NAD 272 på Denon 3806. Lurt? Har kjøpt Lyngdorf!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hørtes jo rart ut at dennne klipper fortere, har du sjekket at det ikke er noen kablingsfeil melleom forsterker og høyttalerne?
    Tviler på at de jukser så mye med oppgivelsene.

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror ikke at Lyngdorf'en klipper fortere. Min erfaring var nemlig at Lyngdorfen var klokkeklar helt til siste slutt, men når den begynte å klippe var det helt slutt. Med NAD C372 og Denon'en også kunne man tilsynelatende ha høyere volum, men lyden var langt fra så klokkeren, og mye mer forvrengt. Men disse ga liksom ikke opp helt når det var slutt på krefter, de bare forvrenger. Dette igjen lurer ørene til å tro at det er høyere fordi det blir mere effekt i diskanten (firkantpulser består av mengder med høyfrekvente signaler).

Lyngdorfen spiller nok faktisk høyere enn denon'en din før den klipper. Det er bare det at Denon'en ikke høres så ille ut når den klipper, dermed tror du at den enda ikke klipper. Og når forsterkeren klipper skriker diskanten og øret tror det er høyere enn om lyden er klokkeren.

Men for all del, lyngdorfen var ikke det kraftigste der ute nei, men du verden så rent det låt på høye volum.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sjekket hvor mange dB mindre du får fra den nye forsterkeren? Synes det høres rart ut, kan jo også være at den spiller med noe mindre forvrengning, og at det derfor ikke høres ut so det er så høyt.

Lyngdorf skal da være et merke som holder spesifikasjonene vil jeg tro, kan det i tilfelle være noe feil på forsterkeren du har kjøpt?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er sant som marsboer sier at den spiller klokkeklart til siste slutt. Jeg Målte Db med pink noice på Denon 3806. Så stilte jeg front kanalene til å spille akkurat like høyt ved samme volum etter jeg hadde koblet på Lyngdorfen, så det skal spille like høyt ved samme volum. Da klippet forsterkeren 2 Db lavere på volumet på Denonon. Jeg har delt frontene ved 80 Hz så den får jo avlastet mye bass som krever mye effekt. Hvis jeg spille "fullrange" så spiller det i hvert fall ikke høyt. Da må jeg ned 5 Db til. Jeg prøvde å spille med MA oberon 6.1 for en stund siden og da kunne jeg spille 9Db høyere enn Denon. Sinnsykt høyt med andre ord! Jeg vet 604 s3 er veldig effekt hungrige, men at de spiser 200w til frokost og ikke er nærheten av å bli mett syntes jeg er litt rart. Trur ikke det er noe galt med den. Det er lite som tyder på det i hvertfall.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk hvordan den er oppgitt:
    2x200 watt i 8 ohm (kont. effekt, begge kanaler i drift, 1kHz, 1% forvrengning)

I realiteten er den nok nærmere 150watt enn 200watt over hele registeret (om ikke enda mindre). 200watt i 1Khz er jo ikke så heftig. Men powerampen er gull verdt. Veldig bra, men er nok litt for liten til 604s3.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Huff da. Det var litt dumt! Jeg liker lyden knall godt i denne ampen. Noen som har en formening om det vil være mye å hente på evnen til å spille høyt hvis jeg Bi-amp kobler 2 Lyngdorfer på Høytalerene? Evt. Hvor mange Db kan jeg regne å hente på det? Kanskje jeg må kjøpe meg en til:-D Jeg syntes faktisk at Lyngdorfen spiller finere og bedre lydmessig en MA oberon 6.1.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Biffig
    Huff da. Det var litt dumt! Jeg liker lyden knall godt i denne ampen. Noen som har en formening om det vil være mye å hente på evnen til å spille høyt hvis jeg Bi-amp kobler 2 Lyngdorfer på Høytalerene? Evt. Hvor mange Db kan jeg regne å hente på det? Kanskje jeg må kjøpe meg en til:-D Jeg syntes faktisk at Lyngdorfen spiller finere og bedre lydmessig en MA oberon 6.1.
    2 av lyngdorf burde få ut alt av potensialet til BW 604 . Men test med å biampe, hvor Denon tar seg av de øvre frekvensene, mens Lyngdorf'en tar seg av de lave (eller omvendt). Problemet ligger nok i at 604 har en utrolig sær impedansekurve når du drar på, og den kan faktisk knele de fleste forsterkere på den måten.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    678
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg testet med bi-amping der 3806en tar seg av bassen og Lyngdorfen tar seg av resten. Det fungerte dårlig da 3806en forsterket mye mere enn lyngdorfen så det ble ALT for mye bass. Men jeg prøvde å se hvor langt jeg kunne presse høytalerene før Lyngdorfen gir seg ved å prøve å bare koble den til bass først, så mellomtone diskant etterpå. Når den dro bare bassene så bunnet bassene så det sang før forsterkeren ga seg. Når jeg spillte på bare mellomtone og diskant så ga forsterkeren seg ca 2 Db etter det den gjør jeg drar hele høytaleren. Det syntes jeg var veldig rart da det er bassen som trekker mest effekt! Har 604ene mine et vanskelig impedansforløp eller noe i toppen som gjør at forsterkeren sliter. Det skal ikke være så lett dette!!!:cry:

Intermediate marsboer sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    3,764
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyngdorfen er visstnok omtrent immun mot impedanse forskjeller, så her tror jeg Lyngdorf'en stiller sterkere enn Denon'en.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •