Subforsterker, men lite lekent budsjett..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subforsterker, men lite lekent budsjett..

Sitter her med to subber, begge på rundt 130 liter. Den ene har et dynabel 12" (husker ikke helt navnet, billig element fra eltek), i den andre sitter det et Peerless XLS308SWR. Dette er jo på mange måter vel å bra.
    Problemet er, at i skrivende stund blir begge drevet av en og samme forsterker, en søt liten Zachry DSW-150 fra min gode venn ljudia.

Etter en lang og innsiktsgivende tenketid gikk det opp et lys for meg. Det slo meg at denne Zachry DSW-150 kanskje ikke er helt optimal i sin jobb som kraftleverandør til mine to små subwoofere. Dette har jeg da innsett at jeg må gjøre noe med i den nærmeste framtid. Jeg så etter i lommeboka, og ringte kontofondamen som av en eller annen grunn alltid har oversikt over hvor mye penger jeg har lov til å bruke før bankterminalen i kassa på rimi sier "ikke godkjent".

Budsjettet ligger vel på rundt 1000 kroner til 2000 kroner, og helst da nærmest mulig den første av de to ovenstående. Jeg regner med at det er Peerless'n som trenger ny forsterker aller mest...

Mvh bjole=)

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eltek har en på 250w til 2000. Samme som sitter i phobos. Ellers så er det hypex 2.0 på 175w til 2200 eller no. Disse er nok ikke helt optimale men tror nok det blir mye bedre. Har den på 250w selv i phobos og synes det virker som om det er litt futt i den.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er disse sammenlignet med ljudia sine da? De har vist høyere utgangseffekt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det aner jeg ikke.. Men jeg er ikke veldig fan av zachry.. Hadde en pa-forsterker fra zachry, en xp-600 og den duret som et kjøleskap. Dessuten foretrekker jeg å handle på eltek fremfor ljudia. Den forsterkeren på 250w fra eltek brukes forresten av han som har skrevet loudspeaker design cookbook i en sub han har designet(den er i alle fall helt lik,selges på partsexpress.com. der har de målt den til 270w).

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har to Zachry D-250.. og de leverer hvertfall varene .. men det er klart 150W blir litt lite for to 12"

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •