Surroundforsterker?, budsjett : MAX 17.000 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 95
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hdmi 1.1 ? er det ikke hdmi 1.3 du venter på da

Om du kan vente til sommer/høst er da utstyr med hdmi 1.3 kommer ut.

Intermediate tklev sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    1,842
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det kun er lyden ifra de nye formatene han er ute etter, så er HDMI 1.1 "tilstrekkelig".. Dersom han i tillegg ønsker å satse på et skikkelig fremtidsrettet oppsett, med spesielt vekt på fremtidsrettet bilde, så bør han vente på 1.3. HDMI 1.3 vil medføre bedre bilde så snart det implementeres i alle ledd.. De første produktene dukker kanskje opp allerede til sommeren, men det er fortsatt ingen TVer/prosjektører som støtter HDMI 1.3, og det er kun 1 kilde som støtter det (PS3)..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av technophile
    Det er ikke mitt inntrykk, etter å ha lest en rekke omtaler i blader og på nettet de siste årene. Da f.eks. 3805 kom ble den utnevnt som referanse i sin klasse av de fleste blader/hjemmesidene den ble testet hos.
    Det er nok fordi den låter meget bra og ellers er et merke som har hatt godt rykte over mange år. Men her snakket vi om nyvinninger og om å ha flest mulig av de siste teknologiene. Og her henger altså Denon litt etter, noe som er velkjent. De skal vel melke mest mulig ut av det som låter bra, men gjerne ikke henger helt med teknisk. Da blir profittmarginen større. At de innimellom kommer med en og annen sak som de er føst med, skulle vel egentlig bare mangle, med den statusen og det salget dette merket har. At jeg i det hele tatt velger å si noe positivt om andre merker i samme post som jeg nevner Denon, er vel som å banne i kirken, og jeg skulle vel aldri sagt noe.

Pioneer er en "nykomling" i kvalitetssammenheng og det er derfor de er først med det beste. De er alltid og sørger for THX godkjenning, noe det neimenn ikke er mange konkurrenter som sørger for. De har altså som mål å vippe Denon av pinnen, og det har de grundig gjort, etter min og mange andre sin mening.

Som sagt er det værre ting å kjøpe enn Denon, men de er nok ikke sist ute med nyvinninger nei.

Jeg vil si at Yamaha er mye bedre enn Denon, når det gjelder nyvinninger, og på endel felt er de også foran Pioneer. Jeg vurderer Yamaha selv, men Denon er laaangt nede på listen.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    ....
    3. Må fungere bra med Klipsch Reference
    ....
    Ser ikke ut som om noen tar matching seriøst i denne tråden. Jeg har hørt Marantz skal være en god match med Klipsch. I tillegg har de siste modellene fra Marantz (SR7001 og SR8001) MultEQ fra Audyssey. Riktignok ikke romkorreksjon i samme klasse som på de siste modellene fra Denon (også Audyssey), men likevel. Yamaha bruker vel fremdeles YPAO med måling i 1 posisjon?

Intermediate G|zO sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,799
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville helt klart tatt en titt (lytt) på Marantz når det er snakk om Klipsch høytalere....

Intermediate technophile sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Men her snakket vi om nyvinninger og om å ha flest mulig av de siste teknologiene.
    Hvis du har lest mange av de positive omtalene omkring 3805 (noe jeg tviler på at du har gjort) så vil du oppdage at den lå i tet med tanke på teknikk og funksjonalitet. Og at den tilbød dette -- sammen med god kvalitet -- til en meget attraktiv pris. Det er nettopp en av grunnene til at den ble såpass godt mottatt.

La meg sitere fra f.eks. Lyd og Bilde (som illustrerer gjennomgangstonen for mange av de andre 3805-omtalene):

Sitat Opprinnelig postet av LydogBilde
    Trendsetteren

Årets hjemmekinoprodukt. Helt siden vi så den første gang på fjorårets CES-messe i Las Vegas, var forventningene store til Denons nye hjemmekinoreceiver AVR-3805. Og fullstappet med ny og avansert teknologi imponerte den fra første stund. ...

Vår referanse i 10.000 kroners klassen og en trendsetter verdig tittelen «årets hjemmekinoprodukt». GA
    Og her henger altså Denon litt etter, noe som er velkjent.
    Hvordan kan du egentlig påstå at Denon henger etter på receiver-markedet? (eller DVD-spiller markedet for den saks skyld) Jeg tror det er svært mange som ville sagt seg uenige med deg i dette. Og hva får deg til å hevde at dette er 'velkjent'?

Hvis vi f.eks. hadde pratet om H/K, så hadde vi vært langt mer enige.

De skal vel melke mest mulig ut av det som låter bra, men gjerne ikke henger helt med teknisk.
    Jeg håper du selv innser hvor tåpelig denne uttalelsen er.

At de innimellom kommer med en og annen sak som de er føst med, skulle vel egentlig bare mangle, med den statusen og det salget dette merket har.
    Har det slått deg at de selger bra og har opparbeidet en viss status fordi de ofte er blant de fremste på receiver-markedet? Og at det kan være en sammenheng mellom å være teknisk i front og levere god ytelse? (eller valuta for pengene)

At jeg i det hele tatt velger å si noe positivt om andre merker i samme post som jeg nevner Denon, er vel som å banne i kirken, og jeg skulle vel aldri sagt noe.
    Hvem er det som antyder det? Husk at du kom med en påstand om at "Pioneer er nr. 1 på alle de siste nyvinninger". Når du kommer med slike ureserverte uttalelser må du ikke blir overrasket over at folk reagerer litt.

Pioneer er en "nykomling" i kvalitetssammenheng
    Hva?! Pioneer har da levert kvalitet i mange tiår. Generelt sett har de vært betraktet som et kvalitetsmerke. De har med god grunn vært ansett for å være blant de aller beste innen bl.a. Plasma. Synes du forøvrig at denne uttalelsen din rimer bra med det du sa innledningsvis om at "Pioneer er nr. 1 på alle de siste nyvinninger"?

De er alltid og sørger for THX godkjenning, noe det neimenn ikke er mange konkurrenter som sørger for.
    Da kan jeg informere deg om at Denon faktisk også produserer THX-sertifiserte forsterkere/receivere. Det gjør forøvrig praktisk talt alle anerkjente produsenter av hjemmekino-utstyr idag.

Jeg vil si at Yamaha er mye bedre enn Denon, når det gjelder nyvinninger, og på endel felt er de også foran Pioneer. ...
    Jeg bryr meg egentlig ikke hva du måtte mene om det. Du har i etterkant kommet med flere uttalelser som får meg til å lure litt på hvilket grunnlag du egentlig baserer uttalelsene dine på...

Intermediate bigtor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Laksevåg
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil si at ut i fra det han spør om så må jo det viktigste for oss andre være å komme med alternative produkter som han da kan sette opp i mot de tingene han legger vekt på som det viktigste og så får han selv velge hva han til slutt går for.Jeg synest at det blir litt meningløst å diskutere hva eller hvilket produkt som har kommet ut best i test da dette bare sier litt om det som bor i ett produkt og alle har jo ikke samme oppfatning av hva som er det beste da dette igjen går på hvilke preferanser den enkelte har.Jeg vil avslutte med å si at både Denon og Pioneer og Yamaha har gode receivere men at du bør gå å høre på de hvis du har mulighet til det da det er dine ører som skal avgjøre hvilken det blir:-)Lykke til:-)
    Mvh bigtor

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    609
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir som å diskutere hva som er best av Mercedes, BMW og Audi. Jeg har min klare mening om dette, men alle merkene er jo bra. Dette går vel mer på hva den enkelte vektlegger, eks kvalitet, tekniske nyvinninger eller kjøreegeskaper.

Har man en av de bilene, så er den veldig bra. Men det er klart at det er noen forskjeller. Jeg har aldri påstått at Denon er dårlig, jeg heller bare mot andre produkter. Men dette kan fort endre seg. Det er bare å komme med vidosvitsjer for min del, så er jeg solgt.

Men som et innlegg nevnte ovenfor, så er det vel greit at han får et produkt som har det han trenger, men det er kanskje viktigere å finne match til høytalerne.

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne tråden heter " Surroundforsterker?, budsjett : MAX 17.000", og som de fleste andre tråder ender den opp med utsagn som f.eks. "det går ikke an å si at...", "du kan ikke mene det at...", eller "dette blir som å diskutere bil/damer/lego etc.". Er ikke det spøtt bedre selv, men nå er jeg veldig lei av at vi "synes den er bedre for det er den-mentaliteten". Kom med fakta, deretter med jeg synes at... Legg gjerne til hvorfor vi synes. Men tålmodighet er noe jeg jobber med å forbedre. Hvis det bare er sånn så er det vel det da.:?

Jeg synes uansett lyden i Pioneer er best, men Yamaha ser ut til å fått et forsprang i menystyring. Sånn er det bare

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1. Må ha digital romkorreksjon
    2. Må ver klar for HDMI switching med alle nye lydformater og HD-oppløsning.
    4. Må vere 7.1
    5. Må vere sort
    6. Prisen må ikke overstige 17.000
    1: Yamaha, Denon, Marantz og Pioneer har alle dette. Har du et godt akustisk rom, så skulle ikke ulikhetene mellom disse være utslagsgivende.

2: Ingen har dette pr. i dag. da må du høyst sannsynlig vente til høsten 2007.

3: Hvilken som passer er det umulig for oss andre å si. Det vil være avhengig av rommet ditt og hvilken lydsignatur du foretrekker. Et dårlig dempet rom vil forsterke diskant og såkalt "lyttetrøtthet". Romkorreksjonen i alle 4 receiverfabrikantene kan hjelpe deg med dette.

4: Alle de 4 receiverfabrikantene har dette.

5: Yamaha, Denon og Marantz har sorte receivere i prisklassen du søker. Pioneer har ikke, men kun i lavere prisklasser.

6: Yamaha RX-V2700, Marantz 7001, Denon 4306 og Pioneer AX4 (som kun er sølv).

Til slutt: Tror egentlig forskjellene er såpass små mellom de aktuelle modellene, at det egentlig koker ned til litt kosmetikk (sort) og funksjoner som USB, Ethernet og o.l.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vertigo
    Dette blir som å diskutere hva som er best av Mercedes, BMW og Audi. Jeg har min klare mening om dette, men alle merkene er jo bra. Dette går vel mer på hva den enkelte vektlegger, eks kvalitet, tekniske nyvinninger eller kjøreegeskaper.
    Du kom med påstander du egentlig ikke har dekning for. Mange av påstandene du kom med har lite å gjøre med smak eller behag. Det er ikke det vi diskuterer her. Du kan i prinsippet mene det du vil, men ikke bli forbauset når folk er uenige dersom du sier at månen er flat slik uten videre.

Når du hevder at "Pioneer er nr. 1 på alle nyvinninger", så er ikke det en smakssak. Dette er en påstand som du fremdeles ikke har gitt noen dekning for. Senere kom du med uttalelser om at Pioneer er en "nykomling" når det gjelder kvalitet (en motsigelse). Du viste også at du hadde lite kunnskaper om Denon ved å hevde at fremgangen deres kun skyldtes statusen og ikke nødvendigvis det at de lå teknisk i front (noe som har vært gjennomgangstonen i tester og fagblad de siste årene). På toppen av det hele antydet du at få konkurrenter (inkludert Denon) hadde THX-sertifiserte receivere, og brukte dette som et argument for at Pioneer var best på nyvinninger.

Jeg synes du bør være litt mer forsiktig når du kommer med slike ureserverte uttalelser. Det er bra at du kommer med råd til andre, men når disse rådene er basert på manglende eller feil kunnskaper, så må du finne deg i at andre reagerer på dette. Ellers ender du opp med å gi villedende råd istedet.

Når det er sagt så ønsker jeg ikke diskutere dette mer. Denne diskusjonen har falt litt av sporet.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Til slutt: Tror egentlig forskjellene er såpass små mellom de aktuelle modellene, at det egentlig koker ned til litt kosmetikk (sort) og funksjoner som USB, Ethernet og o.l.
    Dersom funksjonalitet er svært viktig for ham vil dette kunne være avgjørende.

Hvis lydkvaliteten er viktigst, så vil integreringen med resten av anlegget være alpha og omega. Dette er en faktor som ofte overses. Hvis person A og B sier at fabrikat X låter best, så vil ikke dette nødvendigvis være sant i et annet oppsett (eller annet rom). Dersom integreringen er god, kan man få bedre lydkvalitet fra et rimeligere anlegg enn et dyrere der komponentene ikke er på 'bølgelengde' med hverandre. Så det beste er vel å sikte seg inn på noen komponenter, for så å testlytte på disse (ideelt sett hjemme i eget anlegg, men dette lar seg ikke alltid gjøre). I dette tilfellet bør valget falle på den receiveren som gir 'best' lyd sammen med Klipsch Reference (jeg antar det primært er snakk om 'filmlyd' her og ikke musikk, for det gjør ting litt mer komplisert).

Ingen receivere som jeg kjenner til har støtte for de aller siste HD-lydformatene, men på den annen side så ville jeg ikke satt meg på gjerdet til disse kommer på markedet (dette kan jo ta 1/2 - 1 år). Dette er jo egentlig opp til den enkelte, for det er jo ikke alle som er like utålmodige som meg På den annen side kan en jo spørre om hvorfor dette er satt som en betingelse? Hvor viktig er det egentlig å ha støtte for disse formatene idag? Det kan vel bare trådstarter gi svar på.

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Yamaha 2700 ?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når det gjelder støtte for HMDI 1.3 og de nye HD-lydformatene, ser det ut til at Denon vil være først ute (eller ihvertfall blant de aller første) på markedet med disse (de viste også nylig frem en 'high-end' prosessor som støtter disse formatene). Det ser til ut at disse vil bli lansert litt tidligere enn jeg antok, men det spørs allikevel om vi må vente helt mot slutten av 2007 før disse kommer til Norge:

Denon is preparing to launch its first ever HDMI 1.3 receiver. While that won’t happen for another 3 months or so, Denon has already announced its new line of A/V receivers that will support HDMI 1.3 but because of the manufacturing process, chances are we won't see them until the summer of 2007. In addition to 1080p pass-through, most of the models will come with Dolby Digital Plus decoding, whereas the high-end models will also come with onboard Dolby True HD and DTS-HD Master Audio decoding. So, if you plan to buy a HDMI 1.3 ready receiver, you’ll have to wait a little.

At first I thought that HDMI 1.3 receivers won’t come out until the end of 2007, but it seems that Denon is hurrying to be the first one that shows off such devices. Moreover, all future Denons will support 36-bit color-depth and 1080p pass-through.
    Kilder: The New Receivers from Denon Are HDMI Ready - HDMI 1.3 standard will be used by Denon’s future products - Softpedia
    Denon's HDMI 1.3 Receivers "scheduled for mid-year introduction": Home Theater Blog | Home Theater News & Reviews

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    1: Yamaha, Denon, Marantz og Pioneer har alle dette. Har du et godt akustisk rom, så skulle ikke ulikhetene mellom disse være utslagsgivende.

2: Ingen har dette pr. i dag. da må du høyst sannsynlig vente til høsten 2007.

3: Hvilken som passer er det umulig for oss andre å si. Det vil være avhengig av rommet ditt og hvilken lydsignatur du foretrekker. Et dårlig dempet rom vil forsterke diskant og såkalt "lyttetrøtthet". Romkorreksjonen i alle 4 receiverfabrikantene kan hjelpe deg med dette.

4: Alle de 4 receiverfabrikantene har dette.

5: Yamaha, Denon og Marantz har sorte receivere i prisklassen du søker. Pioneer har ikke, men kun i lavere prisklasser.

6: Yamaha RX-V2700, Marantz 7001, Denon 4306 og Pioneer AX4 (som kun er sølv).

Flere av surround receiverne som finnes idag har hdmi switching.. det vil si at den sender hdmi signalet videre ubehandlet.. ergo støtter denne hdmi 1.3 også.. men receiveren kan jo selvfølgelig ikke ta de nye surround standarden som kommer med 1.3...

Newcomer microfilm sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jensen84
    1. Må ha digital romkorreksjon
    2. Må ver klar for HDMI switching med alle nye lydformater og HD-oppløsning.
    4. Må vere 7.1
    5. Må vere sort
    6. Prisen må ikke overstige 17.000
    Siden jeg kjenner Onkyo fra 2-kanal verden og vet hvor musikalske de er så foreslår jeg Onkyo TX-SR803 til 11.995 fra Mono
    Eller alternativt, etterfølgeren TX-SR804 fra B&H i USA til $699,95
    Jeg går for en sånn en og gleder meg til å få den i hus :-)

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av microfilm
    Siden jeg kjenner Onkyo fra 2-kanal verden og vet hvor musikalske de er så foreslår jeg Onkyo TX-SR803 ...
    Høres ut som bra receivere dette her, men hvis jeg ikke tar helt feil så er trådstarter først og fremst ute etter en receiver som gir bra hjemmekino-lyd. Da er ikke nødvendigvis musikalske receivere det beste valget.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som bra receivere dette her, men hvis jeg ikke tar helt feil så er trådstarter først og fremst ute etter en receiver som gir bra hjemmekino-lyd. Da er ikke nødvendigvis musikalske receivere det beste valget.
    Skulle tro en receiver til 12.000+ gir bra hjemmekinolyd, noe ann ville vært menigsløst. Dessuten får den strålende kritikker av amerikanske multikanalere, så jeg tenker nok den duger.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    517
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av microfilm
    Skulle tro en receiver til 12.000+ gir bra hjemmekinolyd, noe ann ville vært menigsløst.
    Jo, for all del, jeg mener ikke å si at den ikke spiller bra i hjemmekinoen, men det er forskjeller ute og går her også. Musikalske receivere har en tendens til å komme til kort mot receivere som er mer myntet på hjemmekino-lyd (og vice versa).

Dessuten får den strålende kritikker av amerikanske multikanalere, så jeg tenker nok den duger.
    Det er mer betryggende. Har du noen artikler? (linker)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    115
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mer betryggende. Har du noen artikler? (linker)
    AVS Forum - Home er det mange tråder som inneholder reviews og info om denne receiveren.

" i am going for a Klipsch Synergy F3 Home Theater Speaker Pack with extra Surround Speakers to make a 7.1 pack which works really well with this reciever, well the 803 version. "

Søk også på DTV Forum Australia (Powered by Invision Power Board)

Mye info og meninger også på Home Theater Forum

Side 2 av 5 FørsteFørste 1 2 3 4 5 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •