Dali mentor 6. forsterker??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 47
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali mentor 6. forsterker??

Hei! Jeg lurer på hvilken forsterker som passer til høytalerene nevnt over? budsjettet ligger på maks 10000.

Newcomer espengundersen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thule \ ec på bruktbørsen

Har selv testet thule ia150b på helicon400, det fungerte megetbra.
    Har også trua på ec her.

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en titt på Vincent SP-331.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Støtter opp om Thule. Se etter forsterkere som heller mot det varme. Styr da unna f.eks Cayin. Den nye Prelude 2x100w til Electrocompaniet er jo spennende...

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pathos Classic One? Det er en kombo jeg har et sterkt ønske om å høre. Prøv en, kjøp en bygg ut med en til. 270w mono....

Jeg trenger nye lesebriller... Det sto 10000,-
    Hvorfor så lite på budsjettet til elektronikk? Jeg synes det er mer "feil" med dyre HT uten gode arbeidsforhold enn det er omvendt...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion

Jeg trenger nye lesebriller... Det sto 10000,-
    Hvorfor så lite på budsjettet til elektronikk? Jeg synes det er mer "feil" med dyre HT uten gode arbeidsforhold enn det er omvendt...
    Er det lite? ops: Hvor mye burde man bruke? Jeg kommer sannsynligvis til å oppgradere senere, så hadde tenkt til å starte med noe til rundt 10000, men thule høres jo spennende ut

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matmal
    Hei! Jeg lurer på hvilken forsterker som passer til høytalerene nevnt over? budsjettet ligger på maks 10000.
    Er i samme båt som matmal. Vurderer Mentor 6 eller Mentor 2. Mentor serien anbefales jo ofte med varme forsterkere. Er det noen som har erfaring med Denon PMA-1500 eller PMA-2000?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hva med

Primare I21:-D ...men hvis jeg var deg ville jeg brukt mer penger på forsterker en det....hvis du ikke har kjøpt høytalerene ennå så kan du jo vurdere mentor 2. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    heisann.
    Jeg har ett sett med Mentor 6 hjemme i stua. Testa de på en Thule da jeg kjøpte de. Det funka meget bra. Endte opp med en Primare selv, som jeg kjøpte pent brukt. Det funker enda bedre:-D Men primaren koster vell litt over 14k ny tror jeg, så Thule eller Vincent er nok godknall hvis du vil holde deg under 10k

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denne ville jeg absolutt vurdert:

Welcome to Musical Fidelity

Ligger veil på ca 14k, tror jeg. Selges av audioart.no Nettsidene var ikke helt oppdatert, så jeg, men det er jo bare å ta en tlf. Har også prosessorinngang som tillater å bruke effekttrinnet til hjemmekino, hvis det skulle bli aktuelt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thore
    Primare I21:-D ...men hvis jeg var deg ville jeg brukt mer penger på forsterker en det....hvis du ikke har kjøpt høytalerene ennå så kan du jo vurdere mentor 2. :-D
    jo, men det er jo mer trøkk i mentor 6? Spiller endel rock osv. Så tror det blir mentor 6.

De aktuelle er nå:
    -A3.5 Integrated Amplifier ca. 13900 kr
    -Primare I21 8995 kr
    -Thule spirit IA150B 12498 kr
    -Vincent SP-331/MK 8000/14000 kr

Jeg hadde tenkt til å bruke de som effektforsterker i hjemmekino også, hvis det har noe å si.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det lite? ops: Hvor mye burde man bruke? Jeg kommer sannsynligvis til å oppgradere senere, så hadde tenkt til å starte med noe til rundt 10000, men thule høres jo spennende ut

Det re absolutt ikke noe galt i prioriteringene dine. Jeg gjør det bare andre veien, om du skjønner. Jeg synes du burde benytte muligheten du har i tråden til å få noen anbefaliner. Dernest er det lurt å spørre erfarne fjellfolk som det heter i fjellvettreglene. Mange her inne har et dårlig forhold til forhandlere, andre ikke. (Spør noen om hva de synes om Andrè) Det er faktisk mange som har en stor pasjon for det de holder på med. Send noen mailer med dine ønsker der du - som her - forklare kort om dine preferanser, ditt rom og ditt budsjett. Du får sikkert mange fornuftige svar. Etter at du har sondert terrenget begynner den virkelige moroa. Lyttingen, lån med deg aktuelle og noen uaktuelle (wildcards) hjem, lytt og kos deg! Velg med en porsjon av alt. Ikke bare hode, hjerte, ørene eller lommeboka. Med erfaring kommer evnen til å skille imponerende lyd fra lyd som blir slitsom i lengden, det er nemlig ikke så langt imellom som man tror. Det som er sikkert er at all erfaring er god erfaring, selv om du ikke ender opp med drømmen med det første er alt et steg i utvikle og finne dine preferanser, det er vel neppe noe som er viktigere enn det?
    Om du noen bilder og erfaringer med produktene du tester og poster de i denne tråden vil du garrantert få mye feeback. Både hylekor og mer nøkterne vurderinger. Jeg *bumper* gjerne denne tråden for å få litt oppmerksomhet og respons. Det er mange som sikkler på Mentor og mange som har erfaringer å dele.

Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    Ta en titt på Vincent SP-331.
    Dette er et valg jeg ikke har tro på. Selv om vincent har mye som lyder godt, er faren for en vel lyst fokusert lyd overhengende? Hybrid systemet har vel fått hyllest med nettopp det som notabene i margen? Matching kan kun gjennomføres etter lyttetester. Det ligger et sett på avtorget nå, sa31 - sp331 sammlet, kanskje du kan låne øre til de?

Ola

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ogs anbefale Thule her, om du ikke skulle være så heldig komme over en PS AUDIO HCA-2 da. Denne er bare helt hærlig, denne er veldig oppløst detaljer med en varme i klangen som gjør at lyttetrettheten uteblir. Må si jeg er litt tvilsom til Vincent til Mentor jeg også, Vincent kan høres imponerende ut sånn med det samme men tror den kan bli litt for ivrig i toppen i lengden. Så før du kandler lån med hjem så du får hørt en stund førr du bestemmer deg. Til kabler anbefaler jeg komplett Viablue !

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Det re absolutt ikke noe galt i prioriteringene dine. Jeg gjør det bare andre veien, om du skjønner. Jeg synes du burde benytte muligheten du har i tråden til å få noen anbefaliner. Dernest er det lurt å spørre erfarne fjellfolk som det heter i fjellvettreglene. Mange her inne har et dårlig forhold til forhandlere, andre ikke. (Spør noen om hva de synes om Andrè) Det er faktisk mange som har en stor pasjon for det de holder på med. Send noen mailer med dine ønsker der du - som her - forklare kort om dine preferanser, ditt rom og ditt budsjett. Du får sikkert mange fornuftige svar. Etter at du har sondert terrenget begynner den virkelige moroa. Lyttingen, lån med deg aktuelle og noen uaktuelle (wildcards) hjem, lytt og kos deg! Velg med en porsjon av alt. Ikke bare hode, hjerte, ørene eller lommeboka. Med erfaring kommer evnen til å skille imponerende lyd fra lyd som blir slitsom i lengden, det er nemlig ikke så langt imellom som man tror. Det som er sikkert er at all erfaring er god erfaring, selv om du ikke ender opp med drømmen med det første er alt et steg i utvikle og finne dine preferanser, det er vel neppe noe som er viktigere enn det?
    Om du noen bilder og erfaringer med produktene du tester og poster de i denne tråden vil du garrantert få mye feeback. Både hylekor og mer nøkterne vurderinger. Jeg *bumper* gjerne denne tråden for å få litt oppmerksomhet og respons. Det er mange som sikkler på Mentor og mange som har erfaringer å dele.

Dette er et valg jeg ikke har tro på. Selv om vincent har mye som lyder godt, er faren for en vel lyst fokusert lyd overhengende? Hybrid systemet har vel fått hyllest med nettopp det som notabene i margen? Matching kan kun gjennomføres etter lyttetester. Det ligger et sett på avtorget nå, sa31 - sp331 sammlet, kanskje du kan låne øre til de?

Ola
    Synes det er spennende nå og jeg :-D. Blir mitt første Skikkelige anlegg, så gleder meg til å teste ut litt forskjellig. Det er ikke noe problem å låne med seg forsterkere hjem? ikke fra nettbutikker engang??

Men bare så det er sagt er dette bare forarbeid før jeg kjøper. Har ikke pengene enda, men bruker så lang tid på å bestemme meg uansett :twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Jeg vil ogs anbefale Thule her, om du ikke skulle være så heldig komme over en PS AUDIO HCA-2 da. Denne er bare helt hærlig, denne er veldig oppløst detaljer med en varme i klangen som gjør at lyttetrettheten uteblir. Må si jeg er litt tvilsom til Vincent til Mentor jeg også, Vincent kan høres imponerende ut sånn med det samme men tror den kan bli litt for ivrig i toppen i lengden. Så før du kandler lån med hjem så du får hørt en stund førr du bestemmer deg. Til kabler anbefaler jeg komplett Viablue !
    Er det denne forsterkeren du mener: PS-Audio HCA-2 hybrid forsterker
    Ser lekker ut den

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det denne forsterkeren du mener: PS-Audio HCA-2 hybrid forsterker
    Ser lekker ut den

Det stemmer !! Jeg bruker denn på mine Helicon 400, den er jeg kjempe fornøyd med. Du kan også lese hva Stereophile skriver om denne !!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer !! Jeg bruker denn på mine Helicon 400, den er jeg kjempe fornøyd med. Du kan også lese hva Stereophile skriver om denne !!
    Høres bra ut Men hva tror du om å bestille derifra?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvem selger Viablue forresten?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xtreme-Cable

Her selges Viablue.

Det går fint å bestille derifra ja, meget seriøs og bra butikk Ton Art !!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xtreme-Cable

Her selges Viablue.

Det går fint å bestille derifra ja, meget seriøs og bra butikk Ton Art !!
    Men tror du det er mulig å bestille en for å sammenligne med andre forsterkere? Det er jo ganske langt unna :???: :-D hehe

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •