Integrert/effektforsterker til lyric 402

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 14 av 14
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Integrert/effektforsterker til lyric 402

Er ut etter en forsterker som kan drive fronthøytalerne i et 5.1 oppsett. Enten en effekt forsterker eller en integrert forsterker som kan kobles opp mot min receiver ( H/K 7500 ) Noen forslag???

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vanskelig uten å vite hva den skal brukes til, og hvilken pris du tenker på.
    Hvis du tenker integrert for best mulig lyd i stereo har du f.eks Thule-forsterkere med prosessor-inngang. Dette er nok en forsterker som ville spille veldig bra mot Patos 402.
    Av effekt-trinn finnes det mye mer å velge på. Her har også Thule gode muligheter. Alternativt ville jeg testet en Rotel RB1080. Denne ligger brukt rundt 6000,-
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ute etter bedre lyd på musikk i stereo.Synes lyden er gansk ok. gjennom receiveren, men har lyst til å prøve med en stereoforsterker evt. mono blokker.Budsjettet ligger på ca 10 000,-

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon PMA 1500 i siste utgave kan kanskje være noe, mener den koster ca. 7k. Er "bare" 2x70W, men spiller vel bedre enn mange forsterkere som har mer effekt på papiret.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Edit: slettet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Er Denon PMA 1500 kraftig nok til å få liv i 402 da? H/K `en er på 110 watt,men vet jo ikke hvordan det er i forhold til Denon sine 2x 70watt. Hvordan er forforsteker delen i feks denon sine stereo forsterkere i forhold til H/k?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil kanskje være litt lite, men de som har hørt den er godt fornøyd. En annen mulighet er jo en forforsterker og et effekttrinn (evt to monoblokker), jeg bruker en slik løsning. Grunnen til det er at jeg mener jeg får bedre lyd når jeg bruker anlegget i stereo da. Kan jo se på enten minhjemmekino eller minhifi og se hvordan jeg har koblet opp. Vet ellers at det er medlemmer her som har gode erfaringer med Hypex og Patos, må i tilfelle bygge selv da... Finnes jo også div ICE-blokker å få tak i.

Tror egentlig ikke du skal henhge deg så mye opp i effekt om du ikke har tenkt å rive hus. En dobling av effekt vil gi en økning av lydtrykk på 3dB, det er jo ikke all verden. Altså dersom 70W gir 110dB max vil 140W gi 113dBmax.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Intermediate Audiomur sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    2,205
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roar Moen (mr.patos himself) bruker AVI på messer, og det er kanskje ingen tilfeldighet? ;-) En godt brukt en burde vel havne på rundt 10 000,-

ELTEK AS

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du får tak i en Atoll IN200 er dette også en forsterker med prosessorinngang som spiller utrolig tøft på Patos. Hadde en tidligere og testet den på mine 502. AVI er jo også veldig gode forsterkere, men ikke lette å komme over brukt.
    Det enkleste for deg hadde vel uansett vært å kjøpt et 2-kanals effekt-trinn. For 10k er det mye brukt å velge mellom
    Cinema mort brukte Hegel på sine 502 tidligere, og var veldig fornøyd med den. Vet Hificenterkjeden i Oslo setrum har en demo H2A til salgs for 12k med garanti. Det ligger også en på torget til en meget hyggelig pris......
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question forsterker til lyric 402

Fungerer det greit å bruke det ekstra sette med terminaler på høytalerne, og koble til en integrert forsterker:-? Tenkte da og koble cd spiller + riaa trinn til den integrerte til bruk på musikk. H/K receiveren brukes da kun til film. Er dette en grei løsning?? Er litt større utvalg av forsterkere hvis jeg dropper prosessor inng.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom det er dobbelt opp med høyttalerterminaler er det nok meningen at du skal kunne bruke dem til enten biamping eller biwiring om ønskelig.

Det ene settet er til bass mens det andre er til mellomtone/diskant.

Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av who
    Fungerer det greit å bruke det ekstra sette med terminaler på høytalerne, og koble til en integrert forsterker:-? Tenkte da og koble cd spiller + riaa trinn til den integrerte til bruk på musikk. H/K receiveren brukes da kun til film. Er dette en grei løsning?? Er litt større utvalg av forsterkere hvis jeg dropper prosessor inng.
    Er ikke sikker på hvordan det er med din reseiver, men de fleste forsterkere kortslutter høyttalerterminalene når de er slått av. Du kan derfor ikke koble 2 forsterkere direkte på en høyttaler. Den som er avslått vil kortslutte den du skal bruke.
    Kjør isåfall 2 par kabler med bananklemmer, og bytt ettersom du bytter anlegg.
    Det er helt klart mange fler forsterkere å velge på om du kjører uten prosessorinngang. F.eks denne som garantert vil sparke skikkelig liv i Patosene dine:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=14199&cat=13
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Er ikke sikker på hvordan det er med din reseiver, men de fleste forsterkere kortslutter høyttalerterminalene når de er slått av. Du kan derfor ikke koble 2 forsterkere direkte på en høyttaler. Den som er avslått vil kortslutte den du skal bruke.
    Kjør isåfall 2 par kabler med bananklemmer, og bytt ettersom du bytter anlegg.
    Det er helt klart mange fler forsterkere å velge på om du kjører uten prosessorinngang. F.eks denne som garantert vil sparke skikkelig liv i Patosene dine:
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...t=14199&cat=13
    Prøvde nettopp med en liten NAD 320bee jeg har,og det virket som det fungerte greit Byttet mellom forsterkerene noen ganger,men det skjedde ingen kortsluttning.. Hvis dette viser seg å bli ett problem med en annen forsterker,kan jeg jo som du sier bare bytte om kabler når jeg skal snurre film.Har selvfølgelig ikke på begge forsterkerne samtidig..

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker en Atoll AM100 effektforsterker sammen med Rotel RSX 1057 på mine Lyric 402. Fungerer veldig bra..
    IN100 vil jo da fungere veldig bra på Patos

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •