rs 232 og denon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

rs 232 og denon

Hei, jeg har en Denon 2106 reciever. Jeg har lyst til å styre den via serial port rs-232c. Problemet er at det ikke er en slik port på min denon forsterker. I brukermanualen står den markert like ved fm antenna. men på min denon er det ingen slik port. Går det ann og kjøpe dette som ekstra utstyr eller må jeg kjøpe meg en ny reciever? har søkt rundt på dette forum og på nettet. Finner ingen ting.

Setter veldig pris på hjelp.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke det at jeg kan gi deg noe eksakt svar, men jeg tror neppe du får kjøpt på den nei.
    Et annet spørsmål er hvorfor vil du styre receiveren via RS-232?
    På min 3805 er det rs-232, men jeg har ikke helt forstått hvorfor Denon har laget enn sånn mulighet.....ops:
    Så kan du svare meg?
    Hva har jeg brukt for den til?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke denne serial porten for å styre recieveren med for eksempel en pc. Foreksempel så ønsker jeg at når jeg starter en dvd på pc'en så blir volumet automatisk satt til -20 decibel. eller når jeg spiller en cd så blir den automatisk satt til en annen. Eller at hvis jeg setter en modus som kalles party på pc'en så skrur den opp volumet og reduserer bassen. mange muligheter.

hovfor nevnes denne rc232 i brukermanualen til 2106 hvis det ikke er mulig å få denne med?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •