Surroundforsterker?, budsjett : MAX 17.000 - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 95
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Da avslutter vi ordskiftet Vertigo

No hard feelings, ville bare ikke at leserne skulle få inntrykk av at HD lyd er lik HDMI 1.3 Men det er selvsagt andre forbedringer av både viktig og mindre viktig grad med den nye standarden.

Cyberdog
    Alt i orden. Du har helt rett i det du sier. Jeg visste at vi egentlig var enige.:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm hmmmm.. Tankegangen min med å vente på surround processor preamp/receiver med hdmi 1.3 er å kunne redusere kabel spaghettien bak anlegget... analog kabler, coax, optical, hdmi 1.0/1.1 +++ blir jo en salig røre bakom der...
    Det jeg lurte litt på er: når hdmi 1.3 endelig er på plass kan vi da slippe de andre digitale overføringene fra dvd spiller og evt andre kilder og kun bruke hdmi eller må vi fremdeles ha spaghetti røre bakom der.. hørte jeg noen invitasjoner til middag :P

Nysgjerrig på om noen har svar på denne floken

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Hmmmm hmmmm.. Tankegangen min med å vente på surround processor preamp/receiver med hdmi 1.3 er å kunne redusere kabel spaghettien bak anlegget... analog kabler, coax, optical, hdmi 1.0/1.1 +++ blir jo en salig røre bakom der...
    Det jeg lurte litt på er: når hdmi 1.3 endelig er på plass kan vi da slippe de andre digitale overføringene fra dvd spiller og evt andre kilder og kun bruke hdmi eller må vi fremdeles ha spaghetti røre bakom der.. hørte jeg noen invitasjoner til middag :P

Nysgjerrig på om noen har svar på denne floken
    Hadde vært greit med færre kabler ja.

Det er egentlig ingenting som forandrer seg, annet enn at HDMI blir litt bedre og får en funksjon eller to i tillegg. Men om man får flere apparater som bruker de samme koblingene så krever jo dette mer av en reciever. Dette skaper rett og slett et behov for nye og flere innganger og utganger på en reciever.

Hvis dere har lest andre inlegg jeg har, så er jeg på jakt etter en HDMI svitsjer, slik at jeg kan ta flere kilder og koble sammen med flere fremvisere.

Pr i dag er Marantz de som har best svitsjing så vidt jeg har fått med meg. Jeg er forsiktig når jeg sier dette, for å ikke skape mer storm i denne tråden. Men jeg er vel egentlig skråsikker på det

Det hender at Bergensere er uttaler seg om mye mangt i en skråsikker tone. Jeg prøver så godt jeg kan å holde meg tilbake. . Jeg er egentlig en nybegynner på AV området, men det jeg mener å ha lært meg, er jeg ikke redd for å uttale meg om. Det er klart jeg vil få litt pepper av og til, og noen synes ikke om at jeg uttaler meg. Men det får jeg bare tåle. Jeg er kraftig motstander av janteloven, og mener vi bør få lov å vise hva vi kan i dette landet her. Men vi blir ofte "hugget hodet av" hvis vi uttaler oss om noe. Det er mulig jeg kunne vært rundere i kantene, men vi må få lov å dumme oss ut av og til også. Det er jo ikke akkutat verdensproblemer vi snakker om her. Det er et forum og det er naturlig å ha en viss debatt.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På hvilken måte er Marantz de som har best svitsjing så vidt som du skråsikkert har fått med deg?

Hoj!
    Nå vet jeg hvem du er! Du er Bjørn Eidsvåg. Kjent for sitt temperament og plutselige personlighetsforvandling. Det var noe kjent ja.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer det noen gang trådløs strømoverføring....
    det hadde vært tingen å få alt overført trådløst slippe absolutt alt som heter kabler

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    På hvilken måte er Marantz de som har best svitsjing så vidt som du skråsikkert har fått med deg?

Hoj!

Nå vet jeg hvem du er! Du er Bjørn Eidsvåg. Kjent for sitt temperament og plutselige personlighetsforvandling. Det var noe kjent ja.
    He he. De har Videosvitjing med 2 HDMI ut og mener det er 4 inn. For å unngå en lang diskusjon på dette: Det er det eneste jeg mener de er best på i denne sammenheng. Finner du andre som har dette, så har jeg altså tatt feil.

http://avforum.no/forum/receivere-fo...ntz#post548209

Marantz Europe

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stenvik
    Kommer det noen gang trådløs strømoverføring....
    det hadde vært tingen å få alt overført trådløst slippe absolutt alt som heter kabler
    BBC NEWS | Technology | Physics promises wireless power

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    He he. De har Videosvitjing med 2 HDMI ut og mener det er 4 inn. For å unngå en lang diskusjon på dette: Det er det eneste jeg mener de er best på i denne sammenheng. Finner du andre som har dette, så har jeg altså tatt feil.

http://avforum.no/forum/receivere-fo...ntz#post548209

Marantz Europe
    Dette er en ren observasjon fra min side som kanskje er feil, men er alle dine standpunkt hektet på tekniske løsninger?
    Har ennå tilgode å se en velbegrunnet uttalelse om kvalitet, f.eks. på switchen til Marantz. Eller f.eks. lyden i D/A-konv. i en receiver vs. en DVD-spiller.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en ren observasjon fra min side som kanskje er feil, men er alle dine standpunkt hektet på tekniske løsninger?
    Har ennå tilgode å se en velbegrunnet uttalelse om kvalitet, f.eks. på switchen til Marantz. Eller f.eks. lyden i D/A-konv. i en receiver vs. en DVD-spiller.
    Når det gjelder switchen til Marantz, så legger jeg til grunn at den virker som den skal med digital overføring. Tapsfri og uten å legge til noe.

Dersom du sikter til kvalitet på oppskalering så er jo dette en egen diskusjon.

Når det gjelder lyden i en DAC, så er det jo en rekke tråder som dekker dette allerede. Jeg er rimelig sikker på at du kan fortelle oss om emne med bredde og høyde, og du har nok kunnskaper om dette som langt overgår mine. Jeg har en viss peiling på dette, som du ser overflaten av, i min tråd om kabler, men ikke så mye at jeg kan holde foredrag om det. Men HDMI, det har jeg satt meg inn i ja

Men jeg vet ikke hvorfor jeg skal være nødt til å være multikunster og ha svaret på alt, selv om jeg er sikker på det jeg er sikker på? Kan vi ikke alle dele den kunnskapen vi har med andre? Jeg har lært mye av dine innlegg, bare så det er sagt med en gang. Jeg fulgte med på forumet, lenge før jeg registrerte meg. Jeg har fått med meg at du er en entusiast, som deler med deg og ikke skygger banen for en diskusjon.

Dessuten er jeg litt såret over at du tidligere i dag, inrømmet at jeg hadde rett i et inlegg lenger oppe i tråden, men etterpå redigert det bort. :cry:

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    909
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OjOjOj! Her har det skjedd mye siden sist jeg sjekket..trodde aldri på en såpass stor oppsluttning, har ikke fått tid til å lese igjennom alt ennå siden jeg akkurat kom fra trening og MÅ komme meg i dusjen snarest ifølge dama
    MEN tenkte ej skulle utdype LITT mer hvorfor jeg blandt annet føler at jeg burde ha HDMI 1,3..Problemet mitt der ligger i at ej hater mellomløsninger når jeg først kjøper noe nytt, føler liksom at de andre HDMI 1.1 og 1.2 er det, det aller mest ideelle for meg hadde vert å visst hva jeg "taper" på å kjøpe HDMI 1.1 eller 1.2 istedenfor 1.3, det er absolutt ingen KRISE å måtte vente pga jeg har jo en surroundforsterker som funker MEN merker nå at den funker som en bil som kjører i 30 km/t i 4 gir, det sprundler liksom ikke av den..Må skru volumet vanvittig høyt iforhold til stereo for at det skal bli noe trøkk i det hele tatt og når jeg såg film i går kveld så skrudde den seg plutseli av, vet ikke om det va det samme som å kvele bilen jeg?
    Jeg kunne jo helt klart kjøpt en effektforsterker men da blir det liksom ENDA lenger å vente før jeg får surroundforsterker så dette er egentli ikkje så veldi aktuelt ettersom økonomien ikkje akkurat stråler som en sol :/

Litt andre grunner til at jeg vil skifte forsterker andre enn at jeg vil kunne kjøre HDMI switch og ha alle nye "HD-lydene" er at jeg tror at rommet rett å slett ødelegger en god del av morroa med surround-anlegget mitt.
    Merker feks omtrent ikke om jeg har på surround back eller ikkje og ettersom jeg har invistert i de største bokhøyttalerne til Klipsch til 6000,- så er dette ett stort savn, skal jo ikkje ver nødvendig å måtte nesten gå bak til høyttalerne for å merke om de står på.
    Dette er jo helt klart noe som sikkert kunne blitt fikset på andre måter om jeg hadde hatt peiling, føler kanskje at romkorreksjon kunne hjelp meg litt på vei.
    Det er liksom en hobby eller livs-stil jeg har hatt i ca 2 år nå, leser hver dag side opp og side ned for å "suge" til meg mer informasjon men ettersom jeg er den eneste i område jeg kjenner som har denne interessen så er det liksom ikkje muligheter å dele erfaringer å sånt med andre personer.
    Har liksom kompiser som ikkjer merker om det er en film på verdens dårligste dvd-spiller eller om det er siste HD-spiller, sånt er irriterende MEN så lenge jeg storkoser meg så digger jeg denne hobbyen !!

Spør gjerne om det er mere dere lurer på =)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    Det er liksom en hobby eller livs-stil jeg har hatt i ca 2 år nå, leser hver dag side opp og side ned for å "suge" til meg mer informasjon men ettersom jeg er den eneste i område jeg kjenner som har denne interessen så er det liksom ikkje muligheter å dele erfaringer å sånt med andre personer.
    Har liksom kompiser som ikkjer merker om det er en film på verdens dårligste dvd-spiller eller om det er siste HD-spiller, sånt er irriterende MEN så lenge jeg storkoser meg så digger jeg denne hobbyen !!

Spør gjerne om det er mere dere lurer på =)
    Vi har litt til felles her ja. Jeg synes det er et artig forum. Først nå i det siste har jeg begynt å svare på spørsmål. Men etter dette vet jeg ikke om jeg tør lenger.

Men jeg vet hva du mener med kompiser som ikke ser forskjell. Jeg har vist HD og dårlige Divx klipp om hverandre, og så og si ingen merker forskjell. Men jeg så egentlig ikke så mye forskjell selv heller før jeg begynte å sette opp Zoomplayer som DVD spiller på en PC. Etter dette, ser jeg ting jeg ikke viste om før. Men det er jo en artig hobby og på sidene her er det mange som brenner for dette.

Jeg må si at jeg aldrig var inne på tanken om å kjøpe prosjektor, men etter å ha vært inne på sidene her en stund, prøvde jeg en, og da var jeg "AVhengig".

Det er jo utrolig morsomt å prøve nye ting som gir deg en opplevelse tilbake.

Kanskje jeg skal ta meg en tur innom Wizkid og høre på plater hos ham? :wink:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder switchen til Marantz, så legger jeg til grunn at den virker som den skal med digital overføring. Tapsfri og uten å legge til noe.

Dersom du sikter til kvalitet på oppskalering så er jo dette en egen diskusjon.

Når det gjelder lyden i en DAC, så er det jo en rekke tråder som dekker dette allerede. Jeg er rimelig sikker på at du kan fortelle oss om emne med bredde og høyde, og du har nok kunnskaper om dette som langt overgår mine. Jeg har en viss peiling på dette, som du ser overflaten av, i min tråd om kabler, men ikke så mye at jeg kan holde foredrag om det. Men HDMI, det har jeg satt meg inn i ja

Men jeg vet ikke hvorfor jeg skal være nødt til å være multikunster og ha svaret på alt, selv om jeg er sikker på det jeg er sikker på? Kan vi ikke alle dele den kunnskapen vi har med andre? Jeg har lært mye av dine innlegg, bare så det er sagt med en gang. Jeg fulgte med på forumet, lenge før jeg registrerte meg. Jeg har fått med meg at du er en entusiast, som deler med deg og ikke skygger banen for en diskusjon.

Dessuten er jeg litt såret over at du tidligere i dag, inrømmet at jeg hadde rett i et inlegg lenger oppe i tråden, men etterpå redigert det bort. :cry:
    Kanskje jeg dro en ironisk en og angret meg...:neutral:
    En receiver har både switch og DAC så emnene er ikke uviktig i denne tråden da trådstarter søker råd.

Og til Jensen83 kan jeg si at denne hobbyen er diggbar. Det merkes sikkeert på engasjementet til enkelte av oss her inne???

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At DU ikke vektlegger "nymotens" teknologier er jo veldig tydelig utifra din forrige post.
    Hvis du skal trekke konklusjoner så trekk ihvertfall de riktige. Jeg vektlegger i stor grad funksjonalitet og "nymotens" teknologier (selv om dette bare er en av flere faktorer i kjøpsprosessen) når jeg kjøper nye komponenter til anlegget mitt.

Men la oss andre få lov til å kjøpe det vi vil. La mannen bestemme selv
    Ikke rart det er tungvint å diskutere med deg når du ikke leser det jeg skriver... La meg sitere meg selv for tredje gang:

Dette er jo egentlig opp til den enkelte, for det er jo ikke alle som er like utålmodige som meg ... Jeg har ikke kommet med noen anbefalinger fra eller til med tanke på om han skal vente eller ikke (synes du bør lese det jeg skrev litt mer nøye).
    Hvordan du får dette til å høres ut som om at jeg vil overtale ham til det ene eller andre, aner jeg ikke.

Du er flinkere og smartere enn meg, og du har tydeligvis mye mer greie på dette en meg.
    Hvis du tror det er dette som er hensikten min så tar du feil. Jeg forsøker ikke å 'bevise' noe som helst. Det jeg forsøker å få frem er at du bør være litt mer forsiktig med måten du ytrer deg på, særlig når mange av påstandene dine er så bombastiske (og ubegrunnede). Det skader heller ikke å følge litt mer på diskusjonen, slik at jeg slipper å måtte gjenta meg selv hele tiden.

Jeg begynner nesten å lure på om du nettopp har kjøpt Denon.
    Jeg har hatt Denon i en rekke år og oppgraderte anlegget mitt for ikke så lenge siden. Jeg følger ingen merker slavisk, men heller mot de merkene som gir meg god valuta for pengene. Denon har vært et slik merke de siste årene, særlig med tanke på AV-receivere/forsterkere og DVD-spillere, og det er nettopp en av grunnene til at Denon utgjør kjernekomponentene i anlegget mitt.

Har ingen problemer med å forstå at du synes Denon er best,
    Eh, da har du nok misforstått. Igjen. Det er ingen merker som kan sies å være best på 'alt'. Denon har riktignok skapt mye blest om seg de siste årene når det gjelder DVD-spillere og receivere, men de er ikke like fremtredende på en rekke andre områder. Og konkurransen er beinhard. Det er ikke mye som skiller de mest fremtredende merkene.

Om jeg tar feil skal jeg inrømme det, men jeg mener å kunne lese mellom linjene at ikke Denon blir først ut med HDMI 1.3, i butikkene, så vil jo tiden vise hvem som fikk rett
    Kanskje får du rett, kanskje ikke. De er ihvertfall blant de første til å annonsere HDMI 1.3 støtte. Men hvilke linjer snakker du egentlig om her? Ønsketenkning? Eller har du noen konkrete grunner? Litt vanskelig å forholde seg til spådommene dine slik uten videre.

Men la oss nå ikke diskutere dette til det kjedsommelige, det er jo egentlig irrelevant i forhold til det tåden egentlig handler om, som er å finne en reciever til trådstarter.
    Ja, dette er vi i det minste enige om

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje jeg dro en ironisk en og angret meg...:neutral:
    En receiver har både switch og DAC så emnene er ikke uviktig i denne tråden da trådstarter søker råd.

Og til Jensen83 kan jeg si at denne hobbyen er diggbar. Det merkes sikkeert på engasjementet til enkelte av oss her inne???

Da kan jo du fortelle litt om DAC, så kan jeg korrigere deg om du tar feil.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Avslørt!

Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Jeg har hatt Denon i en rekke år og oppgraderte anlegget mitt for ikke så lenge siden. Jeg følger ingen merker slavisk, men heller mot de merkene som gir meg god valuta for pengene. Denon har vært et slik merke de siste årene, særlig med tanke på AV-receivere/forsterkere og DVD-spillere, og det er nettopp en av grunnene til at Denon utgjør kjernekomponentene i anlegget mitt.

Kanskje får du rett, kanskje ikke. De er ihvertfall blant de første til å annonsere HDMI 1.3 støtte. Men hvilke linjer snakker du egentlig om her? Ønsketenkning? Eller har du noen konkrete grunner? Litt vanskelig å forholde seg til spådommene dine slik uten videre.
    Avslørt! (Traff jeg spikeren på hodet eller hva?) :
    Jeg begynner nesten å lure på om du nettopp har kjøpt Denon.
    Når jeg søkte litt kommer det fram at du hadde denne Denon recieveren som du så varmt forsvarer, 3805. Vær nå ærlig nok å si at du tente på alle plugger siden du hadde Denon selv. Ærlig talt: Det er jo ikke det samme som at det er best. Det er da ikke min feil at du angrer på kjøpet! Jeg kan trøste deg med at den sikkert var det beste kjøpet når du kjøpte den.

Hvis du skal snakke om å følge med i en tråd, bør du i alle fall sørge for å gjøre det selv. Jeg har grunngitt mine årsaker til å tro hvorfor ikke Denon kommer med dette først i butikk i Norge, og tilogmed gått over til å påstå at de ikke klarer dette i klassen 10K og under.
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...tml#post557258
    Utklipp: Jeg ser at denne lanseres i toppmodellen, og det er jo ikke tilfeldig. Denne selges jo ikke i for mange eksemplarer og dermed trenger de bare å pøse ut noen få overprisede produkter som kan stå i butikkene og skinne. De trenger ikke selge et eneste produkt. Så blir de først på markedet likevel. Som jeg sa, kynisk og utspekulert!

Tipper andre merker vil slå dem når dette kommer i normale prisklasser 10 000 og under. Er nesten villig til å vedde på det, men jeg er ingen gambler.

Newcomer microfilm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoj!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sannheten er at jeg er Fantomet. Hard mot de harde. Det er nok flere som har måtte gi seg i en diskusjon med meg, da sannheten alltid kommer for en dag.

Jeg har ikke alltid rett, det ville være en drøy påstand, men om jeg sier nesten alltid, så tror jeg ikke det er langt ifra.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta av deg maska Bjørn. Du er avslørt. Gidder ikke dette tullet mere. Jeg vet hvem Fantomet er så det så.

Vennlig hilsen Guran...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ta med meg gitaren og spille noen låter på prosjektortreffet i Oslo

Ser vel deg der?

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får ta med meg gitaren og spille noen låter på prosjektortreffet i Oslo

Ser vel deg der?
    Det gjør du nok ikke, dessverre. Skal vente til prisen på 100" TV blir akseptabel og kommer med HDMI 1.3:-D

Side 4 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •