Kjøpe forsterker: NAD T744?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kjøpe forsterker: NAD T744?

Hei, jeg var innom Hifi-klubben i dag og snakket med en kar om forskjellige forsterkere.

Også sa han at de hadde en helt ny NAD forsterker, som kom inn i butikken i dag, som ikke var pakket ut en gang, ved navnet NAD T744.

Link til NAD T744 -> NAD T744 Hjemmekinoreceiver

Den koster 4300, beroligende pris for en fattig student som meg

Av det jeg skjønner så er NAD et veldig godt merke og har kvalitet fremfor jall og dall.

Jeg vet den er ny, men har noen erfaringer eller synspunkter på denne?

Før denne forsterkeren ble kjent for meg var det Yamaha RX-V659 jeg tenkte, er det noe forskjell på disse 2 modellene? Yamahaen koster mer... ja ?

( Hvis noen lurer på hvilke høytalere jeg har så er det:
    - Dynavoice Definition 2x Front
    - ADC x1 Center
    - ADC 2x Bak)

!Alle svar setter jeg stor pris på
    - Ziakah

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Selv så hadde jeg en Nad T743 som er en modell før, men var kjempefornøyd med den. Enkel og bruke, og god forsterker.

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ziaka
    Den koster 4300, beroligende pris for en fattig student som meg

Av det jeg skjønner så er NAD et veldig godt merke og har kvalitet fremfor jall og dall.

Jeg vet den er ny, men har noen erfaringer eller synspunkter på denne?
    Så rart den var så dyr, 743 kjøpte da jeg for 3300, og 744 er vel ment som en erstatning?

Jeg er ihvertfall veldig fonøyd med min 743, den bruker for eksempel ikke ti minutter på å skru volumet ned eller opp, slik for eksempel Pioneers receivere gjør. Se på vekten av den og sammenlign med andre receivere til 3-4000. Med mindre det er betong inni der får man iallefall mye gram pr. krone. Fjernkontrollen er litt stor og brioaktig, men er veldig god å bruke, virker solid, er programmerbar og har for eksempel egne knapper for å justere bakkanaler, center og sub-volum uten å måtte herje i en eller annen meny eller noe sånt.

Siden jeg tror du må opp en del tusen mer for å få en receiver med hdmi og ad-konverter tror jeg dette er et fornuftig kjøp.

Men bevares, det finnes nok mye annet bra også, så det er alltid en god ting å sjekke litt rundt så man vet man ikke kommer over noe man har mer lyst på neste uke. Lykke til.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Så rart den var så dyr, 743 kjøpte da jeg for 3300, og 744 er vel ment som en erstatning?
    Det som står på hifiklubben er:

"T744 er nesten identisk med sin populære forgjenger T743v2. Likevel har det skjedd en mengde innvendige oppgraderinger, som har gitt en hørbart forbedret lydkvalitet både i hjemmekinomodus og stereo. Blant forbedringene finner du bedre kabelføring, bedre interne kabler og oppgradert strømforsyning."

Andre som har synspunkter på denne forsterkeren ? Tar imot alt av meninger og sånt!

For meg er 4300 en invistering, er ikke noe jeg har planer om å oppgradere etter 2-3 måneder.. vil ha noe som holder godt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SwifteR
    Selv så hadde jeg en Nad T743 som er en modell før, men var kjempefornøyd med den. Enkel og bruke, og god forsterker.
    Jeg har nå Nad C370 forsterker til mine Dali Concept 10 høytalere. Har lurt på om jeg skal oppgradere til hjemmekino, og lurer på om en Nad T743 er en god nok reciever? Skal muligens kjøpe meg en Nad effektforsterker i tillegg. De heter vel Nad C270 eller C272 om jeg ikke husker feil. Har ikke veldig peil på dette med hjemmekino :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Nad T744

Jeg kjøpte meg en NAD T744 på Hifi klubben.

Dette er en meget bra forsterker som treffer mine behov ypperlig! Den har plenty av tilkoblingsmuligheter, blant annet muligheten for å "bygge på" effektforsterker(e), 2x komponent ut, 2x SUB ut osv .. Jeg kjører nå Argon høytaler-system i krom (Kjerringa liker ikke digre kasser!!) med en B&W 8" SUB, og det låter skikkelig bra til å være den prisklasse!!

Men jeg har et problem som kanskje noen av Dere kan hjelpe med(?) :

I stereo så spiller ikke SUB'n uten å måtte slå på Enhanced Bass. Da blir bassen veldig dominerende og jeg må stille MYE ned for at den ikke skal bli for dominerende. I f.eks surround (Dolby) spiller subben uten å ha enhanced bass aktiv. Noen som vet hvorfor ?

mvh Kyrre

PS: Styr unna SUB'n som følger med i Argon høytalersystem!!!

Active Cax sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    369
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke sikker, men jeg tror du kan endre dette i oppsettet. Gå inn i stereo-moden og skru på subwoofer der. Den er antageligvis av som standardinnstilling siden man antar at folk ikke vil bruke den når de hører musikk, men om man har veldig må satelitter vil man jo det.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sv: Nad T744

Sitat Opprinnelig postet av Cax
    Jeg er ikke sikker, men jeg tror du kan endre dette i oppsettet. Gå inn i stereo-moden og skru på subwoofer der. Den er antageligvis av som standardinnstilling siden man antar at folk ikke vil bruke den når de hører musikk, men om man har veldig må satelitter vil man jo det.
    Problemet er at under "Listening mode" STEREO (Jeg har forsterker-menyen på TV'n, sant) så kan jeg ikke velge noe som helst. Det står bare "stereo". (I alle de andre sound-modes kan jeg jo velge hvilke høytalere som skal spille)

I menyen under "Speaker Settings" står Subwoofer ON, men dette hjelper tydeligvis ikke for STEREO-biten ...

Fordømte greier !!:evil:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du setter fronthøyttalerne til 'small' i menyen, så vil suben spille i stereo. Hvis de står på 'large', spiller suben kun når du har på enhanced bass (i stereo mode).

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Re: Nad T744

Jeg fant det visst ut. Jeg hadde satt front-speakers på "large" og da var ikke sub aktiv uten enhanced bass ON. Høytalerne mine er 120 høye men dette er tydeligvis ikke large.

Jeg er litt flau nå, men jeg fant det iallfall ut!!

Til tråd-starter: NAD T744 er en bra forsterker!!!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av rekyL
    Hvis du setter fronthøyttalerne til 'small' i menyen, så vil suben spille i stereo. Hvis de står på 'large', spiller suben kun når du har på enhanced bass (i stereo mode).
    JEPP! Fant ut det! Takk anywaysss...

Fornøyd nå :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gikk fra en jvc 5x100w til nad sin T744 5x50w og det må sies at det er mye mer trykk i nad forsterkeren, selv før jeg koblet opp effektforsterkeren c272 .
    Men Som surround receiver så er jeg veldig fornøyd, ved tanke på prisen.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av K-Dog
    Jeg fant det visst ut. Jeg hadde satt front-speakers på "large" og da var ikke sub aktiv uten enhanced bass ON. Høytalerne mine er 120 høye men dette er tydeligvis ikke large.

Jeg er litt flau nå, men jeg fant det iallfall ut!!

Til tråd-starter: NAD T744 er en bra forsterker!!!
    hehe i tilfelle du ikke vet det, så er høytalerene dine large bare det at for forsterkeren så betyr large det at høytalerene skal spille bassen og ikke subben, dvs skal du få forsterkeren til å spille bassen i subben må du lyve og si at du har koblet til høytalere som er smale det er ikken noe mere hokus pokus enn det

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    1,196
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Effektforsterker.

Jeg har en effektforsterker (jalla merke fra USA)

Denne har volumjustering, så jeg lurte på om jeg med denne forsterkeren som tråden handler om vil kunne justere lyden på effektforsterkeren også? Hvis jeg bare har effektforsterkeren på ett viss volum.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •