Irriterende lite problem - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 23 av 23
    Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av krille_krokodille
    Jeg hadde tenkt til å bruke en digital koax fra S/PDIF (eller hva det heter) utgangen på lydkortet, optisk kabel har egentlig aldri vært aktuellt. Tenkte å sjekke på Clas om de kanskje har noen billige digitalkabler med rca-kontakter.
    Nå ligger loddebolten min til avkjøling, og her er hva jeg syns du også bør gjøre;
    Kjøp koax for parabol, den er 75 OHM som sånne "ferdigkabler" er, og løse plugger hos Clas så får du kabelen akkurat så lang du vil ha den for noen få tiere. Kom på at jeg hadde dette liggende etter at jeg skrev forrige innlegg og det ble helt glimrende. Det eneste du evt må tenke på er at disse kablene kan være litt stive og kan muligens knekke hvis de bøyes den for mye.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noe forskjell på koax for parabol og vanlig tv-koax? Jeg syns det virker som det er ganske glissen skjerm på standard koax, og stiller meg litt tvilende til å trekke en sånn sammen med HT-kabler og diverse andre ting i den stadig voksende kabelsalaten. Og er det ikke andre krav til en digitalkabel enn at den skal ha 75 Ohms motstand?

Intermediate Qrt sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    1,549
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skjermen på den jeg har brukt er ialleall relativt god. Jeg trengte en lang signalkabel til subben for å få flyttet litt rundt på denne, og det ble mye bedre lyd fra den i forhold til lakrislissa jeg har brukt til dette tidligere.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •