[Løst] Firmwareoppgradering mislyktes! Hva nå?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile [Løst] Firmwareoppgradering mislyktes! Hva nå?

Prøvde å oppgradere firmwaren på min H/K AVR-635, men noe gikk galt.

Kom opp feilmelding "Return word not equal, please start from the beginning" eller noe sånt midt under flashingen. Får nå ikke slått på eller resatt forsterkeren, får heller ikke begynt flashingen på nytt da PC ikke får kontakt med receiveren. Noen tips jeg kan ha oversett?

Må vel levere den inn til Hifi Centeret i Tromsø der jeg kjøpte den?
    Noen som vet hva den kan komme til å koste?

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekk denne:
    harman/kardon

"Reset the receiver's processor by pressing and holding the Surround Mode and Tune Mode switches on the front panel, and releasing them when the unit turns on and the word "Reset" appears in the front-panel display."

Det bør være mulig å resette receiveren og flashe på nytt mao.

/L

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er den bruksanvisningen jeg har brukt ja. Skjer ingenting når jeg prøver å resette.

Det er knappene det står surr mode og RDS som skal trykkes samtidig regner jeg med? Nytter heller ikke å trykke pil til høyre for å få opp ver. nr. Overhodet ingen reaksjon når jeg trykker på powerknappen.

Newcomer raven8 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Røsk ut stikkontakten fra veggen og la den stå en stund uten strøm 10 minutter og så kobler du den til igjen og prøver å resette den igjen. Kanskje den virker da? har en satelitt tuner med denne sjukdommen nemlig hehe.

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RPA
    Prøvde å oppgradere firmwaren på min H/K AVR-635, men noe gikk galt.
    La meg gjette: Klarte ikke å la være å prøve 120Volt-firmvare-versjonen på EU modellen, selv om det blir sagt helt tydelig i fra om at det ikke er mulig fra H/K?

Dette har vært omtalt før her

Har samme reciveren, og venter veldig på ny firmware som skal fixe opp i det samme som 120Volt-firmwaren gjør.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Firmware, EU versjon

Dette er EU-versjonen. Versjon 2.0 av HK_Upgrader lar deg ikke innstallere annet enn den CPU-firmware som passer til recieveren. For EU-modellen er det TF0014.cpu

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

er vel bare å levere den

resett-funksjonen er vel implantert i firmwaren.. når denne har blitt koruptert av dårlig flashing er det nok lite å gjøre desverre....

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nok bare levere den ja. Ingen knapper overhodet som reagerer på receiveren. Brukte TF0014.cpu. Burde vært slik at man kunne ha flashet på nytt viss flashingen misyktes.

Skal ta kontakt med Hificenteret i Tromsø så snart som mulig.

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av holo
    Dette er EU-versjonen. Versjon 2.0 av HK_Upgrader lar deg ikke innstallere annet enn den CPU-firmware som passer til recieveren. For EU-modellen er det TF0014.cpu
    Det er i sånne innlegg man kliner til med linker og det hele, da blir det stjerner i margen og god ord :wink:
    Jeg sjekket de engelske websidene til H/K før jeg svarte, fant ingen ting der :???:

Edit: Ser dere holder på fra før her, like greit å holde det i en post kansje.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Jaja, nå er den ihvertfall levert til Hificenteret. De sa det skulle teste den og evt sende den inn viss de ikke fant ut noe. Han jeg prata med trodde det kom til å gå på garantien, men at det var opp til verkstedet å avgjøre.

Det hele kom til å ta ca en og en halv uke. Så da er det bare å sette seg å vente i spenning.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Fikk telefon i dag, hvor de sa at de hadde kontaktet Harman/Kardon og hadde kommet fram til at det mest sannsynlig ikke var en garantisak. Men han jeg prata med sa jeg kunne være heldig likevel viss de på reperasjonsavdelingen var snille med meg.

Hvis ikke ville det kanskje koste opp mot ca 900kr for reperasjonen. Får beskjed innen et par uker.
    Så da vet dere det...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RPA
    .................. Harman/Kardon og hadde kommet fram til at det mest sannsynlig ikke var en garantisak. ...............
    Fikk du noen begrunnelse?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var vel mest siden det er advart mot å gjøre dette selv. Men han skrev ned alt jeg hadde sagt om det og sa at det kunne hende de fant noe feil på verkstedet. Da ville det i såfall gå på garantien. Får bare vente å se.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom "advarsel: ikke gjøre det selv" ikke er klart beskrevet enten i manualen eller i betingelsene i software du har benyttet, så kan ikke jeg se at du har gjort noe galt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Fikk telefon i fra fra Hifi Centeret i går hvor de kunne fortelle at forsterkeren var ferdig reparert. Fikk tydeligvis reperasjonen på garantien siden det ikke ble noen kostnad. Fikk ikke spurt om detaljene da jeg var litt opptatt når de ringte, så jeg vet ikke hva de kom fram til som var problemet.

Fikk en bekjent til å hente forsterkeren ettersom jeg bor 10 mil unna, skal og hente den hos han i morgen. Dermed får jeg ikke pratet med folkene på butikken. Må også benytte anledningen til å si at folkene på Hifi Centeret var veldig hyggelig under hele prossessen og når jeg kjøpte forsterkeren.

Saken endte ihvertfall godt :-D

Newcomer dagkr sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir spennende å høre hvilke forbedringer du merker med ny firmware. Jeg vurderer å gjøre dette selv, lastet du ned oppgraderingen fra nettet? Hvor henter man denne?

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager for sent svar. Bor på hybel i Narvik og har forsterkeren stående hjemme. Jeg fikk ikke prøvd den før nå i helga etter jeg fikk den tilbake.

De oppgraderte tydeligvis ikke firmwaren hos reperatøren siden den fortsatt er v 4.06, så jeg kan ikke svare på forskjellen mellom den og 4.12.

Blir neppe å prøve å oppgradere selv med det første igjen. Stod forøvrig på kvitteringen at de hadde byttet prossessoren i forsterkeren og en minnekondensator.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •