Surroundforsterker?, budsjett : MAX 17.000

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 95
    Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Surroundforsterker?, budsjett : MAX 17.000

Hei godtfolk!
    Skal ENDELI få avlaste min H/K Avr235 (7x45 watt), den har fått litt vel store problemer med å drive ett Klipsch Reference 7.1 surround-anlegg helt ut og trenger derfor å invistere i en ny forsterker.
    Men det store spørsmålet er da, hvilken skal jeg kjøpe??
    Føles ut som jeg går midt inni en jungel på leiting etter gull, for det er ikkje lett for meg å finne ut hvilken jeg burde kjøpe.
    Har noen kriterier for hvilken jeg skal velge :

1. Må ha digital romkorreksjon
    2. Må ver klar for HDMI switching med alle nye lydformater og HD-oppløsning.
    3. Må fungere bra med Klipsch Reference
    4. Må vere 7.1
    5. Må vere sort
    6. Prisen må ikke overstige 17.000

Har sett litt rundt på nettet på forskjellige merker.
    Fant da Denon AVR-4306, må ikke dette ver ett veldig godt kjøp? Er den klar for alle kriterier under punkt 2?
    Dette hadde ivertfall vert helt ideelt for meg ettersom jeg bor i Ålesund og her ikke er mange hifi-sjapper i nærheten men vi har Hifi-klubben.

Håper dere kan komme med deres inntrykk og erfaringer så jeg får kjøpt meg en skikkelig bra forsterker som er klar for framtiden, siden jeg ikke har økonomi til å prioritere ny surround-forsterker de neste årene.

- Jensen -

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hdmi 1.3 er like rundt hjørnet, og du vil ikke få de nye lydformatene via Hdmi før dette er på plass. Sitter å venter litt selv.

Men det spørs hvor mye praktisk betydning det har, da hele kjeden bør være klar for dette, Software (Hddvd), avspiller, reciever, framviser (for de forbedrede fargene).

Mitt råd er uansett den dyreste pioneeren du har råd til , de er nr 1 på alle de siste nyvinninger, men Denon er jo bra saker også. Kan du vente opptil seks måneder så tror jeg 1.3 er på plass. Vet ikke helt om de har pioneer recivere i sort, men det finner du fort ut av.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil jeg gå glipp av alle nye lyd-formater om jeg ikke venter til HDMI 1.3? Da er jo det en ganske uaktuell sak å kjøpe ny forsterker nå..

Newcomer balko sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Vil jeg gå glipp av alle nye lyd-formater om jeg ikke venter til HDMI 1.3? Da er jo det en ganske uaktuell sak å kjøpe ny forsterker nå..
    Tja, du kan vel fortsatt bruke de nye lydformatene ved analog overføring fra hd dvd/blue-ray spiller, dersom disse tar seg av dekodingen.

Men jeg ville også ventet til de nye receiverne med HDMI 1.3 og de nye lydformatene dukker opp. Denon har vel allerede sagt at lansering er 1. kvartal i år, så da er nok ikke Pioneer så langt unna.
    Innen 4 mnd tipper jeg vi har flere som har kommet med HDMI 1.3 og de nye lydformatene.

Sitter selv litt på gjerde for å se hva som dukker opp..

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    okay..da får jeg heller bare vente noen mnd`er, orker ikke kjøpe noe som ikke er helt fremtids-klar..ivertfall ikkje for den sum`en.

Da blir det vel en CAMBRIDGE Azur 640C v.2 CD-spiller og TARA LABS Omni 3 Høyttaler-Kabel, noen som vet om dette blir en bra match til Klipsch?? :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

marantz

hei
    selv har jeg kjøpt meg en marantz sr 7001 som jeg bruker på et reference oppsett med hell, sr 8001 får du helt sikkert til 17000 den er hakket større og sikkert hakke bedre med bla ringkjerne trafo, kobber chassis innvendig, 4 hdmi(ver 1.2 )inn og 2 hdmi ut, den er i utlandet blitt kåret til årets receiver 06/07,
    når det gjelder framtids utsikter så kan du kjøre bildedelen via hdmi og du kan samtidig kjøre 7.1 lyd direkte fra hddvd/bluray spilleren med de nye formatene inn i effekttrinnene, vil ta tid før de nye formatene faller helt på plass og det er vel både hdmi 1.4 og hdmi ver 1.5 rundt hjørnet også, så om du kjøper en hdmi ver1.3 til høsten så er du ikke nødvendigvis kommet heldigere ut for det

mvh
    jostein

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Mitt råd er uansett den dyreste pioneeren du har råd til , de er nr 1 på alle de siste nyvinninger,
    Hmm, dette kan vel diskuteres? De siste årene er det Denon som har skapt mest blest og som har fått mest skryt for sine receivere (3805, 5805, 2807 osv.), selv om Pioneer også har gjort det meget bra. Et ferskt eksempel er den nye monster-prosessoren (med finesser/nyvinninger som ingen andre konkurrenter har for øyeblikket) og effektblokken som ble vist på CES 2007.

Hvis jeg skulle foreslått en receiver som imøtekommer Jensen84's betingelser, så ville jeg nevnt Denon AVR-4306:

Denon AVR-4306 Receiver Review (Audioholics)

Conclusions and Overall Perceptions
    The Denon AVR-4306 is jaw-dropping. ... On the high-end, its underrated power capabilities and noise-free performance is sure to satisfy even the most discriminating audiophile. ...

Denon has scored several goal-winning points in the last several years, and the AVR-4306 may actually be a product that hits the mark for many consumers looking for an affordable high end product to control their home theater system. I would highly HIGHLY recommend this receiver to anyone looking for the best performance and feature set available for a receiver under $2000. This is a true benchmark, trend setting product!

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan få utnyttet alle de nye lydformatene uten HDMI 1.3, det eneste du trenger er en receiver som støtter HDMI 1.1, og en avspiller som klarer å pakke ut formatene til ukomprimert PCM, og så overføre det til receiveren. Blu-ray har PS3 som fikser jobben, og alle Toshiba HD-DVD spilleren klarer dette.. Nå er desverre ikke situasjonen slik at HDMI er en satt standard, det er mange små problemer her og der, og noen produkter er ikke kompatible med andre. Kanskje vil HDMI 1.3 gjøre dette litt enklere, men personlig så ville jeg ikke ventet på det.. (For å få maks utnyttelse av HDMI 1.3 så må også *alle* leddene ha denne muligheten..)

Denon 4306 er helt sikkert et godt kjøp, for min egen del så vurderer jeg å skaffe meg Yamaha RX-2700. Begge disse har fått mye skryt, og skal støtte de kravene du nevner i den innledende posten. Jeg har jo selvsagt de nye produktene til Denon på ønskelisten, og da spesielt den nye feite surroundprosessoren. Men jeg frykter at det kommer til å ta lang tid før disse er tilgjengelig på det norske markedet, og jeg vil dra nytte av ukomprimert lyd nå!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    De siste årene er det Denon som har skapt mest blest og som har fått mest skryt for sine receivere (3805, 5805, 2807 osv.), selv om Pioneer også har gjort det meget bra.
    Det er vel en drøy påstand, men det er helt ok å kjøpe Denon. Du kan gjøre langt værre kjøp.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det receivermerket som har vunnet flest tester er vel egentlig Yamaha her hjemme på berget. Pioneer var hippe en stund. Denon selges via HFK så de er alltid der.

Bootomline: Dette svinger og marginene er små. Egentlig spiller det særdeles lite hvilken reciver man kjøper, dersom det ikke er helt spesielle egenskaper pr. produkt man er ute etter.

Har selv hatt Primare, Rotel, Yamaha, Denon. Kunne vært kjekt å stiftet bekjennskap til Marantz og Pioneer. Marantz virker derimot noe kjedelig...

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan legge til at Pioneer har fått mye skryt for autooppsettet sitt (MCACC)
    Mvh bigtor

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er derfor jeg kunne tenke meg å prøve Pioneer.

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet så er det ingen av Pioneer forsterkerne som er ute på markedet som har HDMI 1.1 (eller bedre), så da er de igrunnen ikke aktuell siden:
    "2. Må ver klar for HDMI switching med alle nye lydformater og HD-oppløsning."

Jeg trodde faktisk at Pioneer hadde klart å få med seg dette, men jeg finner iallefall ingen informasjon som bekrefter at de har skikkelig HDMI 1.1 støtte (som er nødvendig for å dra nytte av ukomprimert PCM lyd ifra de nye HD-spillerne).

EDIT: Beklager, jeg var tydeligvis ikke grundig nok i min research. Pioneer VSX-AX4AVI-S søtter faktisk HDMI 1.1.

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tklev
    Så vidt jeg vet så er det ingen av Pioneer forsterkerne som er ute på markedet som har HDMI 1.1 (eller bedre), så da er de igrunnen ikke aktuell siden:
    "2. Må ver klar for HDMI switching med alle nye lydformater og HD-oppløsning."

Jeg trodde faktisk at Pioneer hadde klart å få med seg dette, men jeg finner iallefall ingen informasjon som bekrefter at de har skikkelig HDMI 1.1 støtte (som er nødvendig for å dra nytte av ukomprimert PCM lyd ifra de nye HD-spillerne).
    Dette er ikke riktig,jeg har pioneer VSX-AX4AVI-S og den støtter HDMI 1.1 så du bør lete litt bedre:-)
    Mvh bigtor

Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bigtor
    Dette er ikke riktig,jeg har pioneer VSX-AX4AVI-S og den støtter HDMI 1.1 så du bør lete litt bedre:-)
    Takk for oppklaringen! Du er helt sikker? Du bruker den til å dekode DVD-audio, eller ukomprimert PCM? Jeg har lett og lett igjennom all tilgjengelig informasjon ifra Pioneer uten å ha fått en bekreftelse på at den faktisk støtter det.. snakk om elendig markedsføring!

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Å si at den ene er "mere" vinner enn den andre receiveren er bare tull. Hjemme hos meg vant Pioneer VSX-AX4ASi-S. Har hatt 3 Yamaha tidligere, men de har en lei tendens til å bli for laidback etter min smak. Ser du på brukermulighetene er vel f.eks Yamaha 2700 veldig morro da den ser ut til å ha et morsomt og brukervennlig oppsett, også via PC(?). Tiger`n tror kan dette. Min Pioneer VSX-AX4ASi-S har mye mere frempålyd og bedre egnet til musikk. Liker også den aggresive filmlyden den gir. Alt i alt så er det en smaksak, (og hvilken test en leser), hvem som er vinner.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Det er vel en drøy påstand, ...
    Det er ikke mitt inntrykk, etter å ha lest en rekke omtaler i blader og på nettet de siste årene. Da f.eks. 3805 kom ble den utnevnt som referanse i sin klasse av de fleste blader/hjemmesidene den ble testet hos.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Å si at den ene er "mere" vinner enn den andre receiveren er bare tull. ... Alt i alt så er det en smaksak, (og hvilken test en leser), hvem som er vinner.
    Naturligvis har subjektiv smak litt å si og hvor bra komponenten ellers fungerer i oppsettet ditt (noe som kan være avgjørende for om komponent A eller B fungerer best på akkurat ditt oppsett).

Men jeg kommenterte Vertigos påstand om at "[Pioneer er] nr 1 på alle de siste nyvinninger", noe som jeg må si meg ganske uenig i tatt i betraktning alle nyvinningene Denon har kommet med de siste årene (dette har i sin tur bidratt til å heve kvaliteten på deres produkter, som igjen har ført til mange testvinnere). De har i de siste årene generelt sett ligget helt i tet og i flere tilfeller litt foran konkurrentene, og ikke bare når det gjelder receivere (ta f.eks. DVD-spillerne deres). På andre områder har ikke Denon gjort så mye av seg riktignok, men her snakker vi altså om receivere.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [Kan noen slette denne meldingen?]

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Men jeg kommenterte Vertigos påstand om at "[Pioneer er] nr 1 på alle de siste nyvinninger", noe som jeg må si meg ganske uenig i tatt i betraktning alle nyvinningene Denon har kommet med de siste årene (dette har i sin tur bidratt til å heve kvaliteten på deres produkter, som igjen har ført til mange testvinnere). De har i de siste årene generelt sett ligget helt i tet og i flere tilfeller litt foran konkurrentene, og ikke bare når det gjelder receivere (ta f.eks. DVD-spillerne deres). På andre områder har ikke Denon gjort så mye av seg riktignok, men her snakker vi altså om receivere.
    Jeg er enig i "nyvinningsteorien" din. Tenkte mere på lydsignatur, brukervennlighet og hvilken fjernkontroll en liker, etc.

Side 1 av 5 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •