Dali mentor 6. forsterker?? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 47
    Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Mener du for å ha en på hjemlån ? Det er bare å ringe å høre med de ! PS AUDIO HCA-2 er et sikker stikk til Dali Ikon og Helicon 400 ivertfall, så den tror jeg ikke du kommer til å levere tilbake.Ivertfall ikke om du samenligner den med forsterkere til langt over 20k. Ta en telefon til Ton Art så får du høre hvordan dere kan gjøre dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    får gjøre det :-D Men jeg hadde tenkt til å bruke mentorene også i hjemmekinoen.. Jeg har denon avr 2106. Hvordan kan jeg få til dette? Vet ikke om jeg skal ha surround, men ihvertfall sub og senterhøytaler (mentor når den kommer?)Kan jeg koble Thule og PS Audio HC-2 til receiveren på en eller annen måte?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare bruke pre out front fra reciveren til å drive fronthøytalerne med PS AUDIO'en. du trenger et sett rca signal kabler til dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Bare bruke pre out front fra reciveren til å drive fronthøytalerne med PS AUDIO'en. du trenger et sett rca signal kabler til dette.
    Bra at det funker :-D Men hva er rca kablerops: Er det bare et merke på et sett med signalkabler?
    Hvilken cd- spiller vil du anbefale med denne forsterkeren?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av matmal
    Bra at det funker :-D Men hva er rca kablerops: Er det bare et merke på et sett med signalkabler?
    Hvilken cd- spiller vil du anbefale med denne forsterkeren?

Rca er bare typen plugger på signal kabelen, den vanlige typen.

Selv buker jeg Thule DVA 150B med digit II kort. Dette er en cd spiller i hovedsak, men den tar også dvd. Dette så jeg slipper å ha dvd spiller i tilleg. Med Digit II oppsamplings kort spiller denne veldig bra, stort og luftig lydbilde. Den levere også veldig bra bilde via komponent når du vil se film. Veldig fornøyd med denne også, så jeg ser ingen grunn til å bytte denne.Neste oppgradering for min del er oppgradering av delefilter i Helicon 400, her er det vist store oppgraderings muligheter.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Rca er bare typen plugger på signal kabelen, den vanlige typen.

Selv buker jeg Thule DVA 150B med digit II kort. Dette er en cd spiller i hovedsak, men den tar også dvd. Dette så jeg slipper å ha dvd spiller i tilleg. Med Digit II oppsamplings kort spiller denne veldig bra, stort og luftig lydbilde. Den levere også veldig bra bilde via komponent når du vil se film. Veldig fornøyd med denne også, så jeg ser ingen grunn til å bytte denne.Neste oppgradering for min del er oppgradering av delefilter i Helicon 400, her er det vist store oppgraderings muligheter.
    Ok! Det var jo ikke så vanskelig.

Hørtes smart ut det. 8) Tror du det er mulig å oppgradere mentor også?

Active Christianrr sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    477
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Christianrr
    Ta en titt på Vincent SP-331.
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Dette er et valg jeg ikke har tro på. Selv om vincent har mye som lyder godt, er faren for en vel lyst fokusert lyd overhengende? Hybrid systemet har vel fått hyllest med nettopp det som notabene i margen?

Ola
    Utifra det jeg har lest av tester, er 331 en "varm" forsterker, som låter utrolig bra til prisen. Den er også innenfor prisrammen på 10k, og har virkelig krefter. Dobler (på papiret) effekten i 4 ohm. 1000VA. Jeg tror iallefall det hadde blitt en god match.

Men har faktisk kanskje mer tro på Leikis sitt forslag. Han har jo tross alt liknende anlegg selv...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil ogs anbefale Thule her, om du ikke skulle være så heldig komme over en PS AUDIO HCA-2 da. Denne er bare helt hærlig, denne er veldig oppløst detaljer med en varme i klangen som gjør at lyttetrettheten uteblir. Må si jeg er litt tvilsom til Vincent til Mentor jeg også, Vincent kan høres imponerende ut sånn med det samme men tror den kan bli litt for ivrig i toppen i lengden. Så før du kandler lån med hjem så du får hørt en stund førr du bestemmer deg. Til kabler anbefaler jeg komplett Viablue !
    Jeg hører både på klassisk og rock.. Vil PS AUDIO fikse dette? :P Rommet de skal spille i er også temmelig lite, hvis det har noe å si.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hører både på klassisk og rock.. Vil PS AUDIO fikse dette? :P Rommet de skal spille i er også temmelig lite, hvis det har noe å si.
    PS AUDIO fixer allt, den er alltspisende, høytalerne er vel mere avgjørende i dette tilfellet. Mentor fixer dette på strak arm vill jeg tro.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor er vel neste symbolsk mtp. utvilingen i denne tråden.
    Godt nyttår!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS AUDIO fixer allt, den er alltspisende, høytalerne er vel mere avgjørende i dette tilfellet. Mentor fixer dette på strak arm vill jeg tro.
    Har PS Audio balanserte utganger? Hvor viktig er dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan si noe generelt når det gjelder SONY -recievere i kombo med Mentor 6. Har selv en Sony STR-DB 940, og vurderer innkjøp av Mentor 6. Har hørt at Sony skal ha en varm klang, og tenker det kan bli bra i kombo med Mentor 6 litt lyse klang.

...Og bare for å ta det med en gang; jeg vil komme til å oppgradere forsterkertrinnet på sikt:-D

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke erfart at Sony har varm klang. Hørte Sony på Klipsch en gang og det skar i ørene. Vil tro det kan bli tilfellet her også, uten å ha anne dekning enn hva jeg har lest om Mentor.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har PS Audio balanserte utganger? Hvor viktig er dette?
    PS AUDIO HCA-2 har både rca og xlr innganger. Den kan også startes via 12v trigger. Det sitter også et innebygd strømfilter til nett strømmen.

Jeg synes ikke dette er veldig viktig med xlr, har prøvd begge deler uten å merke noe nevneverdige forbedringer. Du kan få noe mindre støy om du er plaget med dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS AUDIO HCA-2 har både rca og xlr innganger. Den kan også startes via 12v trigger. Det sitter også et innebygd strømfilter til nett strømmen.

Jeg synes ikke dette er veldig viktig med xlr, har prøvd begge deler uten å merke noe nevneverdige forbedringer. Du kan få noe mindre støy om du er plaget med dette.
    OK! er på nippet til å kjøpe den nå. :-D Du tror den låter bedre enn thule med mentor? Hvorfor er den så billig egentlig? (1/2 pris)

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK! er på nippet til å kjøpe den nå. :-D Du tror den låter bedre enn thule med mentor? Hvorfor er den så billig egentlig? (1/2 pris)
    Jeg er sikker på at den er bedre en Thule til Ikon ivertfall, det er på Ikon 7 jeg har testet begg mot hverandre. Og PS AUDIO'en er jo over dobbelt så dyr som PA150B. Grunn til at PS AUDIO HCA-2 selger til halv pris fra Ton Art er at dette er noen demo modeller som skal selges ut da det nå er nyere modeller ute fra PS AUDIO. Stereophile ranket denne til klasse A i sammen med lang dyrere forsterkere, så dette er et kupp til prisen mener jeg ivertfall.

Newcomer ronnyr sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Leikis kom visst meg i forkjøpe her !!!

Den låter hvertfall ikke noe dårliger (er nok motsatt). Og jeg tror heller ikke du tråkker feil med HCA-2 på mentor. Få lånt med deg en hjem, sånn at du selv finner ut at dette er en god match.

De selges for halv pris da det er kun et par demo modeller de har igjen... Vil jeg tro.

Men om de har flere igjen tror jeg nesten ikke, ta en telefon å hør.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ronnyr
    EDIT: Leikis kom visst meg i forkjøpe her !!!

Den låter hvertfall ikke noe dårliger (er nok motsatt). Og jeg tror heller ikke du tråkker feil med HCA-2 på mentor. Få lånt med deg en hjem, sånn at du selv finner ut at dette er en god match.

De selges for halv pris da det er kun et par demo modeller de har igjen... Vil jeg tro.

Men om de har flere igjen tror jeg nesten ikke, ta en telefon å hør.
    Hmm... :-| Håper de har det! Men i såfall: hva tror dere om elektrokompaniets ECI-1?

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm... :-| Håper de har det! Men i såfall: hva tror dere om elektrokompaniets ECI-1?
    Hmm, skeptisk. Har prøvd EC 4.5 pre amp, det låt alt for grøtete synes jeg. Men vet ikke hvordan inntegrerte fra EC låter da. Om de ikke har igjen kan du jo komme med bud på min da den er blank svart Den er ikke kjøpt som demo brukt og fremstår som svært strøken.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, skeptisk. Har prøvd EC 4.5 pre amp, det låt alt for grøtete synes jeg. Men vet ikke hvordan inntegrerte fra EC låter da. Om de ikke har igjen kan du jo komme med bud på min da den er blank svart Den er ikke kjøpt som demo brukt og fremstår som svært strøken.
    Det er den modellen jeg nevnte eller? :-D hehe. Kan det være den jeg så på en nettauksjon nettop? :P I såfall skal jeg tenke over det Har sendt mail til TONart!

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •