Oppkobling av lyd...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Oppkobling av lyd...

Jeg driver å skal forenkle brukervennligheten på annlegget mitt å i den forbindelse lurer jeg på om man kan koble samme høytalerene til utgangen fra TV, og utgangen fra forsterker uten at noen av komponentene tar skade av det.
    Hensikten med det er at når jeg kun ser TV så bruker jeg den innebygde forsterkeren i TV`en, mens når jeg ser film, spiller cd eller bruker mediasenter så bruker jeg surround reciver.

Håper jeg har klart å formulere meg forstålig.

Takker for svar.

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg kun bruker TV'en så benytter jeg direktekanalen fra antennen. Når jeg ønsker denne via receiver/forsterker benytter jeg kanalen som går den veien. Burde ikke være vanskelig det håper jeg. Du har flere valg på TV'en, og den ene går direkte på mate-kabelen, den andre via receiveren din. Da burde dette løse seg såvidt jeg kan se? eller?

Intermediate killroy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg missforstår deg, men er det egne HT i TVèn som du har tenkt å koble i parallell mot en annen forsterker, så vil jeg IKKE anbefale dette. Du har da parallellkoblet UTGANGEN i to forsterkere hvis begge enheter står på.

Koble lyd signalet fra LINJE nivå (utgang fra TV tuner typisk) til en ledig LINJE inngang på ekstern forsterker og kun ha HT koblet opp mot denne (ikke via TVèn).

/L

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •