DVI til HDMI, hva med lyden?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DVI til HDMI, hva med lyden?

Har en Pioneer AX4ASi og er fornøyd med det. Har nå koblet min Mac opp med adapter fra DVI til HDMI og får nydelig bilde, MEN jeg finner ingen muligheter for å få lyden fra Macen inn samtidig. Kan man bruke HDMI som bildeinngang og koble analog lyd samtidig på samme input? Har prøvd på DVR-inngangen, men det funker ikke.

Intermediate Pinguz sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    1,509
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke akkurat din reciver, men på Denon min går man bare inn på menyen og velger hvilken lydkilde man skal ha til hvilken bildeinngang, er sikkert en sånn funksjon på Pioneer også.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På min Yamaha-receiver må jeg også inn i menyen og velge lydkilde og bildekilde til feks DVD. Tipper det lett løser seg også på din receiver. Har du vurdert å titte i manualen, eller vil du klare det uten å jukse?

Intermediate DypBassen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nohr
    Har en Pioneer AX4ASi og er fornøyd med det. Har nå koblet min Mac opp med adapter fra DVI til HDMI og får nydelig bilde, MEN jeg finner ingen muligheter for å få lyden fra Macen inn samtidig. Kan man bruke HDMI som bildeinngang og koble analog lyd samtidig på samme input? Har prøvd på DVR-inngangen, men det funker ikke.
    Det funker fint. Sleit med det samme som deg med samme recciever. problemet er at du må velge om du skal ha analog, digitalt, pcm inn. trykk på signal select og velg, da funker det
    Det er ikke så enkelt som folk tror, det står ingenting i manualen. problemet er at den ikke auto-dekterer signalet, som den gjør med andre inputs. å ha den på auto fungerer ikke, derfor er det ikke så lett å vite hva som er feil.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    På min Yamaha-receiver må jeg også inn i menyen og velge lydkilde og bildekilde til feks DVD. Tipper det lett løser seg også på din receiver. Har du vurdert å titte i manualen, eller vil du klare det uten å jukse?
    til og med bladet hjemmekino konstaterte at lyd ved siden av HDMi ikke fungerte på denne

Active Nitro sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg misforstår men det er ikke mulig og lyd ut eller in via DVI, så derfor kan du ikke få lyd om du kjører overgang DVI/ HDMI. Lyd kan bare kjører ved HDMI-HDMI.lyden kjøres helst digitalt via fiber eller coaks.

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nitro
    Mulig jeg misforstår men det er ikke mulig og lyd ut eller in via DVI, så derfor kan du ikke få lyd om du kjører overgang DVI/ HDMI. Lyd kan bare kjører ved HDMI-HDMI.lyden kjøres helst digitalt via fiber eller coaks.
    Han kjører analog ved siden av

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pinguz
    Kjenner ikke akkurat din reciver, men på Denon min går man bare inn på menyen og velger hvilken lydkilde man skal ha til hvilken bildeinngang, er sikkert en sånn funksjon på Pioneer også.
    på min Pioneer vsx915 har eg det samme, der eg kan velge lyd kilde i forhold til bilde ingangen.

Intermediate pnerbye sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    4,213
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DypBassen
    til og med bladet hjemmekino konstaterte at lyd ved siden av HDMi ikke fungerte på denne
    Den var jeg ukjent med.

Jeg har koblet DVI på DVD til HDMI på receiver, og optisk fra DVD til receiver. Fungerer utmerket det i alle fall. Trådstarter har heller ikke Yamaha, så da er det vel håp?

Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    776
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pnerbye
    Den var jeg ukjent med.

Jeg har koblet DVI på DVD til HDMI på receiver, og optisk fra DVD til receiver. Fungerer utmerket det i alle fall. Trådstarter har heller ikke Yamaha, så da er det vel håp?
    Jeg mente Pioneer ax4asi eller ax2as. Yamaha og Marants var ifølge hjemmekino de eneste som var kompitable for overføring av lyd ved siden av HDMI.

Les i denne tråden: http://avforum.no/forum/receivere-fo...ax4si-s-8.html

Side 7,8 og 9 er om dette med lyd ved siden av HDMI på ax4asi

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Prøver..

Takk for gode tips. Har fortstatt ikke lyktes. Jeg prøver med analog lyd og skal sjekke signal select-tipset nå. Må bare gi lilletulla grøt først!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    15
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Genialt!

Signal Select er gode greier. Nå har jeg både bilde og lyd. Takk!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •