Noen med GamuT-kunnskap?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen med GamuT-kunnskap?

I løpet av 2007 har jeg tenkt å se litt nærmere på diverse elektronikkmerker, og da spesielt på effektbiten. Inspirert av Tigers tråd om Naim, er det et ønske å se nærmere på andre enn de mest solgte "mainstream"-produktene når du strømleverandør skal velges. Et av merkene jeg har fattet interesse for er danske GamuT. Norsk importør (så langt jeg kan se) er AudioTech.

Søker en på GamuT her på forumet havner en naturlig nok ofte i bildekategoriene, da denne betegnelsen oftere blir brukt der. Derfor søker jeg etter litt erfaringer og opplysninger fra dere andre forumbrukere, og håper dere kan dele deres erfaringer, små eller store, her.

Som nevnt er effekttrinnene deres mest interessante, men også deres CD-spillere fremstår som deilige elektronikk-komponenter. Noen med erfaringer om dem også?

Gamut International

Expert Hellnoob sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    5,851
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sansen for designet til GamuT, men har til gode å høre noe fra dem. Prisene er heller ikke spesielt lave - den kjipeste effektforsterkeren koster 52k.

AudioTech

http://www.mamut.com/controls/shop/s...lias=audiotech

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klar over at det ikke er av det rimeligste slaget, men det skader jo ikke å ha noe å "strekke seg etter" eller teste ut for den saks skyld... :wink:

Har lest diverse diverse informasjon rundt spesielt den integrerte DI 150, som virker veldig lovende. Men ingenting rundt effektforsterkerne......

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt de små stativ ht'ene til gamut. Det var en opplevelse. De hadde en mellomtone som passet godt på voksne mannestemmer som jeg liker. Desverre var de litt for tørre i toppen. Jeg mistenker dårlig spredning og selvsagt dårlige lokaler.

Jeg blir gjerne med på dankse tur! Det er det flere som gjør også. Jeg kan organisere en tur til KT Radio

Intermediate Trond B sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,547
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ​Hi-Fi: Accuphase E-460 | LINN Akurate DS/1 | PMC twenty.26/22/C | REL R-528
    Head-Fi: SONY TA-ZH1ES | SONY MDR-Z1R | AudioQuest DragonFly Red | Bowers & Wikins P7 Wireless | Bowers & Wikins P9 Signature
    AV: SONY KD-65A1 | DENON AVC-A1HDA | SONY UBP-X800

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DI 150 er en god kandidat selv om det er en integrert forsterker, mye på grunn av HTH-inngangen (ikke kjøkkenet nei ;-) ) men prosessorinngangsløsningen. Dette er løsningen for entusiasten som ønsker å dra full nytte av både forforsterkertrinnet og effektdelen i stereo, og ekstra drahjelp til frontene ved filmmodus. En genialt enkel ide, som øker fleksibiliteten flere hakk.

Men det fordyrer jo hele biten endel da, ligger jo på 65k veilledende....

Beskrivelsene fra diverse tester gir meg en smule vann i munnen, og skremmer en ikke akkurat bort. Når i tillegg GamuT oppgir at deres forsterkere er stabile ned i 1,5 ohm er det jo mer enn godt nok for oss med elektrostater som i "verste tilfelle" kan dippe ned i 1,2 ohm rundt 17 khz.

Gwandarion: Dansketur er en god ide......

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dansketur. det er faktisk mye spennende over dammen! Jeg har faktisk vurdert en tur i HiFi-øyemed. Men at tanken ikke falt meg inn at jeg kunne involvere flere herfra er egentlig ganske dumt. Jeg skal se om det lar seg gjøre å komme igang med en felles tur. Jeg vil se og høre MBL, Nagra og mer Quad. Gamut er en selvfølge.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du sliter med for mye penger på kontoen kjøp en Gamut til meg også:-D har hørt GamuT DI 150, en gang på noen ProAc høyttalere, fy som det låt.. Lekkre er de også.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoj, jeg har vel so de fleste i norge kun to deimaler i banken. Etter hva jeg vet er det antallet som benyttes for valutta. Hva som er før desimalene er mer vesentlig. Men når det gjelder en tur så tror jeg det kan bli en skikkelig slager, koster ikke alt for mye, er veldig sosialt og etter hva jeg forstår er det gratis å kikke på utstyr, selv om det har en utsalgspris på over en nyre.
    Det skal jeg ikke diskutere her i tråden, nok spam fra meg. Beklager.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sorry ja, mente penger, men du har kanskje ikke for mye av det heller.. En tur hadde vært kjekt.. Uansett GamuT DI 150 er bra saker, men dyrt
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jfs soundsystems i drammen

hei
    jeg har hørt oppsett med gamut i drammen hos jfssoundsystems(jfssoundsystems.no) likte godt lyden , men for dyrt dessverre for meg, hørte oppsettet på både martin logan og usher høytalere, lytterommet der er ikke det beste men jeg fikk et godt inntrykk av settet.

mvh
    jostein

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende med JFSSoundsystems. Må nesten ta en tur innom der når jeg passerer Drammen neste gang. Takker for tipset.

Vet du hvilke Martin Logan det ble spilt på?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    4,267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Spennende med JFSSoundsystems. Må nesten ta en tur innom der når jeg passerer Drammen neste gang. Takker for tipset.

Vet du hvilke Martin Logan det ble spilt på?
    hei
    tror det var vantage jfssoundsystems.no, pleier å ha en del snaks utstyr der, vet han har copland cd spilleren der også, har hatt naim sett, audio reaserch, parasound osv

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    JFS er booket inn, Vantage er jo i høyeste grad representativt for min egen smak... ;-)

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Audio tech holder til bare et par mil fra meg, undres om de har noe demorom? :-D

Skal undersøkes og forhåpentligvis få ordnet en demo.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva skjedde med denne tråden Rune? Ble det aldri noe GamuT-testing på deg

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig Vetteman. Jeg søkte opp GamuT og leste i denne tråden når du postet. Jeg ser ikke bort i fra at det snart står GamuT her hjemme

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Utrolig Vetteman. Jeg søkte opp GamuT og leste i denne tråden når du postet. Jeg ser ikke bort i fra at det snart står GamuT her hjemme
    Hahahahaha, 2 sjeler 1 tanke

Gled deg Atle. Kan du røpe hvilken?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    I løpet av 2007 har jeg tenkt å se litt nærmere på diverse elektronikkmerker, og da spesielt på effektbiten. Inspirert av Tigers tråd om Naim, er det et ønske å se nærmere på andre enn de mest solgte "mainstream"-produktene når du strømleverandør skal velges. Et av merkene jeg har fattet interesse for er danske GamuT. Norsk importør (så langt jeg kan se) er AudioTech.

Søker en på GamuT her på forumet havner en naturlig nok ofte i bildekategoriene, da denne betegnelsen oftere blir brukt der. Derfor søker jeg etter litt erfaringer og opplysninger fra dere andre forumbrukere, og håper dere kan dele deres erfaringer, små eller store, her.

Som nevnt er effekttrinnene deres mest interessante, men også deres CD-spillere fremstår som deilige elektronikk-komponenter. Noen med erfaringer om dem også?

Gamut International
    hej, vis du tar og tar kontant til kim neeper rasmussen, kan han sikkert hjælpe dig.
    han er tidligere gamut og thule mand, og spiller selv på gamut i dag. jeg er sikker på han kan svare på alle de spørsmål du måtte have.du kan komme i kontakt m ham gennem hans web side: ((o Neeper Acoustics o)) - home ell. på tlf. no +45 22 63 48 55.

Mvh. Johnny Rasmussen

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Hva skjedde med denne tråden Rune? Ble det aldri noe GamuT-testing på deg
    Joda, jeg har testet jeg. Men i og med at jeg skal slutte i Hjemmekino har jeg overlatt en D150 til en annen skribent i Hjemmekino. Tipp hvem....

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •