H/K Receiver problem - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 25 av 25
    Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: Det er også innsoving innstilling på HK!

Sitat Opprinnelig postet av tomriis
    Hei, tenkte at det er en innsovingsknapp (sleep innstilling) som en ved en feil kan komme til å trykke på via fjernkontollen! Der kan man stille inn hva tid den skal slå seg av hvis en sovner etc!! En slags timer. Har opplevd at min HK plutselig slå seg av pga dette!!!!
    Det er nok dessverre ikke problemet i dette tilfellet.

..., men det er jo ikke alltid damene forteller det rette!! ha,ha.
    Stemmer. Men det har jeg tatt høyde for.

Problemet oppstod en gang med meg til stede, og det skjedde umiddelbart etter at power-knappen ble trykket på (ikke fjernkontroll). Jeg prøvde å slå receiveren av og på et par ganger etter dette, uten å finne samme feil.
    Om det var en innsovningsfunksjon som var aktivisert, ville det nok vært likt hver gang.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Det er også innsoving innstilling på HK!

Sitat Opprinnelig postet av Oban
    Problemet oppstod en gang med meg til stede, og det skjedde umiddelbart etter at power-knappen ble trykket på (ikke fjernkontroll). Jeg prøvde å slå receiveren av og på et par ganger etter dette, uten å finne samme feil.
    Om det var en innsovningsfunksjon som var aktivisert, ville det nok vært likt hver gang.
    Ah... ambulerende feil er de verste. (Med ambulerende feil mener jeg feil som kommer og går uten noe åpenbart mønster).

Min første CD-spiller hadde en feil som minner om denne. Den hadde en timer-bryter, som fungerte slik at spilleren begynte avspilling med en gang den fikk strøm. Problemet var at den noen ganger gjorde dette selv om timer-funksjonen var av. Det var også slik at spilleren hadde tidvis kronisk repeat (repeterte avspilling selv om repeat var skrudd av). Jeg tror disse to feilene hadde med hverandre å gjøre, og at den kroniske repeat-funksjonen kom av at timer-kretsen trodde CD-spilleren akkurat var skrudd på når CD-platen hadde stoppet, og dermed satte i gang igjen.
    Problemet var at dette skjedde bare av og til.

Det kan jo hende at denne H/K-receiveren har et slags kronisk sleep-problem, som gjør at denne funksjonaliteten skrur seg på av seg selv... :?:

Denne observasjonen hjelper sannsynligvis ikke på å finne feilen, men det er viktig å huske på at ambulerende feil kan fungere slik at det IKKE er likt hver gang.

Det hører med til historien at denne feilen aldri ble rettet. Jeg levde med den i omtrent 13 år (fra ca 1988 til 2001, da jeg byttet ut CD-spilleren med en DVD).

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som tidligere nevnt så har jeg opplevd at denne feilen har oppstått som følge av feil på inngangsmodulen. Jeg tror det var modulen for digitalinngangen som streiket, med det som følge at forsterkeren gikk i "self-protect" og slo seg ned på standby.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tilsvarende problem med min gamle sony. Den slo seg av titt og stadig. Etter en stund så fant jeg feilen: Fjernkontroll nr 2 lå under bordet under en stabel med blad. Denne fjernkontrollen hadde vel mye press på standbyknappen. :lol:

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peakman
    Hadde tilsvarende problem med min gamle sony. Den slo seg av titt og stadig. Etter en stund så fant jeg feilen: Fjernkontroll nr 2 lå under bordet under en stabel med blad. Denne fjernkontrollen hadde vel mye press på standbyknappen. :lol:
    :lol:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •