Klipsch RF82 + Abrahamsen V1. Mer effekt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch RF82 + Abrahamsen V1. Mer effekt?

Hei!

Ny på forumet her og rimlig ny på lyd over prisklassen 5000,-. Har hatt et par RF82 i stua siden sommeren (begynner endelig å spille skikkelig bra ), men jeg venter fortsatt på skikkelig forsterker. Over nyttår kommer den integrerte forsterkeren til Abrahamsen, V1, og CD-spilleren, V2, hjem og det kribler i alle vinkler til å teste alt sammen! Nå er høytallerne veldig følsomme, og de spiller allerede veldig høyt med en rimelig yamaha-forsterker, men jeg har hørt at det er når de virkelig har en effektsterk forsterker at de våkner til liv! Spørsmålet mitt blir da om jeg får den åpenbaringen nå, eller om jeg etterhvert "trenger" enda mer effekt?

Hører forøvrig på all type musikk, fra klassisk til jazz og blues til rock og metall.

Mvh
    flop|s

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flop|s
    Hei!

Ny på forumet her og rimlig ny på lyd over prisklassen 5000,-. Har hatt et par RF82 i stua siden sommeren (begynner endelig å spille skikkelig bra ), men jeg venter fortsatt på skikkelig forsterker. Over nyttår kommer den integrerte forsterkeren til Abrahamsen, V1, og CD-spilleren, V2, hjem og det kribler i alle vinkler til å teste alt sammen! Nå er høytallerne veldig følsomme, og de spiller allerede veldig høyt med en rimelig yamaha-forsterker, men jeg har hørt at det er når de virkelig har en effektsterk forsterker at de våkner til liv! Spørsmålet mitt blir da om jeg får den åpenbaringen nå, eller om jeg etterhvert "trenger" enda mer effekt?

Hører forøvrig på all type musikk, fra klassisk til jazz og blues til rock og metall.

Mvh
    flop|s
    Kommer nå helt an på hvor store strømreserver den har da?
    Hadde en gang i tiden en eci3 på mine rb3 (94db) og de tømte den relativt greit. Riktignok med bra volum som resultat.. Regner med at det følger med en effekt i samme
    serien med samme antall watt, så det går sikkert an å bi-ampe de når den tid kommer:-)

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eci3 er rimelig sær om den ikke klarte dra rb3.
    her var noe mer enn 20watt meningsløst med rb35.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Kommer nå helt an på hvor store strømreserver den har da?
    Hadde en gang i tiden en eci3 på mine rb3 (94db) og de tømte den relativt greit. Riktignok med bra volum som resultat.. Regner med at det følger med en effekt i samme
    serien med samme antall watt, så det går sikkert an å bi-ampe de når den tid kommer:-)
    Det kommer en effekt i samme serie, V4, med like mye watt, så kan vel prøve den en gang og se om det har noe for seg

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •