Denon 1507 - Equalizer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon 1507 - Equalizer

Heisann

Bestemte meg for å bli medlem på dette forumet da jeg kjøpte meg et skikkelig musikkanlegg for første gang,valget fallt på en Denon AVR 1507 og et sett CV VE8.
    Er meget fornøyd hittil,men en ting jeg savner fra andre forsterkere jeg har sett på rundt om kring,altså "bass" og "treble"-knapper som bestemmer lydnivået og basskraften.
    Men på min forsterker finner jeg ikke noe slikt,har prøvd å trykt overalt,lest bruksamvisningen,og søkt på nettet.Men finner ingenting.
    Jeg har nå forsterkeran koblet til den bærbare pcen,og må stille equalizeren herifra,det er ganske tungvindt da jeg skifter mellom Winamp og Windows media player.

Da spørr jeg dere,noen som kan gi en liten "how to" på hvordan å stille equalizeren på denne forsterkeren?

MVH

Hansy

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke sikker på om det er samme menyene på din som min, men på 2807 ihvertfall går man inn på System setup menyen, så Advanced playback og videre på Manual EQ setup.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sett på en plate som du kjenner, still opp og ned på hvert "bånd".

Noen ganger holder det med litt mer mellomtone, mens andre ganger får en en U. Hvis du stiller opp alle senk de sånn at den nederste i kurven treffer 0.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    269
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Er ikke sikker på om det er samme menyene på din som min, men på 2807 ihvertfall går man inn på System setup menyen, så Advanced playback og videre på Manual EQ setup.

Ahhh,okeis,får lese litt i brukssamvisningen litt,er ikke helt satt meg inn i forsterkeren enda..

Takker for tipset uansett

Prøvde litt nå,fant ikke noe ezualizer,dessverre.

Flere som har tips??

Newcomer Oyfinn sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    268
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har sikkert løst problemet nå, men dersom du ikke har det så har jeg kanskje funnet en løsning. Jeg hadde samme problemet med min nye Denon 1907. Kunne ikke skjønne at et såpass velutviklet merke som Denon hadde valgt å utelate en equalizer på min model. Letet rundt i bruksanvisningen lenge, men fant til slutt løsningen på egenhånd.

Velg en form for stereo. Trykk så på surround parameter. Slå av TONE. Gå deretter ned. Nå skal du kunne justere bass og treble for seg selv. Det er ikke sikkert at modellene under (1507 ol.) har samme løsning, men det funket ihvertfall på min.

Resultatet ble bedre, men jeg klarte ikke å fjerne den typiske denon-lyden helt. Vil nok alltid være litt "tynn".

EDIT: funket også i vanlig stereo (i tillegg til virtual)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •