Trenger litt hjelp...HK AVR 80

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Trenger litt hjelp...HK AVR 80

Hei. En venn av meg har vært så generøs å gi bort sin H/K AVR 80 til meg. Da jeg er på sparebluss for tiden, vil det ta litt tid før jeg får oppgradert til noe nyere og mer moderne Dette er jo en analog surround reciver, men har 6 direct input inganger bak som muliggjør digital lyd. Til dette står det i manualen at jeg trenger at adapter. Er dette noe som er råd å få tak i eller er det noen dyre greier som ikke er vits i å investere i? Har DTS dekoder på DVD-spilleren og PC'n, men det er jo 1 stk coax kabel, og den kan jeg jo ikke bruke... (Derfor adapter går jeg ut ifra....). Hadde noen kunne hjulpet meg med dette hadde jeg blitt takknemlig!!!!!

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt AVR80 selv for noen år tilbake (kjøpte den i 97 hvis jeg husker riktig).
    Jeg kjøpte en Sony SDP-EP90ES dolby digital dekoder til den som jeg koblet mellom dvd spiller og forsterker, men det var i 1998 da . I dag så er det greieste å finne en DVD spiller med innebygd DD/DTS dekoder, dvs at den har en analog 5.1 utgang for DD/DTS og at du kobler den til med 6 phono kabler på 5.1 inngangen på AVR80.

EDIT:
    Her er eksempel på en spiller som har det:
    Sony : DVP-NS92V (DVPNS92V) : Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Takk.... Bare en ting til...

Tror nok at alternativet blir å vente til man får råd til å investere...:-| Men et spm til: du sa koble til med phonokabler på forsterkeren? mener du da rett inn på 6 ch direkt (er vel ikke phono-innganger... tror det er mini-jack el. noe), eller dra ut koblingene mellom pre-amp/slutt-trinn og benytte bare slutt-trinn inngangene?

Intermediate Spectre sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    938
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    6 ch direct på baksiden med phono ja. Er sikker på det. Du skal ikke fjerne broene.

Se bilde her:
    http://www.ara-electronics.de/ebay/2...r80_hinten.jpg
    (øverst i midten mellom broene og høyttalerterminalene).

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, jeg har en slik dekoder hvis du er interessert? Vet egentlig ikke hvor mye en slik koster for jeg kjøpte den brukt sammen med en avr80.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •