trenger litt rådføring...

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question trenger litt rådføring...

hei, jeg er ganske nUUb på hifi så prøver og rådføre meg litt her før jeg kjøper noe.
    planen var og kjøpe meg en pioneer VSX-AX2AS-S. og etter nyttår invistere i noen b & w 604.
    fikk råd på høytaler forumet om at disse høytalerene er ganske effektkåte og at det villle lønne seg med 603 istdenfor. men går det ikke ann og kjøpe effektforsterker i tilleg til sorroundofrsterkeren? og drive 604 med effektforsterkeren og eventuelle senterhøytaler og bakhøytaler med sorroundforsterkeren?
    er dette en bra forsterker? finner det noen bedre i samme prisklasse...?
    Skal bruke dette til og se på film og spille musikk. og rommet dette skal stå i, er en ca 25m2 stue. hører egentlig på alt, men for det meste listepopp, r&b, techno ol. vil ha noe som spiller høyt og bra, med litt trøkk i
    Håper noen kan gi meg noen gode råd...
    takker for alle svar

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

B&w

Har ikke hørt Pioneeren selv, men den har vel fått masse skryt, så det er nok et trygt kjøp.
    Jeg ville investert i et sett med gamle B&W Matrix 802s3 hvis jeg hadde vært deg. Det ligger 2 sett på finn.no nå. Disse klarer alt du slenger på de og låter både pent og brutalt ettersom hva man trenger de til. Har dypere bass enn XTXene jeg hadde! De trenger endel power, så tanken med en effektforsterker er veldig god. Har selv hatt 604 og nå da Matrix, er mye å hente på Matrixen, kan jeg trygt si.

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,061
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Prebenb
    hei, jeg er ganske nUUb på hifi så prøver og rådføre meg litt her før jeg kjøper noe.
    planen var og kjøpe meg en pioneer VSX-AX2AS-S. og etter nyttår invistere i noen b & w 604.
    fikk råd på høytaler forumet om at disse høytalerene er ganske effektkåte og at det villle lønne seg med 603 istdenfor. men går det ikke ann og kjøpe effektforsterker i tilleg til sorroundofrsterkeren? og drive 604 med effektforsterkeren og eventuelle senterhøytaler og bakhøytaler med sorroundforsterkeren?
    er dette en bra forsterker? finner det noen bedre i samme prisklasse...?
    Skal bruke dette til og se på film og spille musikk. og rommet dette skal stå i, er en ca 25m2 stue. hører egentlig på alt, men for det meste listepopp, r&b, techno ol. vil ha noe som spiller høyt og bra, med litt trøkk i
    Håper noen kan gi meg noen gode råd...
    takker for alle svar
    Om du finner noe bedre til denne prisen blir nesten mest smak og behag. Pioneer har veldig bra oppløsning og romkoreksjon. Kansje ikke den kraftigste i klassen, men vurderer du effekttrinn på frontene er ikke dette noe problem. Kjører du 5.1 kan du også bi-ampe frontene med kanal 6 og 7. Dette vil hjelpe mye på å drive 604ene, og du vil kansje synes at det holder. Må nesten testes og sammenlignes.
    Du tråkker hvertfall ikke feil med denne løsningen.
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ps. bruk sammenligne funksjonen på pioneer.no og finn ut om du virkelig trenger å gå så høyt i modellprogrammet.

Det er noe magisk med recieverwatt, at de klarer å lage effekt som de ikke bruker.. Forslaget mitt er at vi alle sammen kobler om feks. taklampe, etc. og kobler det via recieveren sin magiske strømforsyning.

Anyhow, jeg mener ikke å slenge dritt om pioneer, det er ikke formålet med denne tråden. Jeg har selv 1016 og er strålende fornøyd.

Poenget mitt ja? Vel, poenget mitt er differansen mellom feks. 1016 og da denne du snakker om her. Det er differanse i pris på over ti tusen kroner!
    Du får 10w mer strømforsyning, som vil si ca. 2.8w mer per kanal!

Du får jo også da litt bedre mcacc, etc.
    Spørsmålet er mao. bør ikke du vurdere 2016 eller kanskje 1016.
    De pengene du da sparer, kan du heller investere i noen fete effektforsterkere+++. Såvidt jeg har kunnet undersøke, er 1016 og 2016 nesten identiske, da med unntak av ipod tilkobling, samt litt mer avansert mcacc på 2016 og at 2016 har oppskalering av hdmi.

Det er alltid et spørsmål om hvilke features du trenger og hvor mye du er intr. i å betale for de. For min del, er 1016 -> 2016 for stort hopp i pris, da jeg ikke kan bruke hdmi uansett. 5500 vs 9500 for å få litt bedre mcacc er neppe verdt det, spør du meg. De fire tusen kan brukes til å bygge ucd moduler fra hypex feks.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takker for alle svar.
    jeg kjøpte meg infinity beta 50.
    god lyd i de, men trenger litt mer bass og da er jo en sub ganske fint. noen som har noen forslag til gode subber?

Newcomer paddo sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    193
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prisklasse på suben?

ellers kan eg vel bare anbefale svs, har selv PB10 og strålende fornøyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgitt effektforbruk på receiver

Meg bekjent gjelder følgende for oppgitt effektforbruk på receivere:

Dersom produktet er en receiver eller forsterker måles effekten i henhold til følgende norm:
    Hvor mye effekt drar forsterkeren/receiveren ved 4 ohm belastning når man tar ut 1/8 av maksimal effekt i samtlige kanaler.
    Med andre ord har denne sifren ingenting å gjøre med maksimal effektforbruk.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av paddo
    Prisklasse på suben?
    prisen blir vel 5000 +-
    har sett på svs pb12 og den ser ganske heftig ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    164
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har infinity beta 50, og SVS PB 10 sammen... Låter bra det