Effektforsterker til Denon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer Misano sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Effektforsterker til Denon

Har i dag en Denon AVR 3300 på 5x105 ohm, to stk Dali 909 i front, to Dali 808 bak og Dali C1000 som senter. Mistenker jeg har for lite power i Denon'en til å drive alt det her på en bra måte.
    Har vært ute av AV verden en stund nå så er blitt litt grønn det siste.
    Tenkte litt på å få tak i en Nad C272 for å drive 909'ene og la AVR 3300 driver senter og bak alene. Vil dette gi et betydelig løft i lyden?
    Eller burde jeg få tak i en 5 el 6 kanals effektforsterker til å drive alle fem høytalerene?
    Anlegget skal skiftes ut med tiden, så tenkte på å finne noe brukt. En 5 kanals effektforsterker er vel noe dyrere enn en to kanals. Hvis man ser på Nad så er det en dobbling, fra 5 til 10K. (nypris)
    Er det noen andre alternativer som funker bra med Denon/Dali komboen, og som ikke koster all verden?

Takker for svar

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Rotel RB 985 i denne sammenhengen? Man får jo denne brukt til 2-3k, men de begynner vel å bli noen år. Vet ikke ka de kostet nye, men de sluttet å lage de i 1998.
    Vil denne være bedre til å drive alle kanalene, evt bare front, eller vil det lønne seg å skaffe en Nad C272 til kun front isteden?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Av disse 2 ville jeg nok satset på Rotelen da den burde ha noe bedre musikalske kvaliteter. Skal du likevel bytte ut surrounden over tid er det ikke dumt å vurdere en 5-kanals effekt (f.eks. RB1075). Du trenger da ikke bry deg om effekt-leveranse på neste surround-forsterker, og heller gå for en av de mindre billigere modellene med pre-out på alle kanaler.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt nyttår og takk for svar!
    Det har ikke noe å si at RB-985 er over 10år gammel teknologi kontra C272'en som ble lansert for ett års+ tid siden? Er vel kanskje ikke så voldsomt mye som har skjedd på analogsiden kontra digital siden de siste 10 årene...
    Har sikkert skjedd litt framskritt hvis man hopper opp på Rb 1075 el 1080, men da har man fort dobblet prisen. Hadde egentlig et tak på 3-4 tusen, men får se hvor langt man strekker seg. Er kanskje verdt det?
    Mener å huske at det kun er pre out på front kanalen på AVR 3300 min, må sjekkes opp. Rotel wattene er ganske bedre enn Denon wattene i mitt tilfelle, så kanskje en 5 kanaler til å drive hele oppsettet er det beste.

Skal bestille XTZ w12" sub straks, så trenger vel egentlig ikke samme punch i 909'ene da eller? Men nok watt er alltids kjekt å ha....

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Misano
    Godt nyttår og takk for svar!
    Det har ikke noe å si at RB-985 er over 10år gammel teknologi kontra C272'en som ble lansert for ett års+ tid siden? Er vel kanskje ikke så voldsomt mye som har skjedd på analogsiden kontra digital siden de siste 10 årene...
    Har sikkert skjedd litt framskritt hvis man hopper opp på Rb 1075 el 1080, men da har man fort dobblet prisen. Hadde egentlig et tak på 3-4 tusen, men får se hvor langt man strekker seg. Er kanskje verdt det?
    Mener å huske at det kun er pre out på front kanalen på AVR 3300 min, må sjekkes opp. Rotel wattene er ganske bedre enn Denon wattene i mitt tilfelle, så kanskje en 5 kanaler til å drive hele oppsettet er det beste.

Skal bestille XTZ w12" sub straks, så trenger vel egentlig ikke samme punch i 909'ene da eller? Men nok watt er alltids kjekt å ha....
    Om det er verd å gå for en 1075 kommer jo littt an på om du har tenkt å beholde 3300en eller oppgradere der også. Det jeg mente var at hvis du skal bytte surround-forsterkeren din, og har et 5-kanals effekt-trinn kan du spare inn dette ved å ha muligheten til å gå for en liten surround-forsterker. Trenger jo bare pre-amp delen, så det spiller ingen rolle om den ikke leverer så mye power.
    En sub er et suplement og ikke en erstatning til bassen i frontene. Synd om du ikke velger å utnytte kapasiteten til 909ene
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå mulighet til å få tak i en RB 985 til 2000.- Vil vel være en grei investering? Må vel opp en god del for å finne noe bedre fra Rotel?
    2000.- er vel billig?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen andre effektforsterkervalg til 2-3k som passer mitt oppsett, eller gjør denne RB985 susen?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    48
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også sett litt på Rotel RB 991. Er riktignok en to kanals forsterker da. Hva skal man velge til mitt oppsett? Denne to kanaleren eller en 5 kanaler (RB985)
    Noen som har formeninger om dette?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •