Denon Receivere Med HDMI 1.3/1080p/Dolby True HD/DTS Master HD i 2007

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Denon Receivere Med HDMI 1.3/1080p/Dolby True HD/DTS Master HD i 2007

Denon kommer med nye receivere i 2007 som har HDMI 1.3 og kan overføre 1080p. De dyrere modellene vil også støtte Dolby True HD og DTS Master HD.

Digital TV DesignLine | HDMI 1.3 comes to 1080p audio products in 2007
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen bombe at Denon kommer til å være tidlig ute med å implementere HDMI 1.3, interne dekodere for True HD og DTS Master HD m.m. Det som blir spennende er å se i hvilken prisklasse de forskjellige tingene blir implementert i.

At endel modeller også kommer med bildeprosessorer fra Silicon Optix ser jeg helt klart positivt på. Da begynner vi å snakke om "mange oppgaver-en boks"-produkter her....

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir kjempe spennende å se hva som kommer! Hvertfall nye 380x..:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når (sånn ca) disse vil bli lansert ? Jeg er annig og vil ha meg en ny reciever nå, men det er dumt å kjøpe en nå, vil vente til de kommer med HDMI 1.3 og DD TrueHD og DTS-HD støtte.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen sier før sommeren, andre sier etter.

Forvent å se noe her:
    Bristol Sound and Vision Show 2007 (23rd-25th Feb)
    This year the show is celebrating its 20th anniversary and Denon will be exhibiting.

Det var her Denon viste sine forrige oppgraderinger av recievere og dvd-spillere (bla. avr-4306 og dvd-a1xva) så kanskje vi får se noe nytt her. :-D

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    trenger ikke version 1.3 hdmi for og spille av truehd gjennom hdmi,holder med version1.1 hvis den tar dvdaudio.

Expert AndersT2 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,463
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    trenger ikke version 1.3 hdmi for og spille av truehd gjennom hdmi,holder med version1.1 hvis den tar dvdaudio.
    Det er vel slik at signalet blir gjort om til PCM hvis jeg ikke tar feil. Hvis forsterkeren skal ta seg av converteringen så er det vel kun HDMI 1.3 som gjelder

Newcomer PiffPaff sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AndersT2
    Det er vel slik at signalet blir gjort om til PCM hvis jeg ikke tar feil. Hvis forsterkeren skal ta seg av converteringen så er det vel kun HDMI 1.3 som gjelder
    Slik jeg har forstått det så vil konverteringen bli låst til kilde(HD-DVD dekoding foregår allerede i spiller), dermed trenger man ikke HDMI 1.3 for å overføre trueHD og DTS Master Audio og det kan i tillegg vise seg unødvendig med en receiver som dekoder dette siden dette ikke tillates.. Samme vil høyst sannynslig skje med "neste generasjon" BD spillere, at dekodingen må foregå i spilleren selv.

Dermed kan man fortsatt bruke HDMI 1.1 i overskuelig fremtid vha multikanals Lossless PCM.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiffPaff
    Slik jeg har forstått det så vil konverteringen bli låst til kilde(HD-DVD dekoding foregår allerede i spiller), dermed trenger man ikke HDMI 1.3 for å overføre trueHD og DTS Master Audio og det kan i tillegg vise seg unødvendig med en receiver som dekoder dette siden dette ikke tillates.. Samme vil høyst sannynslig skje med "neste generasjon" BD spillere, at dekodingen må foregå i spilleren selv.

Dermed kan man fortsatt bruke HDMI 1.1 i overskuelig fremtid vha multikanals Lossless PCM.
    MEN! Hvilke recievere støtter multikanals lossless pcm. Det er ikke mange slik jeg har forstått.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg kjører ihvertfall truehd gjennom min marantz sr9600 receiver.

Intermediate torsteinvh sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    1,414
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jonbon
    MEN! Hvilke recievere støtter multikanals lossless pcm. Det er ikke mange slik jeg har forstått.
    Tror det er ganske mange av de nyere HDMI-receiverene som støtter dette. Noe som imidlertid varierer er i hvor stor grad romkorreksjon og annen prosessering er tilgjengelig på disse signalene.

Det er en bra tråd om dette på AVS-Forum:
    5.1/7.1 PCM, HDMI, and DSP - An Explaination of the Future-Proof receiver - AVS Forum

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt informasjon:

Det handlar om fem nya modeller där två av dem är tänkta att lanseras under juli månad; Denon AVR-4308 och Denon AVR-3808.
    Under september månad kommer sedan de tre mindre modellerna; Denon AVR-1508, Denon AVR-1708 och Denon AVR-2808.

Denon AVR-4308 ($2,499) kommer att ha fyra stycken hdmi-ingångar och två utgångar, alla av version 1.3. Detta innebär bland annat att man kan digitalt transportera Dolby True HD och DTS-HD-signaler för avkodning i receivern om man har en spelare som har hdmi 1.3-utgång. Receivern kommer alltså att kunna avkoda de nya ljudformaten Dolby True HD och DTS-HD. Denon fortsätter sin satsning på Audyssey MultEQ för automatisk rumskorrigering men den kanske mest intressanta nyheten är stöd för Ethernet och Wi-Fi.

Denon AVR-3808 kommer precis som 4308 har fyra hdmi-ingångar av version 1.3 men enbart en hdmi-utgång. Man plockar även bort Wi-Fi-stödet men Ethernet finns kvar. Audyssey MultEQ-versionen är inte lika kraftfull som den i 4308 men annars är säkert många saker lika med storebror. Avkodningen av de nya ljudformaten återfinns även här.

Denon AVR-1508 och AVR-1708 kommer även de vara utrustade med hdmi 1.3 men kommer inte att kunna avkoda de nya ljudformaten. Mycket mer än så nämns inte.

Denon AVR-2808 kommer att kunna avkoda Dolby True HD och DTS-HD mycket mer nämns inte

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Show Report

Spennende 5308

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah! Konge. Ser ut til at jeg venter med innkjøp av 2807 nå, og heller satser på 3808! :-D

Intermediate TorAtle sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,043
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som jeg skrev i en annen tråd her - mest sannsynlig kommer 3808 med en oppgradert versjon av Audyssey MultEQ XT som inneholder en dynamisk loudness-korreksjon...i alle kanaler. Klangbalansen kan nå bli opprettholdt uavhengig av lyttevolum, noe som er velkomment for alle som ikke ser (hører) filmer på referansenivå (les: grisehøyt).

Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    945
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gamle 'nyheter' dette da. linken refererer til artikkel som ble skrevet i februar
    Need input atleast! helst av nyere dato... nesten utålmodig etter å få høre mere om utstyr med hdmi 1.3...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •