Surroundforsterker?, budsjett : MAX 17.000 - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 95
    Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av microfilm
    AVS Forum - Home er det mange tråder som inneholder reviews og info om denne receiveren.
    Jeg gjorde noen søk og kikket på linkene dine, men fant bare innlegg fra folk som hadde *planer* om å kjøpe receiveren. Jeg kikket på 803-tråden på AVSForum.com, men denne tråden fokuserte ironisk nok mest på problemer knyttet til HDMI-svitsjing (receiveren virker litt gammel? De første innleggene er fra vinteren 2005). Prøvde noen andre tråder også, men det ser ut som forbindelsen med AVSForum ikke er helt god idag.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Ingen receivere som jeg kjenner til har støtte for de aller siste HD-lydformatene, men på den annen side så ville jeg ikke satt meg på gjerdet til disse kommer på markedet (dette kan jo ta 1/2 - 1 år). Dette er jo egentlig opp til den enkelte, for det er jo ikke alle som er like utålmodige som meg På den annen side kan en jo spørre om hvorfor dette er satt som en betingelse? Hvor viktig er det egentlig å ha støtte for disse formatene idag? Det kan vel bare trådstarter gi svar på.
    Dersom han ikke kjøper ny forsterker på en stund, så er det jo åpenbart at han vil ha 1.3, da han kan oppgradere andre sider av anlegget senere. En meget viktig grunn til å få med seg denne funksjonen er jo lyd/bilde synkronisering.

For mange er HDMI 1.3 bare et tall. Men hvis du sjekker litt om hva som ligger bak, så vil du oppdage at det er kanskje viktigere enn du tror. Å anbefale noen å kjøpe nå, hvis de kan vente litt, blir helt feil. Men jeg har jo ikke peiling i følge deg.

Tviler på at Denon blir først til å ha dette i et anlegg, men de blir nok blandt de første.

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Dersom han ikke kjøper ny forsterker på en stund, så er det jo åpenbart at han vil ha 1.3, da han kan oppgradere andre sider av anlegget senere. En meget viktig grunn til å få med seg denne funksjonen er jo lyd/bilde synkronisering.
    Du kan sende HD-filmlyd (Dolby True HD, DD+, osv.) fra HD-avspillere (med dekodere for disse formatene) som LPCM via HDMI 1.1. Slik sett kan jo lyd og bilde synkroniseres, selv om 1.3 visstnok er et krav for automatisk synking (nå kan det jo diskuteres hvorvidt dette er "meget viktig": Det er tross alt ikke ofte jeg trenger å synke lyd og bilde, og receiveren har dessuten en delay-funksjon). Men 1.3 er ikke noe krav for å nyte HD-filmlyd sammen med bilde (dette er blitt bekreftet i praksis av brukere på AVForum.com med HDMI 1.1-receivere og HD DVD-avspillere).

For mange er HDMI 1.3 bare et tall. Men hvis du sjekker litt om hva som ligger bak, så vil du oppdage at det er kanskje viktigere enn du tror.
    'Kanskje' er nøkkelordet her. Det kommer nemlig alt an på hvor viktig disse funksjonene er for personen som skal kjøpe utstyret.

Å anbefale noen å kjøpe nå, hvis de kan vente litt, blir helt feil.
    Jeg har ikke kommet med noen anbefalinger fra eller til med tanke på om han skal vente eller ikke (synes du bør lese det jeg skrev litt mer nøye). Jeg har imidlertid spurt ham om hvorfor HDMI 1.3-støtte er så viktig for ham.

HDMI 1.3 vil også tilby større fargedybde, men dette stiller krav til alle komponentene i billedkjeden (og såvidt jeg vet finnes det ingen slike skjermer ennå). Trådstarter har ikke uttalt seg om dette, og det er grunnen til at jeg skrev at dette i bunn og grunn er opp til trådstarter.

Som sagt, for noen er ikke den ekstra ventetiden verdt den ekstra funksjonaliteten, spesielt dersom denne funksjonaliteten er av liten verdi for akkurat dem. Det kan også være et økonomisk spørsmål, siden det kan ta litt tid før de mer avanserte funksjonene blir tilgjengelige i mellomdyre modeller (i Denons annonsering er det jo kun de nye high-end modellene som vil støtte de nye HD-lydformatene direkte).

Men jeg har jo ikke peiling i følge deg.
    "Ikke peiling" er dine ord, men synes du det er rart at jeg stiller meg ganske skeptisk til dine meninger (som du ofte fremstiller som fakta, uten begrunnelser) med tanke på at flere av uttalelsene dine har vært feilaktige eller direkte gale?

Tviler på at Denon blir først til å ha dette i et anlegg
    Det overrasker meg ikke at du kommer med en slik uttalelse sett i lys av de andre uttalelsene du har kommet med i denne tråden... (jeg gidder ikke engang spørre deg om *hvorfor* du tviler på dette).

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    At DU ikke vektlegger "nymotens" teknologier er jo veldig tydelig utifra din forrige post. Det er ikke alle som er forberedt på nye ting. Men så lenge du er fornøyd med det du har, så er det helt greit for meg. Men la oss andre få lov til å kjøpe det vi vil.

La mannen bestemme selv, det er ikke nødvendig ta alt ut av sammenhengen for å bevise at du er bedre enn meg. Jeg kan godt si det med en gang. Du er flinkere og smartere enn meg, og du har tydeligvis mye mer greie på dette en meg.

Trådstarter har fått endel pekepinner og hørt flere sider av saken. De mest aktuelle merkene er lagt fram. Han klarer sikkert å søke seg opp til de detaljene som spiller størst rolle for ham og ta et valg utifra det.

Om han trenger 1.3 eller ikke får bli opp til ham, men alvorlig talt, jeg er ikke den eneste som sitter på gjerdet til dette er på markedet. Det er jo ikke lang tid å vente på en viktig sak, som gjør at man får dra nytte av recieveren mye lenger fram i tid, med en del greie finesser. Jeg begynner nesten å lure på om du nettopp har kjøpt Denon.

Jeg står fast ved min tidligere sammenligning om Mercedes, Bmw og Audi. Jeg vil kalle Denon for Mercedes, de har godt rykte og er et anerkjent merke. Men de tar noen snarveier de også, og vet å dra nytte av sitt rykte. BMW og Audi er sultne og har noe å bevise, og på mange områder overgår de "Kongen" .

Har ingen problemer med å forstå at du synes Denon er best, men vi trenger vel ikke alle synes det. For ordens skyld vil jeg si at jeg synes Denon er et bra merke, og de har mange kvalitetsprodukter, og de er blandt markedslederne. For min del ville jeg heller kjøpt Marantz, som er fra samme selskapet, men det er en smakssak.

Om jeg tar feil skal jeg inrømme det, men jeg mener å kunne lese mellom linjene at ikke Denon blir først ut med HDMI 1.3, i butikkene, så vil jo tiden vise hvem som fikk rett. Jeg pleier å ha rett i slike ting. Men la oss nå ikke diskutere dette til det kjedsommelige, det er jo egentlig irrelevant i forhold til det tåden egentlig handler om, som er å finne en reciever til trådstarter.

Jeg våger fremdeles å anbefale Pioneer eller Yamaha, og legger til at Denon og andre merker som er nevnt her er helt greie alternativer, selv om de ikke har alle mulighetene og den siste teknologien.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten legge til at å bruke analog overføring av et digitalt signal, når man har mulighet til å sende det digitalt, er rimelig gammeldags. Men det vil virke, ja. Men som jeg har sagt tidligere er det ikke bare lydformatet dette handler om.

Om trådstarter trenger dette? Les litt om det og gjør en vurdering. Min vurdering blir at det er kjekt å ha og gjør at jeg kan ha nytte av utstyret lengre = value. 17 000kr er jo litt penger. Det blir billigere om han kan fordele det på flere år.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Om jeg tar feil skal jeg inrømme det, men jeg mener å kunne lese mellom linjene at ikke Denon blir først ut med HDMI 1.3, i butikkene, så vil jo tiden vise hvem som fikk rett. Jeg pleier å ha rett i slike ting. Men la oss nå ikke diskutere dette til det kjedsommelige...
    Må være kjedelig å ha rett hele tiden. Ikke engang spenningen har du...:neutral:

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten legge til at å bruke analog overføring av et digitalt signal, når man har mulighet til å sende det digitalt, er rimelig gammeldags. Men det vil virke, ja. Men som jeg har sagt tidligere er det ikke bare lydformatet dette handler om.

Om trådstarter trenger dette? Les litt om det og gjør en vurdering. Min vurdering blir at det er kjekt å ha og gjør at jeg kan ha nytte av utstyret lengre = value. 17 000kr er jo litt penger. Det blir billigere om han kan fordele det på flere år.
    Kjekt med digital overføring av lyd? Helt enig. Analog overføring av lyd gammeldags? Helt uenig! Du som stort sett har rett vet vel at med det rette analoge utstyret, (platespiller), har den beste lyd som kan oppdrives. Og det virker. Uansett så tror jeg at før eller siden må digital lyd konverteres til analogt signal? Jeg vet ikke , vet du?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Uansett så tror jeg at før eller siden må digital lyd konverteres til analogt signal? Jeg vet ikke , vet du?
    Ja, og hvorfor ikke gjøre det tidligst mulig i kjeden, for å få mest mulig kvalitetstap.

At du er uenig om at analog overerføring er gammeldags, hva skal jeg si til det? Det er jo et faktum. Men du mener kanskje at analog er bedre? Mulig det, men for min del er det helt uaktuelt. Jeg har tatt skrittet ut til en digitalt tidsalder. Jeg bruker HTPC som signalkilde, og overfører lyd og bilde digitalt videre. Det vil si uten kvalitetstap ovehodet!

Jeg skal ikke ta fra deg gleden ved å nyte lyden fra ditt anlegg, bare kos deg du.

Jeg kan også informere deg om at jeg ikke har en eneste plate, og er glad for det.

Men det har sin sjarm for noen. Det er jo faktisk mulig å legge til et filter når man spiller mp3, der lyden får sus og støy for å etterligne plater.

Edit: måtte svare på noen ting til.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, og hvorfor ikke gjøre det tidligst mulig i kjeden, for å få mest mulig kvalitetstap.

Jeg kan også informere deg om at jeg ikke har en eneste plate, og er glad for det.

Men det har sin sjarm for noen. Det er jo faktisk mulig å legge til et filter når man spiller mp3, der lyden får sus og støy for å etterligne plater.
    Spørsmålet er jo enkelt: hvor finnes den beste konverteren? I en "altmuligboks" kalt receiver til 15.000,- eller en dedikert avspiller? Det må jo til og med du være enig i er det viktigste? Hjelper ikke mye hvis du har korte digitale kabler men en reveiver med konverter som stinker.

Takk for infoen. Og så er det jo ikke alle som behandler LP-platene sine som du gjør med CD-platene dine. Sikker på at CD`ene dine knitrer Nevner bare at hvis du søker i AVForum søkemotor så finner du mye stoff om konvertering og analog lyd.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke helt hvordan det er mulig å havne i en diskusjon om platespillere når man diskuterer HDMI 1.3?

Mener du seriøst at lyd og bilde i et hjemmekinoanlegg bør overføres analogt?

Dette med dedikert avspiller kontra "alt i ett pakke" er jo så velkjent at jeg nesten ikke gidder å si noe om det. Det er riktig det du sier. Men det er ikke en absolutt regel, det har jo litt å si hvilke komponenter som brukes, men jeg er enig.

Men her snakker vi altså om en reciever, og om det er greit å overføre de nye lyd og bildeformatene analogt. Ikke om overføring fra cd eller platespiller.

Jeg mener at det ikke er optimalt, man taper flere funksjoner, men det er jo fremdeles ikke alle som har fått dette med seg.

Anbefaler å sjekke hva HDMI 1.3 virkelig innebærer før man uttaler seg om at det er helt greit å overføre dette analogt.

Det blir i mine øyne som å kjøpe blueray spiller og bruke scart overgang og synes det er helt ok.

Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Platespiller var et eks. på analog overføring som har høy kvalitet.

-Nei, jeg har aldri ment at lyd og bilde i et hjemmekinoanlegg bør overføres analogt.

-Poenget er mere D/A-konv. enn "alt i ett pakke" i seg selv.

-Mange bruker en DVD-spiller til CD-platene sine.

-Funksjoner er ikke alt.

-Da er vi tilbake til D/A-konv. og dens kvalitet.

-Hva er det som er så gæli med scart da?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som vil kan jo gå inn å lære litt om digital overføring i denne tråden:

http://avforum.no/forum/kabler/48251...ugger-etc.html

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at Denon blir først til å ha dette i et anlegg, men de blir nok blandt de første.
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...=denon+monster

http://avforum.no/forum/receivere-fo...ighlight=Denon
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er fullstendig klar over dette, denne viste jeg om før tråden var påbegynt. Det har jo også vært snakket litt på forumet om denne.

Men jeg mener altså at andre vil slå denne til butikkene i Norge. Om det blir riktig får tiden vise.

Men denne meningen er kanskje basert på min fordom om at markedsledere opptrer arrogant mot kunder og driver med desinformasjon om lanseringsdatoer. (var det noen som sa Sony?)

Denon har ikke så rent lite å tjene på å kjøre det samme opplegget: Det er mange som har Denon og det er mange som vurderer Denon. Ved å "lansere" denne i media og vise den først, så oppnår de mye samme effekt som Sony med PS3. Kundene er avvententende inntil man får tid til å komme på markedet med produktet. Man kjøper seg altså tid med å lansere noe slikt i media. Mulig jeg tillegger kyniske store firmaer å være kyniske, men det er en påstand jeg våger å stå for.

Håper jeg tar feil.

EDIT: Jeg ser at denne lanseres i toppmodellen, og det er jo ikke tilfeldig. Denne selges jo ikke i for mange eksemplarer og dermed trenger de bare å pøse ut noen få overprisede produkter som kan stå i butikkene og skinne. De trenger ikke selge et eneste produkt. Så blir de først på markedet likevel. Som jeg sa, kynisk og utspekulert!

Tipper andre merker vil slå dem når dette kommer i normale prisklasser 10 000 og under. Er nesten villig til å vedde på det, men jeg er ingen gambler.

Edit2: Man kan jo ha i bakhodet at selve koblingene HDMI 1.3 er billige saker å produsere. Jeg tipper det koster under 10kr å produsere dette. Men volumproduksjonen er ikke i gang enda.

Active Cyberdog sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vertigo:

Du roter og surrer med digital og analog overføring av HD lydformater når du svarer technophile. Det han skriver og som jeg gjentar nedenfor med mine ord er:

HDMI som finnes i dagens receivere blant andre Denons 4306 og Pioneer sine siste utgaver av AX4 og AX2 serien samt Yamaha osv osv kan alle kobles til din Toshiba HD DVD spiller med HDMI og det som skjer er at HD DVD spilleren dekoder signalet og sender det over HDMI (1.1) til receiveren som ukomprimert LPCM.

Dermed er det digital overføring og din angst for analoge signaler burde være borte.

Det som derimot IKKE finnes er dekodere for de nye formatene i dagens receivere og for å overføre signalet FØR det er dekodet trengs HDMI 1.3

Du bør ikke uttale deg så bastant før du er helt sikker på at du vet hva som går an og ikke går an.

Selv er jeg meget fornøyd med at PowerDVD dekoder True HD lyden fra min Xbox addon og sender det via analoge kabler inn i min aldrende Sony receiver.

Sikler selv på en Pioneer i AX2 utførelse for nettopp å kunne bruke HDMI switching samt konvertere alle de analoge kildene jeg har til HDMI og slippe unna med en bildekabel til projektoren.

Cyberdog

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cyberdog
    Vertigo:

Du roter og surrer med digital og analog overføring av HD lydformater når du svarer technophile. Det han skriver og som jeg gjentar nedenfor med mine ord er:

HDMI som finnes i dagens receivere blant andre Denons 4306 og Pioneer sine siste utgaver av AX4 og AX2 serien samt Yamaha osv osv kan alle kobles til din Toshiba HD DVD spiller med HDMI og det som skjer er at HD DVD spilleren dekoder signalet og sender det over HDMI (1.1) til receiveren som ukomprimert LPCM.

Dermed er det digital overføring og din angst for analoge signaler burde være borte.

Det som derimot IKKE finnes er dekodere for de nye formatene i dagens receivere og for å overføre signalet FØR det er dekodet trengs HDMI 1.3

Du bør ikke uttale deg så bastant før du er helt sikker på at du vet hva som går an og ikke går an.

Selv er jeg meget fornøyd med at PowerDVD dekoder True HD lyden fra min Xbox addon og sender det via analoge kabler inn i min aldrende Sony receiver.

Sikler selv på en Pioneer i AX2 utførelse for nettopp å kunne bruke HDMI switching samt konvertere alle de analoge kildene jeg har til HDMI og slippe unna med en bildekabel til projektoren.

Cyberdog
    Jeg ser ikke helt poenget i ditt inlegg. Jeg har da aldri sagt at HDMI ikke overfører digitale signaler? Tror du bør lese denne tråden: http://avforum.no/forum/kabler/48251...ugger-etc.html

Jeg mener vel at HDMI 1.3 har noen flere fordeler, men det får jo bli opp til den enkelte å vurdere. Å tillegge meg angst for analoge signaler, er vel å dra det litt langt? Prøv å holde deg til sak, og ikke bli så provosert at du blir usaklig.

Dersom du er uenig med meg(noe jeg ikke helt skjønner at du er utifra din forrige post), så får du ta det opp saklig. At du trenger å rettferdigjøre at du skal kjøpe ny forsterket uten å vente på HDMI 1.3 trenger vel ikke gå ut over meg?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Legger link til ny tråd som vi får fortsette diskusjonen i, så får denne tråden roe seg ned litt og komme tilbake til topic.

http://avforum.no/forum/receivere-fo...recievere.html

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser ikke helt poenget i ditt inlegg. Jeg har da aldri sagt at HDMI ikke overfører digitale signaler?

Jeg mener vel at HDMI 1.3 har noen flere fordeler, men det for jo bli opp til den enkelte å vurdere. Å tillegge meg angst for analoge signaler, er vel å dra det litt langt? Prøv å holde deg til sak, og ikke bli så provosert at du blir usaklig.

Dersom du er uenig med meg(noe jeg ikke helt skjønner at du er utifra din forrige post), så får du ta det opp saklig. At du trenger å rettferdigjøre at du skal kjøpe ny forsterket uten å vente på HDMI 1.3 trenger vel ikke gå ut over meg?

Mener å huske at det du snakket om tidligere i tråden var at man måtte ha HDMI 1.3 for å få nytte av de nye HD lydsignalene. Det var dette jeg prøvde å korrigere da det er direkte feil. Synes også at du bør holde deg for god for å rakke ned på at jeg blir engasjert når en ser en del av dine innlegg tidligere i denne tråden.

Hva jeg synes om HDMI 1.3 er revnende likegyldig så lenge produktene vi anbefaler kan gjøre det som er nødvendig, nemlig å gi deg Dolby True HD og DTS Master Audio gjennom HDMI etter at spilleren har dekodet signalet.

Selvsagt ville det beste være å vente på den nyeste teknologien, men da får man jo aldri kjøpt noe for det utvikles jo nye ting hele veien.

Trådstarter kan derfor trygt gå til innkjøp av en Denon, Yamaha eller Pioneer receiver i aktuell prisklasse og være trygg på at HD DVD/Blu Ray spilleren hans kun trenger å kobles til med HDMI så lenge kilden har innebygget dekoder for HD lydformatene.

Cyberdog

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mener å huske at det du snakket om tidligere i tråden var at man måtte ha HDMI 1.3 for å få nytte av de nye HD lydsignalene. Det var dette jeg prøvde å korrigere da det er direkte feil. Synes også at du bør holde deg for god for å rakke ned på at jeg blir engasjert når en ser en del av dine innlegg tidligere i denne tråden.
    Du har til en viss grad rett, men som jeg flere ganger har sagt, er HDMI 1.3 mer enn kun lyd. At jeg rakker ned på deg, mener jeg ikke er riktig, men mener selv at jeg ble tillagt "frykt for analoge signaler".

Jeg har frykt for skrekkfilmer , blandt annet, men ikke for analoge signaler. Synes du at jeg har skrevet noe støtende, send en PM, så skal jeg ta det bort. Ønsker på ingen måte at noen skal føle seg ubekvem.

Hva jeg synes om HDMI 1.3 er revnende likegyldig så lenge produktene vi anbefaler kan gjøre det som er nødvendig, nemlig å gi deg Dolby True HD og DTS Master Audio gjennom HDMI etter at spilleren har dekodet signalet.
    Igjen, se på hva HDMI 1.3 er. Hva som er nødvendig er jo diskuterbart. http://avforum.no/forum/receivere-fo...recievere.html

Selvsagt ville det beste være å vente på den nyeste teknologien, men da får man jo aldri kjøpt noe for det utvikles jo nye ting hele veien.

Trådstarter kan derfor trygt gå til innkjøp av en Denon, Yamaha eller Pioneer receiver i aktuell prisklasse og være trygg på at HD DVD/Blu Ray spilleren hans kun trenger å kobles til med HDMI så lenge kilden har innebygget dekoder for HD lydformatene.
    Enig at han kan gjøre det, men igjen så vil han få litt mer med å vente. Jeg har jo sagt dette i flere poster, og det burde ikke være nødvendig å si det flere ganger.

Det er ikke en stor revolusjon som skjer med 1.3, men en liten forbedring blir det. Trenger man det? Tja. Kan egentlig ikke forstå hvorfor "alle" skal ta meg fordi jeg sier at det går an å vente litt for å få noe ekstra. Det er bare å la være å vente, men man trenger da ikke "ta" meg av den grunn. Om man nettopp har kjøpt en reciever, og angrer etter å ha lest mine inlegg, ikke bli sur på meg.

For min del tenkte jeg å vente litt.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    456
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da avslutter vi ordskiftet Vertigo

No hard feelings, ville bare ikke at leserne skulle få inntrykk av at HD lyd er lik HDMI 1.3 Men det er selvsagt andre forbedringer av både viktig og mindre viktig grad med den nye standarden.

Cyberdog

Side 3 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •