Hva er galt med Parasound forforsterkeren min?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hva er galt med Parasound forforsterkeren min?

Jeg kjøpte nylig en brukt Parasound P/SP 1500 surround forforsterker. Tenkte det var en rimelig måte å få bygd et surround/stereo anlegg med separate komponenter. Planen var å koble til min Philips 963sa via DB-25 (5.1kanals) inngangen og bruke Parasound forforsterkeren som volum kontroll
    Jeg har fremedels ikke kjøpt effekttrinn, men ville gjerne sjekke om forforsterkeren fungerte. Løsningen ble å koble den opp mot surround reciveren min. Resultatet var ikke særlig oppløftende det kom en ganske høy dure lyd fra høyttalerne, lyden ble høyere når jeg stilte opp volumet på reciveren. Jeg frykter dermed at det vil komme svært høy during hvis jeg kobler direkte opp mot et effekttrinn :shock:
    Hva er årsaken til denne ulyden? Gjør jeg feil i å teste den med en reciver eller kan problemet være at jeg ikke har jorda kontakter :?: ops:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har jeg forstått rett?

Du har koblet Philips DVD-spiller med innebygget decoder via en D-sub 25-pol mot 5.1 inngangen på Parasound 1500 som er en 5.1 preamp, så har du koblet pre-out fra 1500-en mot 5.1 inn på 5.1 inn på en reciever?

Hvilken reciever har du brukt?

Har du koblet samme oppsett uten 1500-en i mellom noen gang?

Hva slags kabel bruker du på D-suben?

Fulgte denne med spilleren eller hvor kommer den fra?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •